SME
Utorok, 18. január, 2022 | Meniny má BohdanaKrížovkyKrížovky

Šéf RegioJetu: Ministerstvo neriadi Érsek, ale Danko so Stromčekom

Žlté expresy na linke medzi Bratislavou a Košicami ku koncu januára končia. Súkromný dopravca svoje rozhodnutie oznámil nečakane v utorok.

Majiteľ RegioJetu Radim Jančura v rozhovore pre SME. (Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

RegioJet svoj vstup na linku medzi Bratislavou a Košicami oznámil na jar 2014. Rozhodol sa vtedy prevádzkovať tri páry vlakov. Po prehraných prezidentských voľbách Robert Fico (Smer) na straníckom sneme oznámil cestovanie zadarmo pre študentov a dôchodcov.

Po dvoch rokoch na linke plánuje odísť. Majiteľ firmy RADIM JANČURA v rozhovore pre SME hovorí, že po ich oznámení by svoje rozhodnutie zmenil a prevádzkovanie vlakov by nespustil. „Najdôležitejší cestujúci sú tí, ktorí sú cenovo senzitívní. Len čo dáte študentovi výraznú zľavu, nebude s vami jazdiť, aj keď mu poskytnete skvelý servis,“ hovorí rozhovore pre SME.

Na konci roka 2015 ste oznámili definitívny koniec vašich vlakov na linke medzi Bratislavou a Košicami. Vtedy ste však svoje rozhodnutie zmenili. Dnes je január 2017 a opäť oznamujete definitívny koniec na tejto trase. Nie je to opäť iba bluf?

„Na jeseň 2015 sme povedali, že priestor na linke medzi Bratislavou a Košicami je len pre jedného dopravcu. Veril som, že je veľká šanca, že Smer a Ján Počiatek IC vlaky zrušia. Železničná spoločnosť Slovensko navyše sama priznávala, že jej vlaky boli v strate, pričom počet cestujúcich bol tri- až štyrikrát menší ako v našich vlakoch.“

Dnes nie je situácia rovnaká?

„Dnes už nie je vo vláde iba Smer, ktorý nás nemá rád. Už je tam aj Andrej Danko (SNS), ktorý nás nenávidí.“

Už ste spravili všetky potrebné kroky na zastavenie vlakov od februára?

„Oznámili sme už zamestnancom, že končíme na linke Bratislava – Košice a previedli sme ich na iné pozície. Áno, existuje malá bezvyznámaná šanca, že neskončíme. Pán minister dopravy Árpád Érsek mi poslal SMS správu, že to bude riešiť, ale dávam tomu jednopercentnú šancu. Na ministerstve rozhodujú podľa mňa páni Andrej Danko (SNS) a štátny tajomník ministerstva Viktor Stromček (Smer). Už som totiž pánu Stromčekovi ponúkal kompromis, vďaka ktorému by sme mohli zostať na nedotovanej trati, no nepočúval.“

Ministrom dopravy je Árpád Érsek z Mosta-Hídu.

„Pána Érseka poznám mnoho rokov. Bol pri tom, keď začínali jazdiť naše vlaky medzi Bratislavou a Komárnom. Ide o múdreho pána, s ktorým mám veľmi dobré vzťahy. Nie som si však istý, či je to práve on, kto ministerstvo riadi. Vláda vznikla nečakaným spojením SNS a Most-Hídu, pričom na znovuobnovenie štátnych IC vlakov tlačil pán Danko. Dokonca sa to dalo aj do programového vyhlásenia.“

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

V čom je skutočný problém toho, že nedokážete byť rentabilní na tejto trati? Je to znovunasadenie IC vlakov alebo vlaky zadarmo?

„Nové IC vlaky sa stali impulzom nášho odchodu. Hlavným problémom, prečo ani my ani štátne IC vlaky nebudú nikdy v zisku, je to, že v novembri 2014 prišli Ficove zľavy.“

Čo by vás teda mohlo presvedčiť, aby ste ostali? Aký kompromis ste ponúkali?

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Očkovanie proti covidu.

Čo hovoria imunológovia.


17. jan
Jozef Brhel.

Podnikateľovo impérium je úspešné.


16. jan
Zuzana Kepplová.

Proti LGBT ľuďom sa vystupuje tak, že s kresťanstvom to nemá nič spoločné.


10 h
Masový vrah Anders Behring Breivik si upravuje kravatu a vpravo jeho advokát Öystein Storrvik počas prvého dňa pojednávania v telocvični väznice Skien 18. januára 2022.

Odsúdený vrah má na svedomí 77 obetí.


6 h

Neprehliadnite tiež

Ilustračná foto.

Pod rast sa veľkou mierou podpísali vyššie ceny komodity na medzinárodných trhoch.


TASR 1 h
Rumunskí opatrovatelia s ochrannými rúškami na tvárach kontrolovaní políciou na vlakovej stanici na viedenskom letisku Schwechat v Rakúsku.

S obdobím pred pandémiou koronavírusu, to bol pokles o 59,8 percenta.


SITA 2 h
Ilustračné foto

Neprinesie kvalitu do sociálnych služieb a ani nezvýši dodržiavanie práv.


TASR 4 h
Ilustračné foto.

Je to súčasť príprav na vstup do eurozóny, kam by Chorvátsko chcelo vstúpiť v januári 2023.


TASR 4 h
Skryť Zatvoriť reklamu