Francúzi testujú ekologické pisoáre, ktoré premieňajú moč na hnojivo

Ak sa novinka osvedčí, železničná spoločnosť je pripravená objednať pre francúzske stanice ďalších 360 týchto zariadení.

Ekologický pisoár.(Zdroj: uritrottoir.com)

PARÍŽ. Francúzske štátne železnice SNCF začali v pondelok na lyonskej stanici v Paríži skúšobnú prevádzku dvoch ekologických pisoárov s kvetinami.

Obsahujú slamu alebo piliny a umožňujú premeniť moč na hnojivo. Kým dôjde k tejto premene, uhlík obsiahnutý v slame zmiešaný s dusíkom v moči zachytáva nepríjemný zápach, ktorý obťažuje ľudí na ostatných miestach, kde si páni narýchlo uľavujú.

Uviedol to na svojom webe francúzsky denník Le Figaro.

Ak sa novinka osvedčí, železničná spoločnosť je pripravená objednať pre francúzske stanice ďalších 360 týchto zariadení. Záujem podľa denníka tiež prejavilo vedenie Nantes, ktoré chce od jari vyskúšať tri podobné pisoáre v uliciach tohto západofrancúzskeho mesta neďaleko Atlantiku.

Nové verejné pánske záchody by tu mali obmedziť miesta, kde si páni uľavujú "nadivoko" a ktorých čistenie zaťažuje rozpočet mesta.

"Veľkou výhodou nášho systému je, že nie je napojený na kanalizáciu. Na druhej strane je ale potrebné, aby bol systém umiestnený neďaleko miesta na prípravu kompostu. Ak by kamióny museli jazdiť s recyklovaným odpadom pre záhradníctvo desiatky kilometrov, ekologický rozmer by sa výrazne znížil," spresnil jeden z autorov projektu Laurent Lebot.

"Nový pisoár umožňuje recyklovať živiny, ktoré inak ničia čistiace stanice. Náš moč je veľmi bohatý, obsahuje veľa fosforu, ktorý je strategickou látkou, a dusíka, ktorý sa používa ako chemické hnojivo v poľnohospodárstve. Dusík z nášho moču sa ale ničí v čističkách. Po vynaložení značného množstva energie sa následne produkuje pre poľnohospodárstvo v pevnej podobe. To je plytvanie, "povedal Tristan False, ktorého firma bude zodpovedať za výmenu slamy a pilín.

Nový systém má podľa Le Figaro navyše zariadenie, ktoré včas hlási, kedy je zásobník slamy či pilín plný moču. Predíde sa tak preplneniu pisoára aj zbytočným jazdám, keby zásobník nebol naplnený.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 9 674
  2. Moskva alebo Petrohrad? 7 819
  3. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 3 116
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 2 291
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 197
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 190
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 016
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 729
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 565
  10. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 174

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Alternatívu nepotrebuje iba Smer, ale aj SaS

Žasneme nad tým, ako sa na Slovensku v radoch stúpencov opozície znížili nároky.

PLUS

Ako skutočne vyzerá porucha, ktorú má detektív Monk

Dá sa žiť s ustavičným strachom?

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Ján Vrbenský hovorí, že za holé časti môžu kalamity.

Neprehliadnite tiež

Zamestnanci uprednostňujú finančné benefity, poteší aj služobné auto

kázal to najnovší prieskum personálnej spoločnosti Grafton Slovakia.

Talianske elektrické motorky prídu aj na rakúsky trh

Najlepší motocykel EMC sa volá Ego a znalci ho označujú ako "Teslu medzi motorkami".

Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Feunteun z Renaultu.

Rusko súhlasilo s reštrukturalizáciou dlhu Venezuely, splácanie potrvá desať rokov

Exprezident Chávez množstvo peňazí z predaja ropy míňal na rozsiahle sociálne programy.