BRATISLAVA. Veľké internetové obchody aj počas prebiehajúcich povianočných výpredajov lákajú na nereálne zľavy.
Napríklad e-shop Alza.sk predával tuctovú súpravu na šitie s 93-percentnou zľavou za necelých sedem eur.
Vysokú zľavu docielil obchod tak, že pred zlacnením predával produkt za 95 eur, hoci konkurenčné obchody rovnaký tovar nepredávali za viac než deväť eur.
Na nezrovnalosti v zľavách viacerých e-shopov upozornil na blogu odborník na internetový marketing Michael Dragan.
„Na facebooku ma prenasledovala reklama Alzy, ktorá upozorňovala na mega výpredaj. Tak som si otvoril ich ponuku, vyfiltroval produkty podľa zľavy a pozrel sa na tie s najvyššou a produkt, ktorý bol medzi najprezeranejšími,“ píše Dragan.
Napríklad obyčajný zastrihávač vlasov predávala Alza v povianočnej zľave za 18,49 eura, pričom ako pôvodnú cenu uvádzala vyše 262 eur.
V skutočnosti cena toho istého výrobku nikdy nebola taká vysoká, podľa portálu Heureka.sk mal v poslednom polroku priemernú cenu 22 eur.
Aj iné e-shopy
Rovnakú taktiku neprimerane vysokej pôvodnej ceny použila Alza aj v ďalších prípadoch: napríklad pri parfume za 22 eur tvrdila, že zľava je 76-percentná, teda zišla z ceny 91 eur. Ibaže podľa Dragana sa ten istý parfum nepredával za posledné roky za viac než 50 eur.