ROZHOVOR

Za opätovným zavedením IC vlakov nebola politika, išlo o odborné rozhodnutie

Železničná spoločnosť Slovensko zaviedla od 11. decembra po roku opäť štátne IC vlaky. RegioJetu chce konkurovať časom a novými službami

Generálny riaditeľ Železničnej spoločnosti Filip Hlubocký(Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

Štátna Železničná spoločnosť Slovensko, ktorá prevádzkuje na Slovensku osobné vlaky, dostala po marcových voľbách nového šéfa. Jej generálnym riaditeľom sa stal FILIP HLUBOCKÝ. Do funkcie ho vymenoval ešte exminister dopravy Roman Brecely (Sieť).

Na stoličke vystriedal Pavla Gábora, ktorý firmu viedol štyri roky. Počas jeho éry štát zastavil po 22 rokoch štátne IC vlaky z dôvodu straty. Nový manažment ich po necelom roku opäť obnovil.

Železničná spoločnosť Slovensko v polovici decembra opäť spustila IC vlaky. Bolo to politické rozhodnutie?

„Išlo o odborné a manažérske rozhodnutie, za ktorým si plne stojím.“

Ak hovoríte, že išlo čisto o manažérske rozhodnutie, čo robil potom na decembrovej tlačovke, ktorú ste usporiadali pri spustení IC vlakov, predseda SNS Andrej Danko?

„Je verejne známe, že sa do programového vyhlásenia vlády dostala veta o prehodnotení IC vlakov, čo presadil predseda Národnej rady. Sme štátna firma, pre nás je programové vyhlásenie vlády dokument, ktorým sa riadime.“

Ako potom môžete tvrdiť, že išlo o manažérske rozhodnutie?

„Nevylučuje sa to. To, že to bolo v programovom vyhlásení, je fakt a nebudem to komentovať. Zámer sme prehodnotili aj na pôde ministerstva dopravy. Na základe tohto sme zaviedli opäť IC vlaky. Ide o zmysluplnú a potrebnú vec. Stojím si za tým, že ide o manažérske rozhodnutie.“

Cítili ste sa komfortne vedľa pána Danka?

„Prečo by som sa nemal cítiť komfortne? Bolo to úplne v poriadku.“

IC vlaky mali svoj hviezdny rok v roku 2013. Vtedy previezli 690-tisíc ľudí, čo bolo najviac v histórii. Napriek tomu boli v strate. Vy očakávate, že ich dostanete do zisku. Robil to teda bývalý manažment podľa vás zle?

„Nerád by som hodnotil bývalý manažment. IC vlaky v roku 2013 a IC vlaky, ktoré máme dnes, sú iné. Náš obchodný koncept sme nastavili inak a veríme, že do icečiek pritiahneme oveľa viac ľudí.“

Prečítajte si tiež:Prečítajte si tiež: RegioJet už nebude jazdiť medzi Bratislavou a Košicami, viní za to aj Danka

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Turistický nosič pre malého dobrodruha?
  2. Aký bude váš doplnkový dôchodok
  3. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte?
  4. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť?
  5. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity!
  6. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku?
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  8. Jednoduchá mobilná tlač z vášho smartfónu, alebo tabletu?
  9. Vďaka úveru na rekonštrukciu môžete ušetriť tisícky EUR
  10. Zažite vašu vysnívanú dovolenku na Bali
  1. Študenti obhajovali návrhy na využitie Pisztoryho paláca
  2. Turistický nosič pre malého dobrodruha?
  3. Kúpte si nehnuteľnosť v 5* luxusnom rezorte v zálive Sistiana
  4. Odmeny za diplomové práce na Stavebnej fakulte STU v Bratislave
  5. Zmluva o nájme pre ambasádu USA neoprávnene zaradená do programu
  6. 4* projekt víl a apartmánov priamo na pobreží, Chorvátsko
  7. Slováci rozhodli o najlepšom!
  8. AAA Auto má nový úver pre živnostníkov
  9. Aký bude váš doplnkový dôchodok
  10. Kúpeľňa - profesionálne informácie pri jej zhotovení
  1. Aký bude váš doplnkový dôchodok 9 358
  2. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity! 5 056
  3. Od 1. júla už prestanete chodiť na poštu! 4 978
  4. Neobvyklý objav, ktorý umožňuje zvládnuť angličtinu za 2 týždne 4 535
  5. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a. 3 839
  6. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť? 3 800
  7. Jarabinky Grande odštartovali predaj zaujímavými cenami bytov 3 327
  8. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte? 3 267
  9. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku? 3 234
  10. V Prešove sa dnes tankuje za euro. Aj prémiové palivá 2 550

Téma: Doprava


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Milióny na štadióny míňajú svoj cieľ. Polovicu dotácií si rozdelí päť podnikateľov

V Košiciach má vďaka štátnej dotácii stáť nový futbalový štadión. Klub však skrachoval.

BLOG TRANSPARENCY INTERNATIONAL

Firmy, ktoré súťažili s Evkou. Podozrenie vopred dohodnutej zákazky sa zvyšuje

Kto súťažil s Agentúrou Evka.

Neprehliadnite tiež

Google stojí pred historickou pokutou, zneužíval svoje postavenie

Konečné rozhodnutie o antitrustovom treste sa očakáva tento týždeň. Môže byť vo výške jednej miliardy eur.

Ako narastú platy vo Volkswagene a čo s obednou pauzou (príklady)

Finálna dohoda je pri tretej tarifnej triede vyššia o 280 eur oproti poslednej ponuke Volkswagenu.

Štrajk sa končí, odborári sa dohodli s Volkswagenom

Pracovať prestali zamestnanci firmy v utorok ráno. Štrajk dokopy trval šesť dní.