SME
Sobota, 23. október, 2021 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky

Tisíc eur je psychologická hranica, vraví zakladateľ sociálnej siete pre milionárov

Sociálna sieť Rich Kids nie je pre každého. Používať ju môže iba ten, čo má na tisíceurové mesačné členské, pozerať sa ale môže každý, hovorí spoluzakladateľ siete JURAJ IVAN.

Juraj Ivan, spoluzakladateľ sociálnej siete pre milionárov.Juraj Ivan, spoluzakladateľ sociálnej siete pre milionárov. (Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

Pred štyrmi rokmi to bol iba nápad. Sociálna sieť Rich Kids určená najmä pre miliónárov nadobudla reálne kontúry začiatkom októbra tohto roka. Za jej ideou stoja piati Slováci.

Krátko po spustení sa aplikácia dočkala najmä kritiky, ľudia ju označili za kontroverznú, nechutnú a nemorálnu. Ak totiž nemáte tisíc eur na zaplatenie mesačného členského, Rich Kids nie je pre vás.

V súčasnosti má Rich Kids niekoľko členov a tisíce ľudí, ktorí ich sledujú. Spoluzakladateľ JURAJ IVAN vraví, že ak by sieť vymyslel niekto iný, sám by sa na nej neregistroval.

SkryťVypnúť reklamu

Ako ste sa dostali k myšlienke založiť sociálnu sieť pre bohatých?

“Náhodou som narazil na blog nazývaný Rich Kids of Instagram. Zaujalo ma, že existuje určitá skupina bohatých ľudí, ktorá sa rada predvádza, no neexistuje sociálna sieť vytvorená špeciálne pre nich. Napadlo mi, že by bolo fajn niečo také vytvoriť, a začal som uvažovať, ako tých ľudí vyselektovať, teda rozdeliť na tých, ktorí sú bohatí, a tých, ktorí bohatí nie sú. Tak som sa dopracoval k mesačnému poplatku, ktorý je pre bohatého zanedbateľný, a pre bežného človeka vysoký. To však neznamená, že bohatí sú ochotní zaplatiť takú vysokú sumu za hocičo. Služba musí mať pre nich hodnotu a dávať im zmysel. A to je to o čo sa s Rich Kids snažíme.”

Teda vy ste nadobudli pocit, že by toto ľudí mohlo zaujímať a že to bohatí potrebujú?

SkryťVypnúť reklamu

“Na blogu Rich kids of Instagram, ktorý funguje dodnes, stále pribudajú nové fotky. Alebo si stačí vyhľadať hashtag #rkoi (Rich Kids of Instagram, pozn. red.) na Instagrame. Tam môžete vidieť, že takýchto ľudí je naozaj veľa. Netvrdíme, že každý boháč má chuť deliť sa o svoje súkromie online, no vždy existuje skupina ľudí, ktorá sa ukazovať chce, a na tú sa zameriavame. Ľuďom ponúkame možnosť kúpiť si to, čo by inde

Ak ste si už status kúpili, je jedno, či budete ukazovať napríklad svojho psa na gauči, alebo jedlo.

nedostali. Pozornosť od ľudí, ktorí by ich na preplnených sociálnych sieťach nikdy nenašli. Dlho nikto s takýmto nápadom neprišiel. Pritom ľudia majú záujem o takýto obsah, niektorí to robia pre vlastnú motiváciu, iní preto, aby videli, ako bohatí ľudia žijú. Príkladom môžu byť všeky tie televízne reality šou zamerané na bohatých či slávnych ľudí. Najpredávanejšie noviny sú na celom svete bulvárne noviny. Ľudí ten typ obsahu jednoducho zaujíma a my im ho prinášame v novej forme.”

SkryťVypnúť reklamu

Môžu mať ľudia na Rich Kids viac sledovateľov než na Instagrame?

“Áno, máme členov, ktorí už teraz majú na Rich Kids viac sledovateľov ako na Instagrame. Ak si vezmeme všetky súčasné sociálne siete či služby pre bohatých, tak prebiehajú v uzavretej sfére. To znamená, bohatí ľudia sú oddelení od ostatných a nikto iný nevidí dnu. My sme urobili presný opak - vybrali sme bohatých ľudí, ktorí sa delia o obsah, no pozerať sa môže hocikto. To je veľmi dôležité pre obe skupiny. Bohatí to dávajú na Instagram preto, lebo chcú, aby to ľudia videli, a nie preto, aby si to posielali medzi sebou. To pre nich nie je zaujímavé. Vždy sa totiž nájde niekto, kto je bohatší než vy a má niečo lepšie ako vy. To by ste potom neukázali takmer nič.”

Fungujete na princípe sociálnej siete, máte aj aplikáciu, ktorú ste spustili na Apple v októbri. Na aplikáciu sa krátko po spustení zosypala kritika, vraj je nechutná a hlúpa.

SkryťVypnúť reklamu

“Je normálne, že máte hejterov. Ľudia sú väčšinou takí, že ak na niečo nemajú alebo závidia, tak kritizujú. Navyše, z našej strany sme chceli kontroverznosť ešte zdôrazniť, aby sme sa dostali do povedomia ľudí. Teraz, mesiac po spustení, sme to trochu zjemnili. Bolo vlastne jedno, čo Rich Kids je a ako funguje, ľudia kritizovali už len samotnú myšlienku. No dostali sme aj kladné reakcie, ohlasy boli naozaj rôzne. Áno, väčšinou šlo o negatívne ohlasy, čo však vychádza z bežného ľudského zakomplexovaného správania. Je to relatívne, ľudia sú rôzni. Netreba to veľmi prežívať.”

Prečítajte si tiež: Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák Čítajte 

Vás to priamo ovplyvnilo, niekoľko dní po spustení vám Apple aplikáciu stiahol z ponuky.

“Áno, ale kritika nebola celkom dôvod stiahnutia. Kedysi bola v App Store aplikácia, ktorú ste si kúpili za tisíc dolárov, a jediné, čo robila, bolo, že zobrazovala obrázok diamantu. Bola to hlúposť, no našli sa ľudia, ktorí si to naozaj kúpili, pretože boli zvedaví a potom žalovali Apple. Apple aplikáciu zrušil a odvtedy nechce mať v App Store aplikáciu, ktorá je drahá. Naša aplikácia pre iPhone síce bola zadarmo, no v médiách sa objavovali titulky ako tisícdolárová aplikácia a podobne. To sa Apple nepáčilo a aplikáciu z App Store stiahol.”

SkryťVypnúť reklamu

Ktoré médiá máte na mysli?

“Písali o nás médiá po celom svete, referencie na Rich Kids sme našli na vyše 150 web stránkach. Hovorili o tom aj blogeri či YouTube vlogeri, ktorí majú milióny sledovateľov.”

Vďaka tomu ste vzbudili celosvetový záujem.

“Osobne som si to uvedomil až vtedy, keď som pozeral vlog jedného youtubera, ktorého sledujem, a zrazu sa rozhovoril o Rich Kids. Pozeral som na to a hovorím si wau. Pritom jediné médium, ktoré sme pred spustením oslovili, bol britský Daily Mail.”

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor
  2. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  3. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  4. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania
  5. Darujte úsmev dvakrát pre šťastie mnohých rodín
  6. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  7. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  8. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato
  9. Tiguan eHybrid: bežné problémy plug-in hybridov sa ho netýkajú
  10. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov
  1. Zánovné vozidlá na slovenskom trhu za rok zdraželi až o 15 %
  2. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania
  3. Darujte úsmev dvakrát pre šťastie mnohých rodín
  4. Ocenenie získali Innovatrics, Kellys Bicycles a Bivio
  5. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  6. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  7. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  8. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  9. 5. ročník Trhu kože bude po prvý raz aj v Košiciach
  10. Stanovisko Asociácie moderných benefitov k TK RÚZ
  1. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 15 239
  2. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 14 411
  3. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 6 059
  4. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom 5 644
  5. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 4 452
  6. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov 3 646
  7. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 620
  8. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov 3 391
  9. Martinus vykupuje čítané knihy, spustil službu Knihovrátok 2 748
  10. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma 2 575
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Infektológ Vladimír Krčméry je jednou z najznámejších tvarí očkovacej kampane na Slovensku

Na facebooku kolovala výzva na smrť mojich vnúčat, vraví Krčméry.


9 h
Týždeň Petra Schutza

Marosz je dôkazom, že transparentná štátna správa je nad možnosti OĽaNO.


21. okt
Petra Vlhová na poslednom tréningu pred obrovským slalomom v Söldene.

Je obhajkyňou veľkého glóbusu.


13 h
Víkendový výber SME

Pravidelná dávka víkendového čítania.


5 h

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

Očakáva sa, že zásoby sa v Európe vyčerpajú do konca novembra.


TASR 7 h
Ilustračné foto

Odlišné pravidlá môžu vytvárať značné prekážky.


TASR 7 h
Predsedníčka Európskej komisie Ursula von der Leyenová.

Rozhovory boli predtým odložené o mesiac, na november.


TASR 7 h
Minister pôdohospodárstva Samuel Vlčan (vpravo) a šéf PPA Jozef Kiss.

Agentúra mala podmienečnú akreditáciu do 15. októbra.


TASR 8 h

Blogy SME

  1. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  2. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  3. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  4. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  5. Miroslav Pollák: Utečenci a „ekonomickí migranti“
  6. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Medzipohlavné rozdiely v deľbe práce
  7. Inštitút strategických politík: Ničivá druhá vlna COVID-19 v Indii môže predznamenať úpadok Módího moci
  8. Milan Kuruc: Čomu pomohol odporúčaný homeoffice?
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 32 271
  2. Matúš Lazúr: Neočkovaní dôchodcovia si vianočné príspevky nezaslúžia 13 421
  3. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 9 436
  4. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 7 642
  5. Martina Hilbertová: Zomrela Gruberová, ktorú sme za komunizmu nemohli počúvať 5 001
  6. Július Kovács: Kaliňák a Počiatek ma chcú dostať do basy pomocou justičnej a policajnej mafie, dodnes ju riadi Fico, lebo som upozornil na ich zlodejstvá. 4 347
  7. Stanislav Martinčko: Prečo chudoba v R. Sobote mávala prázdnymi čapicami ??? 4 134
  8. Lucia Nicholsonová: Emme. 3 788
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  5. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
Skryť Zatvoriť reklamu