SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Tisíc eur je psychologická hranica, vraví zakladateľ sociálnej siete pre milionárov

Sociálna sieť Rich Kids nie je pre každého. Používať ju môže iba ten, čo má na tisíceurové mesačné členské, pozerať sa ale môže každý, hovorí spoluzakladateľ siete JURAJ IVAN.

Juraj Ivan, spoluzakladateľ sociálnej siete pre milionárov.Juraj Ivan, spoluzakladateľ sociálnej siete pre milionárov. (Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

Pred štyrmi rokmi to bol iba nápad. Sociálna sieť Rich Kids určená najmä pre miliónárov nadobudla reálne kontúry začiatkom októbra tohto roka. Za jej ideou stoja piati Slováci.

Krátko po spustení sa aplikácia dočkala najmä kritiky, ľudia ju označili za kontroverznú, nechutnú a nemorálnu. Ak totiž nemáte tisíc eur na zaplatenie mesačného členského, Rich Kids nie je pre vás.

V súčasnosti má Rich Kids niekoľko členov a tisíce ľudí, ktorí ich sledujú. Spoluzakladateľ JURAJ IVAN vraví, že ak by sieť vymyslel niekto iný, sám by sa na nej neregistroval.

SkryťVypnúť reklamu

Ako ste sa dostali k myšlienke založiť sociálnu sieť pre bohatých?

“Náhodou som narazil na blog nazývaný Rich Kids of Instagram. Zaujalo ma, že existuje určitá skupina bohatých ľudí, ktorá sa rada predvádza, no neexistuje sociálna sieť vytvorená špeciálne pre nich. Napadlo mi, že by bolo fajn niečo také vytvoriť, a začal som uvažovať, ako tých ľudí vyselektovať, teda rozdeliť na tých, ktorí sú bohatí, a tých, ktorí bohatí nie sú. Tak som sa dopracoval k mesačnému poplatku, ktorý je pre bohatého zanedbateľný, a pre bežného človeka vysoký. To však neznamená, že bohatí sú ochotní zaplatiť takú vysokú sumu za hocičo. Služba musí mať pre nich hodnotu a dávať im zmysel. A to je to o čo sa s Rich Kids snažíme.”

Teda vy ste nadobudli pocit, že by toto ľudí mohlo zaujímať a že to bohatí potrebujú?

SkryťVypnúť reklamu

“Na blogu Rich kids of Instagram, ktorý funguje dodnes, stále pribudajú nové fotky. Alebo si stačí vyhľadať hashtag #rkoi (Rich Kids of Instagram, pozn. red.) na Instagrame. Tam môžete vidieť, že takýchto ľudí je naozaj veľa. Netvrdíme, že každý boháč má chuť deliť sa o svoje súkromie online, no vždy existuje skupina ľudí, ktorá sa ukazovať chce, a na tú sa zameriavame. Ľuďom ponúkame možnosť kúpiť si to, čo by inde

Ak ste si už status kúpili, je jedno, či budete ukazovať napríklad svojho psa na gauči, alebo jedlo.

nedostali. Pozornosť od ľudí, ktorí by ich na preplnených sociálnych sieťach nikdy nenašli. Dlho nikto s takýmto nápadom neprišiel. Pritom ľudia majú záujem o takýto obsah, niektorí to robia pre vlastnú motiváciu, iní preto, aby videli, ako bohatí ľudia žijú. Príkladom môžu byť všeky tie televízne reality šou zamerané na bohatých či slávnych ľudí. Najpredávanejšie noviny sú na celom svete bulvárne noviny. Ľudí ten typ obsahu jednoducho zaujíma a my im ho prinášame v novej forme.”

SkryťVypnúť reklamu

Môžu mať ľudia na Rich Kids viac sledovateľov než na Instagrame?

“Áno, máme členov, ktorí už teraz majú na Rich Kids viac sledovateľov ako na Instagrame. Ak si vezmeme všetky súčasné sociálne siete či služby pre bohatých, tak prebiehajú v uzavretej sfére. To znamená, bohatí ľudia sú oddelení od ostatných a nikto iný nevidí dnu. My sme urobili presný opak - vybrali sme bohatých ľudí, ktorí sa delia o obsah, no pozerať sa môže hocikto. To je veľmi dôležité pre obe skupiny. Bohatí to dávajú na Instagram preto, lebo chcú, aby to ľudia videli, a nie preto, aby si to posielali medzi sebou. To pre nich nie je zaujímavé. Vždy sa totiž nájde niekto, kto je bohatší než vy a má niečo lepšie ako vy. To by ste potom neukázali takmer nič.”

Fungujete na princípe sociálnej siete, máte aj aplikáciu, ktorú ste spustili na Apple v októbri. Na aplikáciu sa krátko po spustení zosypala kritika, vraj je nechutná a hlúpa.

SkryťVypnúť reklamu

“Je normálne, že máte hejterov. Ľudia sú väčšinou takí, že ak na niečo nemajú alebo závidia, tak kritizujú. Navyše, z našej strany sme chceli kontroverznosť ešte zdôrazniť, aby sme sa dostali do povedomia ľudí. Teraz, mesiac po spustení, sme to trochu zjemnili. Bolo vlastne jedno, čo Rich Kids je a ako funguje, ľudia kritizovali už len samotnú myšlienku. No dostali sme aj kladné reakcie, ohlasy boli naozaj rôzne. Áno, väčšinou šlo o negatívne ohlasy, čo však vychádza z bežného ľudského zakomplexovaného správania. Je to relatívne, ľudia sú rôzni. Netreba to veľmi prežívať.”

Prečítajte si tiež: Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák Čítajte 

Vás to priamo ovplyvnilo, niekoľko dní po spustení vám Apple aplikáciu stiahol z ponuky.

“Áno, ale kritika nebola celkom dôvod stiahnutia. Kedysi bola v App Store aplikácia, ktorú ste si kúpili za tisíc dolárov, a jediné, čo robila, bolo, že zobrazovala obrázok diamantu. Bola to hlúposť, no našli sa ľudia, ktorí si to naozaj kúpili, pretože boli zvedaví a potom žalovali Apple. Apple aplikáciu zrušil a odvtedy nechce mať v App Store aplikáciu, ktorá je drahá. Naša aplikácia pre iPhone síce bola zadarmo, no v médiách sa objavovali titulky ako tisícdolárová aplikácia a podobne. To sa Apple nepáčilo a aplikáciu z App Store stiahol.”

SkryťVypnúť reklamu

Ktoré médiá máte na mysli?

“Písali o nás médiá po celom svete, referencie na Rich Kids sme našli na vyše 150 web stránkach. Hovorili o tom aj blogeri či YouTube vlogeri, ktorí majú milióny sledovateľov.”

Vďaka tomu ste vzbudili celosvetový záujem.

“Osobne som si to uvedomil až vtedy, keď som pozeral vlog jedného youtubera, ktorého sledujem, a zrazu sa rozhovoril o Rich Kids. Pozeral som na to a hovorím si wau. Pritom jediné médium, ktoré sme pred spustením oslovili, bol britský Daily Mail.”

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4RP3 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4RP3 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Home (ale aj) Office
  2. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Zelená Bratislava
  8. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Záujem o akcie Pilulky prekonal naše očakávania
  1. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Zelená Bratislava
  4. Ruža zmeny
  5. Úpravy automobilov pre ZŤP
  6. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  7. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  8. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  9. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  10. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 27 944
  2. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 22 267
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 142
  4. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 13 955
  5. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 838
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 788
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 726
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 117
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 946
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 603
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Sociálne siete

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Na celoplošné testovanie budeme potrebovať zhruba 48-tisíc ľudí. Otázka je, kde ich zoberieme

Na jedno miesto pripadá jeden vojak, potrebujeme naň však asi osem ľudí.

Vzorky na antigénne testy odoberú výterom z nosohltana.
Dobré ráno

Dobré ráno: Testovanie nám dá pár týždňov, a potom čo?

Má to byť najväčšia operácia v moderných dejinách Slovenska.

Podcast Dobré Ráno.

Koronavírus na Slovensku: Pribudlo ďalších šesť úmrtí, zomrel aj lekár z Oravy (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 30 695. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 98 obetí.

Ilustračné foto.
STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Vláda sa spolieha na ľudí, ktorých nemá

Slovensko má chronický nedostatok zdravotníkov.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Vinice spoločnosti Tokaj & Co.
Zamestnanci spoločnosti Volkswagen Slovakia pracujú na výrobnej linke.

Americkej ekonomike bude trvať ešte rok, kým sa vzchopí z koronakrízy

Trh práce bude zrejme potrebovať ešte dlhšie obdobie.

Koronavírus vo svete: Muž kráča popri zatvorenom obchode v Niles 21. mája 2020.

Ropný koncern ConocoPhillips kúpi Concho Resources za 9,7 miliardy USD

ConocoPhillips sa zaradí medzi najväčších producentov ropy v Permskej kotline.

Benzínová stanica americkej ropnej spoločnosti ConocoPhillips.