SME
Pondelok, 1. marec, 2021 | Meniny má AlbínKrížovkyKrížovky

Tisíc eur je psychologická hranica, vraví zakladateľ sociálnej siete pre milionárov

Sociálna sieť Rich Kids nie je pre každého. Používať ju môže iba ten, čo má na tisíceurové mesačné členské, pozerať sa ale môže každý, hovorí spoluzakladateľ siete JURAJ IVAN.

Juraj Ivan, spoluzakladateľ sociálnej siete pre milionárov.Juraj Ivan, spoluzakladateľ sociálnej siete pre milionárov. (Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

Pred štyrmi rokmi to bol iba nápad. Sociálna sieť Rich Kids určená najmä pre miliónárov nadobudla reálne kontúry začiatkom októbra tohto roka. Za jej ideou stoja piati Slováci.

Krátko po spustení sa aplikácia dočkala najmä kritiky, ľudia ju označili za kontroverznú, nechutnú a nemorálnu. Ak totiž nemáte tisíc eur na zaplatenie mesačného členského, Rich Kids nie je pre vás.

V súčasnosti má Rich Kids niekoľko členov a tisíce ľudí, ktorí ich sledujú. Spoluzakladateľ JURAJ IVAN vraví, že ak by sieť vymyslel niekto iný, sám by sa na nej neregistroval.

SkryťVypnúť reklamu

Ako ste sa dostali k myšlienke založiť sociálnu sieť pre bohatých?

“Náhodou som narazil na blog nazývaný Rich Kids of Instagram. Zaujalo ma, že existuje určitá skupina bohatých ľudí, ktorá sa rada predvádza, no neexistuje sociálna sieť vytvorená špeciálne pre nich. Napadlo mi, že by bolo fajn niečo také vytvoriť, a začal som uvažovať, ako tých ľudí vyselektovať, teda rozdeliť na tých, ktorí sú bohatí, a tých, ktorí bohatí nie sú. Tak som sa dopracoval k mesačnému poplatku, ktorý je pre bohatého zanedbateľný, a pre bežného človeka vysoký. To však neznamená, že bohatí sú ochotní zaplatiť takú vysokú sumu za hocičo. Služba musí mať pre nich hodnotu a dávať im zmysel. A to je to o čo sa s Rich Kids snažíme.”

Teda vy ste nadobudli pocit, že by toto ľudí mohlo zaujímať a že to bohatí potrebujú?

SkryťVypnúť reklamu

“Na blogu Rich kids of Instagram, ktorý funguje dodnes, stále pribudajú nové fotky. Alebo si stačí vyhľadať hashtag #rkoi (Rich Kids of Instagram, pozn. red.) na Instagrame. Tam môžete vidieť, že takýchto ľudí je naozaj veľa. Netvrdíme, že každý boháč má chuť deliť sa o svoje súkromie online, no vždy existuje skupina ľudí, ktorá sa ukazovať chce, a na tú sa zameriavame. Ľuďom ponúkame možnosť kúpiť si to, čo by inde

Ak ste si už status kúpili, je jedno, či budete ukazovať napríklad svojho psa na gauči, alebo jedlo.

nedostali. Pozornosť od ľudí, ktorí by ich na preplnených sociálnych sieťach nikdy nenašli. Dlho nikto s takýmto nápadom neprišiel. Pritom ľudia majú záujem o takýto obsah, niektorí to robia pre vlastnú motiváciu, iní preto, aby videli, ako bohatí ľudia žijú. Príkladom môžu byť všeky tie televízne reality šou zamerané na bohatých či slávnych ľudí. Najpredávanejšie noviny sú na celom svete bulvárne noviny. Ľudí ten typ obsahu jednoducho zaujíma a my im ho prinášame v novej forme.”

SkryťVypnúť reklamu

Môžu mať ľudia na Rich Kids viac sledovateľov než na Instagrame?

“Áno, máme členov, ktorí už teraz majú na Rich Kids viac sledovateľov ako na Instagrame. Ak si vezmeme všetky súčasné sociálne siete či služby pre bohatých, tak prebiehajú v uzavretej sfére. To znamená, bohatí ľudia sú oddelení od ostatných a nikto iný nevidí dnu. My sme urobili presný opak - vybrali sme bohatých ľudí, ktorí sa delia o obsah, no pozerať sa môže hocikto. To je veľmi dôležité pre obe skupiny. Bohatí to dávajú na Instagram preto, lebo chcú, aby to ľudia videli, a nie preto, aby si to posielali medzi sebou. To pre nich nie je zaujímavé. Vždy sa totiž nájde niekto, kto je bohatší než vy a má niečo lepšie ako vy. To by ste potom neukázali takmer nič.”

Fungujete na princípe sociálnej siete, máte aj aplikáciu, ktorú ste spustili na Apple v októbri. Na aplikáciu sa krátko po spustení zosypala kritika, vraj je nechutná a hlúpa.

SkryťVypnúť reklamu

“Je normálne, že máte hejterov. Ľudia sú väčšinou takí, že ak na niečo nemajú alebo závidia, tak kritizujú. Navyše, z našej strany sme chceli kontroverznosť ešte zdôrazniť, aby sme sa dostali do povedomia ľudí. Teraz, mesiac po spustení, sme to trochu zjemnili. Bolo vlastne jedno, čo Rich Kids je a ako funguje, ľudia kritizovali už len samotnú myšlienku. No dostali sme aj kladné reakcie, ohlasy boli naozaj rôzne. Áno, väčšinou šlo o negatívne ohlasy, čo však vychádza z bežného ľudského zakomplexovaného správania. Je to relatívne, ľudia sú rôzni. Netreba to veľmi prežívať.”

Prečítajte si tiež: Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák Čítajte 

Vás to priamo ovplyvnilo, niekoľko dní po spustení vám Apple aplikáciu stiahol z ponuky.

“Áno, ale kritika nebola celkom dôvod stiahnutia. Kedysi bola v App Store aplikácia, ktorú ste si kúpili za tisíc dolárov, a jediné, čo robila, bolo, že zobrazovala obrázok diamantu. Bola to hlúposť, no našli sa ľudia, ktorí si to naozaj kúpili, pretože boli zvedaví a potom žalovali Apple. Apple aplikáciu zrušil a odvtedy nechce mať v App Store aplikáciu, ktorá je drahá. Naša aplikácia pre iPhone síce bola zadarmo, no v médiách sa objavovali titulky ako tisícdolárová aplikácia a podobne. To sa Apple nepáčilo a aplikáciu z App Store stiahol.”

SkryťVypnúť reklamu

Ktoré médiá máte na mysli?

“Písali o nás médiá po celom svete, referencie na Rich Kids sme našli na vyše 150 web stránkach. Hovorili o tom aj blogeri či YouTube vlogeri, ktorí majú milióny sledovateľov.”

Vďaka tomu ste vzbudili celosvetový záujem.

“Osobne som si to uvedomil až vtedy, keď som pozeral vlog jedného youtubera, ktorého sledujem, a zrazu sa rozhovoril o Rich Kids. Pozeral som na to a hovorím si wau. Pritom jediné médium, ktoré sme pred spustením oslovili, bol britský Daily Mail.”

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4RP3 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4RP3 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  2. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  3. FIIT – vedomosti, ktoré majú zmysel
  4. Štúdium, ktoré sadne
  5. Získaj náskok pred štartom
  6. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami
  7. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou
  8. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  9. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov
  10. Petit Press a RegioMedia rozbiehajú spoločný predaj v regiónoch
  1. 26 years of providing you with essential information
  2. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami
  3. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou
  4. Tieto farmy dávajú prácu domácim. A podporujú región
  5. Cirkevné gymnázium v Snine patrí medzi najlepšie v kraji
  6. O2: Mentálne zdravie zamestnancov je pre nás veľkou prioritou
  7. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  8. Varso Tower od HB Reavis je najvyššou budovou v EÚ
  9. Dáma s pávím pierkom
  10. Slovensko zasiahla vlna nárastu dopytu po produktoch na kĺby!
  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 23 863
  2. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 13 314
  3. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 10 669
  4. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto! 10 019
  5. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur 8 330
  6. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 7 565
  7. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 7 300
  8. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov 6 186
  9. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 5 689
  10. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť 5 242
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Sociálne siete

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 308-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 7 189 obetí. Opatrenia riadi covid automat.

6 h
Maďarský premiér Viktor Orbán.

Orbán dotuje noviny, umenie i šport.

26. feb

Všetko sa vraj podriaďovalo jedinej bežkyni.

15 h

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto

Nové pravidlá sú súčasťou širšieho úsilia o zamedzenie znečisťovania životného prostredia.

9m
Ján Richter.

Richter poukázal na rozdielne metodiky krajín na výpočet miery nezamestnanosti.

1 h
AstraZeneca.

AstraZeneca využila rast cien akcií Moderny.

1 h
Obyvatelia Pekingu.

Šírenie vírusu opäť pribrzdilo priemysel.

2 h