PEKING. Najväčší čínsky internetový predajca Alibaba Group Holding prekonal v piatok svoj doterajší denný rekord v tržbách.
Za uplynulé roky bol 11. november v Číne vždy dňom najrušnejších nákupov, pretože čínske internetové i kamenné obchody ponúkajú zákazníkom zľavy pri príležitosti takzvaného Dňa nezadaných, kedy môžu ľudia bez partnerov oslavovať svoj slobodný život.
Tohtoročné tržby dosiahli 121 miliárd jüanov (16 miliárd eur), čo je o 32 percent viac ako vlani.
Loading
...
Nárast tržieb bol ale výrazne pomalší ako v minulom roku. Niektorí ekonomickí experti navyše spochybnili presnosť uvedených údajov, pričom argumentovali tým, že internetoví predajcovia v Číne často preháňajú, keď informujú o predaji. Informáciu priniesol spravodajský server BBC.
Problémom sú tiež obchodníci, ktorí predávajú napodobeniny a vydávajú ich pri tom za originály.
Alibaba uvádza, že 82 percent nákupov prebehlo prostredníctvom mobilných telefónov. Obrovský nárast predaja zaznamenali aj konkurenti Alibaby, ako je JD.com, VIP.com či Suning.
A to všetko vďaka zľavám, ktoré platili na rozsiahlu škálu tovaru.
Relatívne nový sviatok mal byť pôvodne obdobou sviatku svätého Valentína, ktorí zamilovaní ľudia oslavujú 14. februára.
Deň nezadaných začali oslavovať študenti v 90. rokoch a jednotky v dátume (11.11.) majú byť symbolizovať nezadaných ľudí. Internetový predajca Alibaba v roku 2009 premenila sviatok na nákupnú horúčku.