SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Elektromobilmi sa chce Volkswagen dostať zo škandálu

Podľa vedúceho stratéga automobilky budú onedlho elektroautá lacnejšie ako súčasné vozidlá s benzínovým motorom.

Ilustračná fotografia.Ilustračná fotografia. (Zdroj: TASR)

WOLFSBURG. Ofenzívou vo výrobe áut s elektrickým pohonom a novými službami v oblasti elektromobility sa chce dostať koncern Volkswagen (VW) zo škandálu dieselgate. V rozhovore pre nemecký portál manager magazin online (mmo) to uviedol Thomas Sedran, vedúci stratég najväčšieho európskeho automobilového koncernu. V jeho histórii je prvým manažérom, ktorý obsadil túto funkciu.

Promovaný ekonóm Sedran pozná automobilový priemysel najlepšie. Dve desaťročia pôsobil ako podnikový poradca nemeckých automobiliek.

Skryť Vypnúť reklamu

Od novembra minulého roku vstúpil do služieb VW. V roku 2012 prešiel z poradenskej činnosti do výrobného manažmentu. Okrem iného bol aj dočasným šéfom automobilky Opel, ktorá je dcérou amerického General Motors.

Budú lacnejšie

V rozhovore pre mmo uviedol, že o sedem rokov budú elektroautá lacnejšie ako súčasné vozidlá s benzínovým motorom.

Dosiahnutie cieľa bude v koncerne VW práve jeho úlohou. Okrem toho bude musieť mať hlavný podiel na rozhodnutí o vybudovaní závodov na autobatérie.

Desaťročia rozhodovali o výrobe modelov šéfovia jednotlivých dcér koncernu. Predseda správnej rady VW určoval stratégiu smerovania celej výrobnej jednotky. Teraz sa stal jej jedinou kľúčovou osobou Thomas Sedran.

Volkswagen pozostáva z 13 dcér a stal sa oveľa komplexnejším, než bol pred pár rokmi. V nasledujúcich rokoch dôjde podľa Sedrana k hlbokým zmenám. Prechod od spaľovacích motorov k čisto elektrickému pohonu bude pre výrobcov od základu novým svetom. Na planéte je čoraz viac ľudí, ktorí chcú využívať auto len krátky čas, na pár kilometrov.

Skryť Vypnúť reklamu

"Pre tieto výzvy teraz potrebujeme mužstvo, ktoré sa bude zaoberať tým, ako na ich zvládnutie prijať správne rozhodnutia," uviedol Sedran.

Redaktor mmo upozornil, že doteraz sa o Volkswagene veľa nehovorilo ako o priekopníkovi elektromobility.

Nedostatočná propagácia

Sedran uviedol, že VW má už pomerne široký sortiment e-áut, alebo s hybridným pohonom. Chyba mohla byť aj v tom, že sa nepropagovali dostatočne intenzívne. Elektrické motory už dostali modely Golf a up!. V koncerne sa na rozdiel od konkurencie pre ne nenavrhli nové karosérie. Batérie, ktoré sa do modelov montujú, zvyšujú ich cenu o 5000 až 10.000 eur.

Ceny áut so spaľovacími motormi však nezostanú také isté aj v nasledujúcich rokoch. Prijaté zákony tlačia na výrobcov, aby vo výfukových plynoch znižovali obsah kysličníka uhličitého. Pokles emisií je však spojený s využívaním nových a drahých technológií.

Skryť Vypnúť reklamu

Na druhej strane sa ceny batérií budú znižovať. Tým sa vozidlá, ktoré budú nimi vybavené stanú pre zákazníkov príťažlivejšie.

Sedran povedal, že o výstavbe závodov na batérie sa ešte nerozhodlo. Zatiaľ nie je jasné, kto ich má stavať a prevádzkovať. Záležitosť sa teraz vo VW veľmi podrobne skúma. Potrebné základné rozhodnutie o nich sa príjme do konca tohto roku.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  4. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  3. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  4. Budovanie zelenej značky
  5. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  6. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  7. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  8. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  9. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  10. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 39 753
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 23 748
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 16 208
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 239
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 800
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 689
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 594
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 490
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 468
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 343
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Autá Volkswagen

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Nemecko
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Daniel Lipšic.

Krajniak a Lipšic sa poznajú dekády.

12 h

Lipšic dostal pomoc od politikov.

9 h

Neprehliadnite tiež

Ilustračná fotografia.

Francúzsko podporuje Grécko v spore o námorné hranice v Egejskom a Stredozemnom mori.

11 h
Ilustračná fotografia.

Automobilka musí odškodniť majiteľov áut s nelegálnym softvérom.

12 h
Ilustračné foto

Koncern Alphabet sa k správe zatiaľ nevyjadril.

12 h
Ilustračná fotografia.

Žiadateľ musí splniť niekoľko podmienok.

13 h