BRATISLAVA. O známu sociálnu sieť Twitter nikto nemá záujem. Spoločnosť teraz bude musieť pristúpiť k šetreniu, píše agentúra Reuters. To môže zrejme viesť až k prepusteniu tisícok zamestnancov.
„Bude to vyžadovať odvážne kroky,“ vraví profesor manažmentu na Univerzite v Pensylvánii David Hsu.
Naznačil, že znižovanie počtu zamestnancov je jednou z možností. Na prevádzku Twitteru ako marketingovej a komunikačnej platformy stačí podľa neho zoštíhlená firma.
Úspory v stovkách miliónov
Prepustenie desatiny zamestnancov by mohlo viesť k úsporám okolo sto miliónov dolárov ročne, dopĺňa analytik SunTrust Robert Peck. Na druhej strane veľké prepúšťanie by mohlo poškodiť povesť Twitteru.
Spoločnosť by podľa analytikov mala najprv zamerať na obchodné oddelenie a marketing. Twitter v tejto oblasti míňa v porovnaní s konkurenciou dvojnásobne viac.
„Štruktúra nákladov Twitteru sa pôvodne stavala pre omnoho väčší rast užívateľskej základne. So stagnujúcim rastom potrebuje spoločnosť znížiť náklady,“ dodal Peck.
V prvej polovici roka za obchod a marketing Twitter minul 473 miliónov dolárov, čo je zhruba 40 percent tržieb.
Na porovnanie: Yahoo dalo 19 percent tržieb, Facebook 15 percent a Alphabet 12 percent. Twitter míňa viac aj na výskum a vývoj - až 28 percent tržieb, Facebook napríklad 24 percent.
Rast sa zastavil
Twitter v minulosti agresívne míňal na vývoj a marketing s tým, že si môže dovoliť stratu, keď bude lákať nových užívateľov.
V tomto roku sa však rast zastavil na počte okolo 300 miliónov ľudí, ktorí Twitter využijú aspoň raz mesačne. Ide o menej než pätinu užívateľov Facebooku.
V októbri si Twitter najal poradcov, aby preskúmali možnosť predaja sociálnej siete. Firmy ako Walt Disney, Salesforce.com ci matka Googlu Alphabet sa o firmu zaujímali, ponuku však nakoniec nedali.
Ak sa rokovania neurýchlia a firma náklady nezníži, o Twitter by mohli mať záujem aktivistickí investori. Tí v minulosti tlačili na lepšiu správu financií, zmeny vo vedení či nové obchodné stratégie.