SME
Pondelok, 21. jún, 2021 | Meniny má AlojzKrížovkyKrížovky

Zľavy už na ľudí neplatia. Ako dnes obchody lákajú zákazníkov?

Ľudia sú už zľavami presýtení, pri nakupovaní očakávajú skôr iné výhody.

BRATISLAVA. Ľudí už zľavy v obchodoch nelákajú tak ako kedysi. Reťazce musia vymýšľať iné spôsoby, ako by ich nalákali na nákupy. „Zákazníci sa už prejedli zliav, nevnímajú to tak intenzívne, ako by si to obchody predstavovali,“ hovorí analytik agentúry na prieskum trhu Terno Ľubomír Drahovský.

Tvrdí, že ak chce byť predajca úspešný, musí urobiť niečo viac. Podľa neho veľké reťazce pochopili, že ak sa chcú odlíšiť, musia investovať najmä do imidžu. 

„Ľudia sú často prekvapení, keď pri nápaditých kyticiach dostanú aj niečo neočakávané a milo prekvapujúce,“ hovorí Beáta Bačinská zo spoločnosti BB design, ktorá sa zaoberá najmä kvetinovou výzdobou exteriérov aj interiérov v reštauráciách či obchodoch.

SkryťVypnúť reklamu

Zároveň však dodáva, že dôležité je aj rozmiestnenie tovarov v predajniach. Preto nedávno niektoré svoje predajne vynovili tak, aby bolo rozmiestnenie produktov prehľadnejšie a aby zákazníci našli rýchlo to, čo hľadajú.

Obchody "šité na mieru"

Aj veľké reťazce pochopili svetové trendy a začali realizovať zmeny. Veľké vynovenia robil napríklad Lidl, ktorý tento rok do modernizácie predajní a výstavby pekární investoval viac ako desať miliónov eur.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4QP2 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4QP2 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  2. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  3. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  4. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  5. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  6. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  7. 15 otázok o separovaní. Minimálne na jednu nebudete vedieť odpovedať
  8. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  9. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  10. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  1. Legislative intention - recodification of the corporate law
  2. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  3. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  4. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  5. Posledné dni nešťastnej Anny Boleynovej
  6. Čo všetko je potrebné vedieť o ochrane očí počas leta
  7. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  8. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  9. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  10. Driverama má strategické partnerstvo s nemeckým Stop + Go
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 29 788
  2. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 12 483
  3. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 8 113
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 7 678
  5. Po Slovensku na motorke 6 769
  6. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 5 363
  7. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 4 911
  8. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 4 822
  9. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 3 618
  10. Crème de la crème po slovensky 3 180
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

4. marec 2020. Igor Matovič a Boris Kollár na tlačovej konferencii po spoločnom rokovaní po voľbách do Národnej rady SR 2020.

Čo ukázal viac ako rok vládnutia so Sme rodina?


10 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Variant delta príde aj na Slovensko.


a 2 ďalší 4 h

Neprehliadnite tiež

Sklárne Slovglass posledné desaťročie chátrajú.

Osud sklární v Poltári je varovaním.


5 h
Blokáda Suezského prieplavu denne bránila preprave tovaru v hodnote miliárd dolárov.

Podľa majiteľa plavidla sú požadované kompenzácie príliš vysoké.


SITA 9 h
Bitcoin

Bitcoin v nedeľu stratil ďalších viac ako päť percent.


TASR 11 h
Jozef Oravkin v minulosti vystupoval na verejnosti častejšie, v posledných rokoch sa médiám vyhýbal.

Z finančnej skupiny odchádza.


13 h