Johnson Controls odčlení vývoj a výrobu autosedačiek

Nová spoločnosť s viac ako 4000 zamestnancami a ôsmimi prevádzkami na Slovensku sa stane jedným z kľúčových zamestnávateľov v slovenskom automobilovom priemysle.

Ilustračné foto.(Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

TRENČÍN. Johnson Controls odčlení svoje aktivity v oblasti výroby automobilových sedadiel a interiérových komponentov do samostatnej firmy Adient, nezávislej spoločnosti verejne obchodovanej na burze cenných papierov v New Yorku.

Nová spoločnosť s viac ako 4000 zamestnancami a ôsmimi prevádzkami na Slovensku sa stane jedným z kľúčových zamestnávateľov v slovenskom automobilovom priemysle.

Podľa výkonného riaditeľa Adient pre globálnu externú komunikáciu Davida Roznowskeho spoločnosť Johnson Controls zamerala v uplynulých rokoch svoju pozornosť na energetiku a pridružené činnosti.

"Predstavenstvo firmy malo pocit, že je málo pozornosti a prostriedkov venovaných na automobilový priemysel. Predstavenstvo sa rozhodlo vytvoriť odštiepenú firmu špeciálne zameranú na automobilový priemysel," doplnil Roznowski s tým, že Adient získa subjektivitu 31. októbra tohto roka.

Ako dodal, spoločnosť Adient bude globálnym lídrom na trhu automobilových sedadiel, ktorý v 33 štátoch bude riadiť viac ako 230 prevádzok s približne 75.000 zamestnancami, a ktorému patrí vedúca pozícia na čínskom trhu.

Adient, ktorého konsolidované ročné výnosy dosahujú 17 miliárd dolárov, bude dodávať 25 miliónov sedadlových systémov pre viac ako 360 modelov automobilových vozidiel na celom svete. "Na Slovensku zamestnávame 4500 ľudí a je tu veľký priestor na ďalší rast," zdôraznil riaditeľ.

Ako informoval výkonný riaditeľ spoločnosti Adient a riaditeľ Technologického centra v Trenčíne Frank Toenniges, len v Trenčíne zamestnávajú 400 inžinierov, ktorí sa zameriavajú na automobilové sedačky. V Trenčíne sa navrhujú nové sedačky, vyrábajú sa prototypy a tie sa následne testujú.

"Budúcnosť nášho technologického centra vyzerá sľubne. Veríme, že sa nám podarí získať niekoľko kontraktov na vývoj sedadiel pre viacero nových modelov automobilov. Zároveň by to prispelo k vytvoreniu nových pracovných miest. Očakávame, že by sme počet zamestnancov v našom trenčianskom technologickom centre mohli zvýšiť asi o desať percent," uviedol Toenniges s tým, že spoločnosť v Lozorne vyrába a dodáva kompletné sedačky pre automobily Volkswagen Touareg a Porsche Cayenne a v Žiline sa vyrábajú kompletné sedačky pre automobily Kia Sportage.

Podľa manažérky spoločnosti pre kompletné automobilové systémy Barbory Záhradníkovej má Adient na severnom Považí ďalšie tri výrobné závody.

"Dva sú v Žiline, jeden je špecializovaný na montáž sedačiek, ktoré sa dodávajú priamo zákazníkovi. V druhom sa tkajú látky, z ktorých sa šijú poťahy na sedadlá. Tretí veľký závod máme v Martine," priblížila Záhradníková.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Neviete si rady s vaším ročným vyúčtovaním? Pomôže vám FiiFree
  2. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  3. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  4. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  5. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  6. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  7. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  8. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  9. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  10. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 16 629
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 15 447
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 13 126
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 9 817
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 992
  6. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 451
  7. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 409
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 247
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 570
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 3 016

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Sudca Hrubala: Neviem, či bol Procházka politická objednávka. Vyzerá to tak

Združenie Za otvorenú justíciu sa zrejme zmení na think-tank.

DOMOV

Kaliňák nechal schátrať ubytovňu pre policajtov. Teraz sa jej chce zbaviť

Ministerstvo zaplatilo 175-tisíc za projekt, ktorý skončil v koši.

KULTÚRA

Nie je to dosť dobré. Slovenským filmárom chýba niekto, kto by im to povedal

Režisér György Kristóf oslávil úspech v Cannes v policajnej cele.

KOMENTÁRE

Kto robí Slovensku v Amerike reklamu? Aj statočný pes a splašený medveď

Krajinu často zviditeľnia iba virály.

Neprehliadnite tiež

Daňová kobra vyšetruje Remetovu Dúhu, ktorá stavia Višňové

Stavebná firma Dúha buduje tunel Višňové za 410 miliónov eur spolu s talianskou spoločnosťou Salini Impregilo.

Bývalý partner J&T sa cez Swan blíži aj k verejným IT zákazkám

Swan sa spojí s operátorom Benestra, investičná skupina Martina Fedora bude mať v novom podniku polovičný podiel.

Za elektrinu a plyn zaplatili Slováci menej, ako je priemer Únie

Stredne veľká domácnosť zaplatila vlani za sto kilowatthodín necelých 15 eur.

Čínska továreň na pneumatiky môže byť aj v Košiciach (rozhovor)

Spoločnosť Linglong by v Európe mohla preinvestovať pol miliardy dolárov a zamestnať viac ako tisíc ľudí.