SME
Nedeľa, 9. máj, 2021 | Meniny má RolandKrížovkyKrížovky

Železnica je mystérium, nedá sa riadiť len tabuľkami

Trať medzi Bratislavou a Žilinou sa rekonštruovala tak dlho a zanedbali sa bežné opravy, až sa niektoré úseky stali neprejazdnými, vysvetľuje v rozhovore JIŘÍ KUBÁČEK, bývalý generálny riaditeľ sekcie železničnej dopravy a dráh ministerstva dopravy

Jiří Kubáček je šiestou generáciou železničiarskej rodiny. Na poste šéfa železničnej sekcie na ministerstve dopravy odslúžil šesť rokov. Začínal za éry Jána Figeľa, pokračoval Jánom Počiatkom. Skončil v lete, keď ministrom dopravy sa stal Roman Brecely zo Siete. (Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

Slovenskej železnici šéfoval takmer šesť rokov. Zažil troch ministrov. Ide o JIŘÍHO KUBÁČKA, pre ktorého železnica je láskou a opantala ho. V rozhovore pre SME hovorí, čo sa mu počas toho obdobia podarilo urobiť. „Som šiestou generáciou železničiarov. Moji predkovia robili v Přerove na stanici už v 70. rokov 19. storočia,“ konštatuje Kubáček.

Takmer šesť rokov ste boli sekčným šéfom železničnej dopravy na ministerstve dopravy. V lete ste skončili. Čo sa vám podarilo a čo nie?

„Niečo sa azda podarilo. Myslím, že železnica sa začala trochu meniť. Pribúdali ľudia chápajúci moju snahu o koordináciu železnice, ktorá podľa mňa nie je úplne šťastne rozdelená. Ak sa však toto úsilie nebude rozvíjať ďalej, pomyselné semienko môže zahynúť.“

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hrozí to?

„Obávam sa, že áno. Chýba kritický počet ľudí, ktorí by chápali, kam by železnice mali smerovať.“

Kam by mali smerovať?

„Stačí sa pozrieť, ako funguje česká železnica, a robiť to aspoň tak, ako to robia oni.“

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4B3F na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4B3F na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 385-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 019 obetí.

5 h
Profesor MUDr. Jozef Hašto, PhD. je popredný slovenský psychiater a psychoterapeut.

Jozef Hašto vysvetľuje, ako vzniká väzba matky a dieťaťa.

8. máj

V strane podľa odchádzajúcej členky prebieha diskusia o výmene líderky.

19 h
Ilustračné foto.

Zariadenia chcú otvárať čo najskôr.

4. máj

Neprehliadnite tiež

Nástupca Warrena Buffetta Gregory Abel

O nástupcovi sa špekulovalo neuveriteľných 15 rokov.

24m
Nabíjačka GreenWay

Pozrite si, čo plánujú prevádzkovatelia nabíjačiek.

7. máj
Koronavírus na Slovensku: Trnavská utomobilka zastavila výrobu z dôvodu pandémie ochorenia COVID-19 už 19. marca.

Výroba sa nerozbehne ani v pondelok na rannej a popoludňajšej zmene.

3 h
Predseda Európskej rady Charles Michel a predsedníčka Európskej komisie Ursula von der Leyenová.

Obe strany sa snažia nájsť alternatívneho partnera, ktorý by nahradil Čínu.

14 h