Železnica je mystérium, nedá sa riadiť len tabuľkami

Trať medzi Bratislavou a Žilinou sa rekonštruovala tak dlho a zanedbali sa bežné opravy, až sa niektoré úseky stali neprejazdnými, vysvetľuje v rozhovore JIŘÍ KUBÁČEK, bývalý generálny riaditeľ sekcie železničnej dopravy a dráh ministerstva dopravy

Jiří Kubáček je šiestou generáciou železničiarskej rodiny. Na poste šéfa železničnej sekcie na ministerstve dopravy odslúžil šesť rokov. Začínal za éry Jána Figeľa, pokračoval Jánom Počiatkom. Skončil v lete, keď ministrom dopravy sa stal Roman Brecely zo Siete. (Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

Slovenskej železnici šéfoval takmer šesť rokov. Zažil troch ministrov. Ide o JIŘÍHO KUBÁČKA, pre ktorého železnica je láskou a opantala ho. V rozhovore pre SME hovorí, čo sa mu počas toho obdobia podarilo urobiť. „Som šiestou generáciou železničiarov. Moji predkovia robili v Přerove na stanici už v 70. rokov 19. storočia,“ konštatuje Kubáček.

Takmer šesť rokov ste boli sekčným šéfom železničnej dopravy na ministerstve dopravy. V lete ste skončili. Čo sa vám podarilo a čo nie?

„Niečo sa azda podarilo. Myslím, že železnica sa začala trochu meniť. Pribúdali ľudia chápajúci moju snahu o koordináciu železnice, ktorá podľa mňa nie je úplne šťastne rozdelená. Ak sa však toto úsilie nebude rozvíjať ďalej, pomyselné semienko môže zahynúť.“

Hrozí to?

„Obávam sa, že áno. Chýba kritický počet ľudí, ktorí by chápali, kam by železnice mali smerovať.“

Kam by mali smerovať?

„Stačí sa pozrieť, ako funguje česká železnica, a robiť to aspoň tak, ako to robia oni.“

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Medzinárodný menový fond


Článok je zaradený aj do ďalších tém Vlaky, Železničná spoločnosť Slovensko, Slovensko

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Súdy v Trenčíne odmietajú riešiť Galkovu kauzu odpočúvania

Obžaloba na bývalého šéfa Vojenského obranného spravodajstva Pavla Brychtu leží na súde od februára 2016. Najvyšší súd mu teraz prikázal konať.

KOMENTÁRE

Česi mieria do čiernej diery Európy. Všetko pre korunu

Je možné, že šanca ľahkého vstupu do eurozóny zmizne.

AUTO

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace.

Neprehliadnite tiež

Bystrica má novú autobusovú stanicu. Pozrite sa, ako sa menila

Predchádzajúca stanica bola otvorená v 80. rokoch a nikdy nebola celkom dokončená, nový terminál je najmodernejší v krajine.

Čo si o autokamerách myslí polícia a môže ísť video na Facebook?

Autokamery snímajú aj poznávacie značky a tváre ľudí, s videami preto treba narábať opatrne.

Hľadá sa EY Podnikateľ roka, víťaz pocestuje do Monte Carla

Do súťaže môžu podnikateľov nominovať aj ich zákazníci alebo známi.

Nová dotácia. Časť drevodomu zaplatí po novom štát

Tento rok rozdelí rezort pôdohospodárstva na montované domy z dreva milión eur. Výška podpory bude závisieť od regiónu