JEDNOU Z MOŽNOSTÍ, AKO SA MÔŽU NA TRHU UDRŽAŤ FIRMY PREVÁDZKUJÚCE OBCHODY ČI UŽ S POTRAVINÁRSKYM ALEBO NEPOTRAVINÁRSKYM TOVAROM POPRI HYPERMARKETOCH, SUPERMARKETOCH A DISKONTNÝCH PREDAJNIACH, JE BYŤ O

Bojovať s hypermarketom nemá pre menšie firmy zmysel

BRATISLAVA 27. apríla (SITA) - Jednou z možností, ako sa môžu na trhu udržať firmy prevádzkujúce obchody či už s potravinárskym alebo nepotravinárskym tovarom popri hypermarketoch, supermarketoch a diskontných ...

BRATISLAVA 27. apríla (SITA) - Jednou z možností, ako sa môžu na trhu udržať firmy prevádzkujúce obchody či už s potravinárskym alebo nepotravinárskym tovarom popri hypermarketoch, supermarketoch a diskontných predajniach, je byť odlišný. Uviedol to na konferencii zameranej na obchod, výrobu a marketing - Intraco 2005 generálny riaditeľ českej siete špecializovaných predajní drogérie Rossmann Jaroslav Barták. Bojovať s hypermarketom má podľa neho zmysel len vtedy, "ak ste hypermarket". "Naším najväčším nepriateľom sme my sami, keď nepočúvame želania zákazníkov a nedoťahujeme veci do konca," doplnil.

Podľa business development manažéra GfK Wien Tomáša Krásneho podiel diskontných predajní rastie, pritvrdzujú však aj ostatné formáty. Obchodníci podľa neho tlačia na znižovanie cien. "Z cenovej pasce sa nedá utiecť," dodal. Jedným z riešení tejto situácie je, že obchodníci môžu opustiť maloobchodný trh a podnikať len na trhoch menej citlivých, ako je napríklad trh hotelov, reštaurácií, cafetérií a luxusných non-food alebo v službách. "I tam však postupne dorazí cenová erózia," doplnil. Druhou možnosťou je zmieriť sa s realitou cenovej pasce a hľadať čiastkové riešenia.

Pod konkurenčným tlakom vypracovala spoločnosť Rossmann projekt, na základe ktorého zistila, že zo 14 identifikovaných oblastí je schopná drogéria uspokojiť zákazníka v ôsmich. Ide predovšetkým o šírku sortimentu, správanie sa personálu, dostupnosť noviniek, atraktivitu letákov, odborné poradenstvo a dostupnosť. "V cenách na vybrané druhy tovarov sa hypermarketom vyrovnáme. Cenotvorba na vybrané tovary je postavená rovnako ako v hypermarkete, pri ostatných cenách sme kreatívnejší," skonštatoval Barták na konferencii.

Rossmann je joint-venture spoločnosti A.S. Watson Group z Honkongu a nemeckej firmy Rossmann, pričom obaja partneri majú 50-percentný podiel. Na slovenskom trhu zatiaľ Rossmann nepôsobí. Barták však nevylúčil ani expanziu na tento trh vzhľadom na silnú expanznú politiku A.S. Watson.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Hitparáda štiav
  2. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  5. Malé knedličky, veľké dojmy
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  8. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  9. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  10. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 835
  2. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 239
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 676
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 969
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 770
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 069
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 504
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 116
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 363
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 187

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. Keď pôjdeme tvrdou silou, nemáme šancu.

KULTÚRA

Minúta po minúte: Moonlight má prvého Oscara

Odovzdávanie budeme sledovať naživo.

TECH

Nokii sa podarilo vstať z mŕtvych. Ukázali Nokiu 3310

Majú Android, nízku cenu a dobrý hardvér.

ŠPORT

Sagan ukázal cit pre taktiku a ešte lepšiu formu ako pred rokom

V sobotu bol druhý, v nedeľu už vyhral.

Neprehliadnite tiež

Na letisku v Kráľovej prerušili prevádzku, na plochu vnikol bager

Incident na malom letisku 35 kilometrov od hlavného mesta pravdepodobne súvisí so sporom o pôdu.

Voľné ruky pre ministra Druckera už neplatia

Premiér Fico kritizoval šetriace opatrenia vo Všeobecnej zdravotnej poisťovni.

Nakupovať pôdu na Slovensku zrejme budú môcť aj cudzinci

Ministerstvo chce predložiť návrh novely o nadobúdaní vlastníctva poľnohospodárskeho pozemku.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop