JEDNOU Z MOŽNOSTÍ, AKO SA MÔŽU NA TRHU UDRŽAŤ FIRMY PREVÁDZKUJÚCE OBCHODY ČI UŽ S POTRAVINÁRSKYM ALEBO NEPOTRAVINÁRSKYM TOVAROM POPRI HYPERMARKETOCH, SUPERMARKETOCH A DISKONTNÝCH PREDAJNIACH, JE BYŤ O

Bojovať s hypermarketom nemá pre menšie firmy zmysel

BRATISLAVA 27. apríla (SITA) - Jednou z možností, ako sa môžu na trhu udržať firmy prevádzkujúce obchody či už s potravinárskym alebo nepotravinárskym tovarom popri hypermarketoch, supermarketoch a diskontných ...

BRATISLAVA 27. apríla (SITA) - Jednou z možností, ako sa môžu na trhu udržať firmy prevádzkujúce obchody či už s potravinárskym alebo nepotravinárskym tovarom popri hypermarketoch, supermarketoch a diskontných predajniach, je byť odlišný. Uviedol to na konferencii zameranej na obchod, výrobu a marketing - Intraco 2005 generálny riaditeľ českej siete špecializovaných predajní drogérie Rossmann Jaroslav Barták. Bojovať s hypermarketom má podľa neho zmysel len vtedy, "ak ste hypermarket". "Naším najväčším nepriateľom sme my sami, keď nepočúvame želania zákazníkov a nedoťahujeme veci do konca," doplnil.

Podľa business development manažéra GfK Wien Tomáša Krásneho podiel diskontných predajní rastie, pritvrdzujú však aj ostatné formáty. Obchodníci podľa neho tlačia na znižovanie cien. "Z cenovej pasce sa nedá utiecť," dodal. Jedným z riešení tejto situácie je, že obchodníci môžu opustiť maloobchodný trh a podnikať len na trhoch menej citlivých, ako je napríklad trh hotelov, reštaurácií, cafetérií a luxusných non-food alebo v službách. "I tam však postupne dorazí cenová erózia," doplnil. Druhou možnosťou je zmieriť sa s realitou cenovej pasce a hľadať čiastkové riešenia.

Pod konkurenčným tlakom vypracovala spoločnosť Rossmann projekt, na základe ktorého zistila, že zo 14 identifikovaných oblastí je schopná drogéria uspokojiť zákazníka v ôsmich. Ide predovšetkým o šírku sortimentu, správanie sa personálu, dostupnosť noviniek, atraktivitu letákov, odborné poradenstvo a dostupnosť. "V cenách na vybrané druhy tovarov sa hypermarketom vyrovnáme. Cenotvorba na vybrané tovary je postavená rovnako ako v hypermarkete, pri ostatných cenách sme kreatívnejší," skonštatoval Barták na konferencii.

Rossmann je joint-venture spoločnosti A.S. Watson Group z Honkongu a nemeckej firmy Rossmann, pričom obaja partneri majú 50-percentný podiel. Na slovenskom trhu zatiaľ Rossmann nepôsobí. Barták však nevylúčil ani expanziu na tento trh vzhľadom na silnú expanznú politiku A.S. Watson.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  3. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  6. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  7. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  8. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  9. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  10. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 17 234
  2. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 15 581
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 13 933
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 12 071
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 788
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 878
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 410
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 5 932
  9. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 3 435
  10. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 301

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Američania spozorneli. Slovenský princ je hodný Oscara

Veľký šľachtiteľský príbeh sa začal celkom nenápadne.

PRIMÁR

Od štyridsatky po sedemdesiatku. Ako sa mení sexualita?

Kvalita závisí od psychiky milencov.

Neprehliadnite tiež

Známe e-shopy kopírujú nové trendy rýchlejšie než Zara

Kým sa oblečenie inšpirované najnovšími trendmi dostane do on-line obchodov, trvá to len pár týždňov.

Plat bez práce môže fungovať v niektorých štátoch, na Slovensku nie

Obhajcovia základného príjmu tvrdia, že pomôže zlepšiť životnú úroveň chudobných a štátu sa vďaka nemu znížia výdavky.

Trump sa na summite prihlásil k voľnému trhu, obavy však zostali

Na stretnutí G7 došlo rýchlo k zhode, že sa musí zachovať otvorený globálny trh.