Cretu: Som hrdá, keď vidím, ako peniaze EÚ pomáhajú zlepšiť životy ľudí

Eurokomisárka sa prešla po cyklomoste, ktorý od roku 2012 spája Devínsku Novú Ves a Rakúsko.

Ilustračné foto.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Cyklomost slobody je miesto, na ktorom sa vďaka eurofondom podarilo zmeniť niekdajšie miesto plné bolesti na miesto radosti a úžitku. Priamo na cyklomoste v Devínskej Novej Vsi to skonštatovala eurokomisárka pre regionálnu politiku Corina Cretu, ktorá sa počas dnešnej návštevy Bratislavy osobne zoznámila so strategickými dopravnými projektmi, spolufinacovanými z eurofondov.

Ako eurokomisárka priznala, prechádzka po moste, spájajúcom štáty, ktoré kedysi delil ostnatý drôt, je pre ňu emotívny zážitok. "Pochádzam z krajiny, kde sme poznali, čo to znamená železná opona, takže sa viem vcítiť do histórie tohto miesta, kde na úteku a s nádejou na lepší život zahynulo mnoho ľudí," priznala rumunská politička, zastupujúca Európsku komisiu. Cyklomost slobody je tak i v jej chápaní symbolickým miestom a projektom.

"Poukazuje na to, že vďaka programu cezhraničnej spolupráce dokážeme zdolávať prekážky a múry nahradzovať mostami. Okrem ekonomického efektu, ktorý prinášajú, umožňujú ľuďom mať k sebe bližšie, lepšie sa spoznať," uviedla eurokomisárka, ktorá vyjadrila hrdosť nad tým, že je na mieste, kde eurofondy pomohli zlepšiť život ľudí. "O dôležitosti a úspechu tohto projektu svedčí aj fakt, že denne po moste prejdú stovky ľudí," poznamenala.

Predseda Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Pavol Frešo poukázal na to, že sloboda ani demokracia nie sú hodnoty, ktoré sú samozrejmosťou, nie sú zadarmo, preto je potrebné si ich vážiť.

"Aj preto ďakujem Európskej únii, že pomáha stavať také mosty, ako je tento a vďaka tomu pomáha spájať ľudí a šíriť slobodu," uviedol. Spolu s predstaviteľmi Dolného Rakúska Frešo oboznámil eurokomisárku aj s projektom pripravovaných cyklolávok vo Vysokej pri Morave a Gajaroch.

Výstavba cyklomosta medzi Devínskou Novou Vsou a rakúskym Schlosshofom sa začala v septembri 2011. Most bol sprístupnený verejnosti v polovici augusta nasledujúceho roka, oficiálne ho otvorili 22. septembra 2012. Most, ktorý postavilo konzorcium Ingsteel a Doprastav, stojí v historickej trase a slúži cyklistom, peším turistom a záchrannej službe.

Z celkovej dĺžky lávky 955 metrov tvorí oceľová mostná konštrukcia 525 metrov, šírka lávky je štyri metre, čo umožňuje prejazd vozidiel záchranných zložiek. Cyklisti pri jazde mostom prekonajú výškový rozdiel sedem metrov. Projekt cyklomosta bol spolufinancovaný v rámci Programu cezhraničnej spolupráce Slovenská republika - Rakúsko 2007-2013.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  2. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  3. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  5. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  6. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  7. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  8. Modern luxury next to the Blue Church
  9. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  1. Moskva alebo Petrohrad? 7 054
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 5 165
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 785
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 198
  5. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 815
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 724
  7. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 348
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 165
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 065
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 064

Téma: Koaličná kríza SNS a SMER (2017)


Článok je zaradený aj do ďalších tém Kauza Plavčan a eurofondy, Eurofondy (Ekonomika), Eurofondy (Profit), Slovensko

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čo sa deje v Smere? Fico drží Kaliňáka aj za cenu, že stranu pochová

Premiér umlčal hlasy, ktoré volali po personálnych zmenách v jeho strane.

SVET

Rádioaktívny mrak prišiel z Uralu. Potvrdili to aj Rusi

Znečistenie izotopom Ru-106 presiahlo normu až tisícnásobne.

EKONOMIKA

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia tvrdia, že podobne kroky neplánujú.

DOMOV

Rakúšania kontroly obhajujú migrantmi, Slováci tomu nerozumejú

Rakúšania stále náhodne kontrolujú.

Neprehliadnite tiež

Brannobezpečnostný výbor neodobril rozpočet rezortu vnútra

Posledné slovo k rozpočtu bude mať najbližšie plénum Národnej rady Slovenskej republiky.

Online nakupovanie v EÚ sa zjednoduší, prijali dohodu o geoblokácii

Firmy už nebudú môcť brániť zákazníkom pri nakupovaní len preto, že majú bydlisko v inom členskom štáte Únie.

Dolárových milionárov pribúda, najbohatším regiónom zostáva Severná Amerika

Desatina najbohatších ľudí na svete vlastní takmer 88 percent celkového svetového bohatstva.

Šéf odborov Volkswagenu: Strach o miesta v Škode je zbytočný

V českých médiách sa v októbri objavili špekulácie, že koncern by mohol presunúť časť produkcie Škody Auto do Nemecka.