Slovensko vyčerpalo 173 miliónov eur z eurofondov

Programové obdobie končí v roku 2020, dovtedy musí minúť takmer 14 miliárd eur.

(Zdroj: Petit Press)

BRATISLAVA. Slovensko vyčerpalo z peňazí Európskej únie v novom programovom období 2014 - 2020 do 31. augusta v štyroch z jedenástich programov 173,49 milióna eur. Znamená to 1,24 percenta z celkovej alokácie všetkých programov 13,990 miliardy eur bez Programu rozvoja vidieka. Oproti koncu júla čerpanie peňazí EÚ v aktuálnom období vzrástlo o 26,74 milióna eur a miera o 0,19 percentuálneho bodu. Vyplýva to z informácií ministerstva financií ako certifikačného orgánu o schválení prostriedkov.

Najviac išlo na infraštruktúru

Domáce spolufinancovanie programov zo štátneho rozpočtu dosiahlo koncom uplynulého mesiaca 29,06 milióna eur, čo je 1,41 percneta zo záväzku 2,068 miliardy eur. Medzimesačne vzrástlo o 4,92 milióna eur a o 0,24 percentuálneho bodu.

Operačný program Integrovaná infraštruktúra (OPII) využil zo zdrojov EÚ do konca augusta 130,91 milióna eur, teda 3,30 percenta z alokácie 3,967 miliardy eur. Štát prispel sumou 21,27 milióna eur (3,18 percenta zo 667,92 milióna eur). Operačný program Ľudské zdroje využil z rozpočtu EÚ 39,37 milióna eur (1,79 percneta z 2,205 miliardy eur) a z prostriedkov štátu 7,18 milióna eur (1,80 percenta z 398,21 milióna eur).
Operačný program Technická pomoc vyčerpal z európskych peňazí 1,63 milióna eur (1,02 % zo 159,07 mil. eur).

Domáce spolufinancovanie dosiahlo 287,15 tisíca eur (1,02 percenta z 28,03 milióna eur). Operačný program Kvalita životného prostredia využil zo zdrojov EÚ 1,58 milióna eur (0,05 percenta z 3,138 miliardy eur). Štát vynaložil prostriedky v objeme 333,34 tisíca eur (0,09 percenta z 360,29 milióna eur). V ďalších siedmich programoch do konca augusta neboli vyčerpané, resp. schválené žiadne finančné prostriedky.

Jedenásť programov, kde je certifikačným orgánom ministerstvo financií, je financovaných z Európskeho fondu regionálneho rozvoja, Kohézneho fondu, Európskeho sociálneho fondu, Iniciatívy na podporu zamestnanosti mladých ľudí a Európskeho rybárskeho a námorného fondu.

Program rozvoja vidieka, pri ktorom je certifikačným orgánom ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka, má alokáciu z peňazí EÚ 1,560 miliardy eur.

Na vedu pôjde vyše sto miliónov eur

Prvý míľnik čerpania eurofondov nového obdobia 2014 - 2020 sa podľa pravidla n+3 bude odpočítavať k 31. decembru 2017. Dovtedy je potrebné využiť zo zdrojov EÚ ešte 469,03 milióna eur, teda 3,35 percneta celkovej alokácie jedenástich programov.

Program Integrovaná infraštruktúra má do konca budúceho roka využiť ešte 46,23 milióna eur z alokácie 3,967 miliardy eur, Kvalita životného prostredia 138,55 milióna eur z 3,138 miliardy eur, Ľudské zdroje 84,65 milióna eur z 2,205 miliardy eur, Výskum a inovácie 101,88 milióna eur z 2,267 miliardy eur, Integrovaný regionálny operačný program 79,19 milióna eur z 1,754 miliardy eur, Efektívna verejná správa 12,53 milióna eur z 278,45 milióna eur a Technická pomoc 5,99 milióna eur zo 159,07 milióna eur.

Pri zvyšných štyroch, menších programoch, nie sú uvedené žiadne sumy na vyčerpanie do konca budúceho roka. Sú to programy cezhraničnej spolupráce Interreg V-A SR - Česká republika (alokácia zo zdrojov EÚ 90,14 milióna eur) a SR - Rakúsko (75,89 milióna eur), ako aj medziregionálny program spolupráce Interact III (39,39 milióna eur) a Operačný program Rybné hospodárstvo (15,79 milióna eur).

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 14 241
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 542
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 226
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 979
  5. Kam do tepla v januári? 1 735
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 498
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 380
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 255
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 897
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 840

Téma: Koaličná kríza SNS a SMER (2017)


Článok je zaradený aj do ďalších tém Kauza Plavčan a eurofondy, Eurofondy (Ekonomika), Eurofondy (Profit), Slovensko

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

ŽENA

Prečo ľudia podvádzajú? Prieskum dal jasnú odpoveď

Prečo sú aj šťastní ľudia neverní?

TECH

Historici sa mýlia, čiernu smrť roznieslo čosi iné

Nový výskum naznačuje, ako sa problém šíril.

Neprehliadnite tiež

Facebook otvorí v Európe tri nové školiace centrá pre digitálne zručnosti

Facebook plánuje do roku 2020 vyškoliť 100-tisíc malých a stredných podnikov a zabezpečiť on-line školenia pre 250-tisíc podnikov.

Ľudí bez práce je zas o čosi menej, nezamestnanosť klesla na 5,94 percenta

Od konca minulého roka je na Slovensku bez práce historicky najmenej ľudí od vzniku republiky.

RegioJet odvezie viac ľudí, na trase medzi Bratislavou a Komárnom pridal sedadlá

RegioJet v súčasnosti prepravuje na trase medzi Bratislavou, Dunajskou Stredou a Komárnom približne 3 milióny cestujúcich.

Odborári z KOVO v trnavskej automobilke odmietli Moderné odbory pre výroky jeho predsedu

Rozbuškou konfliktu malo byť vyjadrenie Smolinského na sociálnej sieti, v ktorom mal napadnúť odborový zväz KOVO ako celok.