SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Topmanažéri zarobia 4,5-krát viac ako pomocní pracovníci

V porovnaní s rokom 2010 sa poradie krajov z hľadiska porovnania zárobkov nezmenilo.

ilustračné fotoilustračné foto (Zdroj: Petit Press)

BRATISLAVA. Na Slovensku stále prevládajú regionálne rozdiely v platoch. Platí, že viac zarobia ľudia pracujúci v Bratislave ako v Prešove. Topmanažéri pritom zarobia 4,5-krát viac ako pomocní pracovníci.

"Stredná hodnota platu na Slovensku je najvyššia v Bratislavskom kraji a najnižšia je v Prešovskom kraji. Rozdiely sú pomerne veľké. V Bratislavskom kraji sa zarába nad 1200 eur, to je mediánová hodnota, čiže polovica ľudí zarába viac ako táto hodnota, kým v Prešovskom kraji sú ľudia s platom 800 eur. Treba naozaj povedať, že viac ako polovica ľudí v tomto kraji zarába menej ako je 800 eur," vyčíslil na dnešnej konferencii Hospodárskych novín manažér Platy.sk Miroslav Dravecký.

Skryť Vypnúť reklamu

To podľa jeho slov však neznamená, že život v Prešovskom kraji je horší. "Náklady na život sú v Bratislave iné ako v Prešove, hlavne čo sa týka bývania," podotkol Dravecký.

Poradie sa nemenilo

V porovnaní s rokom 2010 sa poradie krajov z hľadiska porovnania zárobkov nezmenilo. "Najvyššie platy sú v Bratislavskom kraji, najnižšie sú v Prešovskom.

Z hľadiska porovnania celého Slovenska, stále platí aj v tomto roku aj pred tými približne šiestimi rokmi, že žiadny z krajov nepresahuje celonárodnú hodnotu mediánu. Stále Bratislava vyskakuje výrazne viac oproti iným krajom," priblížil Dravecký.

Momentálne podľa jeho slov plat Prešovčana predstavuje 64 % toho, čo zarába Bratislavčan. "V roku 2010 to bolo 62 %. Takže sa trošku regionálne rozdiely zlepšili, ale nie je to nič dramatické," myslí si Dravecký s tým, že táto situácia nie je špecifická len pre Slovensko.

Skryť Vypnúť reklamu

"V každej krajine sú platy v ekonomicky silných regiónoch najmä okolo hlavných miest výrazne vyššie ako v ostatných odľahlejších regiónoch," objasnil Dravecký.

Veľké rozdiely

Portál Platy.sk sa pozrel aj na to, aké sú na Slovensku rozdiely medzi vrcholovými manažérmi, kam patrí napríklad riaditeľ kvality či generálny riaditeľ a pomocnými pracovníkmi. V súčasnosti topmanažéri na Slovensku zarábajú 4,5-krát viac ako robotníci.

"V roku 2010 zarábali 4,7-krát viac, teda nepatrne viac. Sú tlaky odborových organizácií aj v zahraničí, aby rozdiely neboli také obrovské, preto by sa mali manažérske platy zverejňovať. Aspoň v istých typoch spoločností, napríklad tie, ktoré sú na burze," priblížil Dravecký.

Podobná situácia je aj v okolitých krajinách. "V Českej republike je to 5,1-násobok, v Maďarsku o niečo menej, ale viac ako na Slovensku, prekvapivo v Chorvátsku je to 3,6-násobok a najrovnostárskejší sú Fíni, kde je to 2,6-násobok. Z toho vyplýva, že Slovenská republika je naozaj v regióne V4 taký štandard a sú krajiny, kde sú rozdiely ďaleko vyššie a sú krajiny, kde je to menej," dodal Dravecký.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  4. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  5. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  6. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  7. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  8. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  9. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  10. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 176
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 27 528
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 208
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 166
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 656
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 203
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 443
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 472
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 249
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 959
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Slovensko

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Nový prezident USA Joe Biden.
NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Trump nikomu nechýbal, Biden je prezident

Biden nesľuboval, že Ameriku urobí znovu veľkou. Mal prosbu.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Ilustračná fotografia z MS v hokeji.

Neprehliadnite tiež

Letisko v Prahe malo o 80 % cestujúcich menej kvôli pandémii

Pandémia koronavírusu uvrhla letecký sektor do ťažkej krízy.

Pražské letisko Václava Havla.

Vláda prerušila rokovanie o pláne širokopásmového pripojenia, potrebuje dáta

Po ich spracovaní dát bude rokovanie o tomto bode pokračovať.

Rokovanie vlády v Bratislave 16. septembra 2020.

O tehotenské a dlhodobé ošetrovné sa ešte nedá žiadať, platí až od 1. apríla

Zákon o nových nemocenských dávkach ešte nenadobudol platnosť.

Predaje vozidiel mali vlani na Slovensku štvrtinový prepad

Nákladiaky sa predávali o polovicu menej, najviac sa kupovali autobusy.

Ilustračné foto.