Na výrobnej linke je napätie, rečnili odborári na proteste vo Volkswagene

Protestu sa zúčastnilo 800 až tisíc ľudí.

Ilustračné foto.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Zamestnanci bratislavského závodu automobilky Volkswagen Slovakia dnes popoludní protestovali pred továrňou.

Na protestnom zhromaždení, ktoré zorganizovali podnikové odbory pre podľa nich diskriminačný prístup vedenia firmy, sa zúčastnilo niekoľko stoviek ľudí.

"Protest dopadol tak, ako sme plánovali. Mali sme zhruba 800 až 1000 ľudí, počasie nám vyšlo. Vyzývali sme aj vedenie, aby sa vyjadrilo. Vedenie sa, bohužiaľ, vyjadriť nechcelo. Podporu máme aj zo závodu koncernu vo Wolfsburgu," priblížil pre TASR predseda odborovej organizácie Zoroslav Smolinský.

Zhoršená atmosféra

Odbory chceli protestom poukázať na nespokojnosť a zhoršenú pracovnú atmosféru medzi zamestnancami. Dôvodom majú byť výhody, ktoré manažment ponúka novoprijatým zamestnancom ako motiváciu v snahe doplniť stavy v závode.

Noví pracovníci majú podľa odborárov na rozdiel od tých dlhodobých nárok na polročnú zmluvnú dopravu zadarmo či nástupný bonus vo výške 500 eur.

Smolinský hovorí o diskriminácii v podniku v podobe rozčleňovania zamestnancov.

"Ak bude o mesiac situácia s personálom ešte horšia a budú naberať nových ľudí, tak potom im ponúknu ešte stravu zadarmo? A potom už tu budeme mať tri kategórie zamestnancov - tí, čo budú mať dopravu aj stravu zadarmo, potom tí, čo majú iba dopravu, a potom služobne starých zamestnancov, ktorí si musia platiť za všetko. Takéto niečo do podniku nepatrí. Tie nálady a atmosféra pri linkách ozaj nie je dobrá," zdôraznil.

Odbory preto od vedenia automobilky požadujú, aby finančne ohodnotilo rozdiel medzi novoprijatým a už zaškoleným zamestnancom.

Pondelňajšie (12.9.) spoločné stretnutie však riešenie situácie neprinieslo. Ak sa nič nezmení ani v nasledujúcich dňoch, odborári pripravia podľa Smolinského ďalší, ešte tvrdší protest.

"Teraz počkáme dva dni, či sa nám vedenie ozve, či budú reagovať na to, čo sa udialo. Ak nie, skúsime ich vyzvať my. Potom usporiadame protest a pravdepodobne zablokujeme komunikácie v okolí fabriky," avizoval šéf tamojších odborov.

Pre všetkých zamestnancov

Automobilka tvrdí, že z jej sociálneho programu môžu čerpať všetky skupiny zamestnancov.

"Nastavený je tak, aby si v ňom každý, služobne mladší aj starší, našiel výhody pre seba alebo pre svoju rodinu. Niektoré benefity sú závislé od počtu odpracovaných rokov, na iné majú zamestnanci nárok od začiatku pracovného pomeru. O podmienkach získania benefitov sú zamestnanci informovaní počas prijímacieho konania," uviedla hovorkyňa spoločnosti Lucia Kovarovič Makayová.

Firma podľa nej v súčasnosti zabezpečuje pre zamestnancov zmluvnú autobusovú dopravu do a zo zamestnania prostredníctvom 28 mimobratislavských a piatich bratislavských liniek.

Od 1. októbra tohto roka chystá predĺženie piatich autobusových spojení do vzdialenejších miest. "Po novom roku sú pripravované ďalšie zmeny, ktorými vychádzame v ústrety zamestnancom," dodala Kovarovič Makayová.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  2. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  5. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  6. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  8. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  9. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  10. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  1. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  2. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  3. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  5. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  6. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  7. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  8. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  9. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  10. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 5 413
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 5 193
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 4 514
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 289
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 212
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 069
  7. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 1 617
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 339
  9. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 316
  10. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 081

Téma: Eurofondy


Článok je zaradený aj do ďalších tém Zoroslav Smolinský, Štrajk vo Volkswagene, Slovensko, Autá Volkswagen

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Toma Nicholsona

Čo keď sa už nebude dať odísť?

Teórie fyziky predpovedajú, že vesmír je prázdny preto, lebo niečo vždy zabráni populácii pred útekom z planéty.

Komentár Máriusa Kopcsaya

Jahnátek postráži kohútiky tak, aby bol Fico spokojný

Smer dal jasne najavo, že potrebuje mať v regulačnom úrade lojálneho človeka.

EKONOMIKA

Opozícia kritizuje Jahnátka, vlastnú nomináciu nedala

Vláda vymenovala Jahnátka za predsedu energetického regulačného úradu.

PLUS

Fiľo: Ešte som nesponzoroval žiadnu politickú stranu

Milan Fiľo otvorené rozhovory nezvykne poskytovať.

Neprehliadnite tiež

Opozícia kritizuje Jahnátka, vlastnú nomináciu nedala

Vláda vymenovala Jahnátka za predsedu energetického regulačného úradu.

Grécka vláda sa rozhodla vrátiť na kapitálový trh

Predaj cenných papierov zabezpečí konzorcium popredných medzinárodných bánk.

Akcie nemeckých automobiliek po prevalení škandálu s kartelom prudko klesli

Týždenník Spiegel odhalil, že automobilky sa od 90. rokov minulého storočia vzájomne radili.

Nízke úrokové sadzby ušetrili krajinám eurozóny takmer jeden bilión eur

Z nízkych úrokových sadzieb mimoriadne profitovalo hlavne Taliansko.