Na výrobnej linke je napätie, rečnili odborári na proteste vo Volkswagene

Protestu sa zúčastnilo 800 až tisíc ľudí.

Ilustračné foto.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Zamestnanci bratislavského závodu automobilky Volkswagen Slovakia dnes popoludní protestovali pred továrňou.

Na protestnom zhromaždení, ktoré zorganizovali podnikové odbory pre podľa nich diskriminačný prístup vedenia firmy, sa zúčastnilo niekoľko stoviek ľudí.

"Protest dopadol tak, ako sme plánovali. Mali sme zhruba 800 až 1000 ľudí, počasie nám vyšlo. Vyzývali sme aj vedenie, aby sa vyjadrilo. Vedenie sa, bohužiaľ, vyjadriť nechcelo. Podporu máme aj zo závodu koncernu vo Wolfsburgu," priblížil pre TASR predseda odborovej organizácie Zoroslav Smolinský.

Zhoršená atmosféra

Odbory chceli protestom poukázať na nespokojnosť a zhoršenú pracovnú atmosféru medzi zamestnancami. Dôvodom majú byť výhody, ktoré manažment ponúka novoprijatým zamestnancom ako motiváciu v snahe doplniť stavy v závode.

Noví pracovníci majú podľa odborárov na rozdiel od tých dlhodobých nárok na polročnú zmluvnú dopravu zadarmo či nástupný bonus vo výške 500 eur.

Smolinský hovorí o diskriminácii v podniku v podobe rozčleňovania zamestnancov.

"Ak bude o mesiac situácia s personálom ešte horšia a budú naberať nových ľudí, tak potom im ponúknu ešte stravu zadarmo? A potom už tu budeme mať tri kategórie zamestnancov - tí, čo budú mať dopravu aj stravu zadarmo, potom tí, čo majú iba dopravu, a potom služobne starých zamestnancov, ktorí si musia platiť za všetko. Takéto niečo do podniku nepatrí. Tie nálady a atmosféra pri linkách ozaj nie je dobrá," zdôraznil.

Odbory preto od vedenia automobilky požadujú, aby finančne ohodnotilo rozdiel medzi novoprijatým a už zaškoleným zamestnancom.

Pondelňajšie (12.9.) spoločné stretnutie však riešenie situácie neprinieslo. Ak sa nič nezmení ani v nasledujúcich dňoch, odborári pripravia podľa Smolinského ďalší, ešte tvrdší protest.

"Teraz počkáme dva dni, či sa nám vedenie ozve, či budú reagovať na to, čo sa udialo. Ak nie, skúsime ich vyzvať my. Potom usporiadame protest a pravdepodobne zablokujeme komunikácie v okolí fabriky," avizoval šéf tamojších odborov.

Pre všetkých zamestnancov

Automobilka tvrdí, že z jej sociálneho programu môžu čerpať všetky skupiny zamestnancov.

"Nastavený je tak, aby si v ňom každý, služobne mladší aj starší, našiel výhody pre seba alebo pre svoju rodinu. Niektoré benefity sú závislé od počtu odpracovaných rokov, na iné majú zamestnanci nárok od začiatku pracovného pomeru. O podmienkach získania benefitov sú zamestnanci informovaní počas prijímacieho konania," uviedla hovorkyňa spoločnosti Lucia Kovarovič Makayová.

Firma podľa nej v súčasnosti zabezpečuje pre zamestnancov zmluvnú autobusovú dopravu do a zo zamestnania prostredníctvom 28 mimobratislavských a piatich bratislavských liniek.

Od 1. októbra tohto roka chystá predĺženie piatich autobusových spojení do vzdialenejších miest. "Po novom roku sú pripravované ďalšie zmeny, ktorými vychádzame v ústrety zamestnancom," dodala Kovarovič Makayová.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 623
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 572
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 8 140
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 446
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 898
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 630
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 480
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 266
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 2 935
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 463

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.

KOMENTÁRE

Na obranu bratislavskej kaviarne

Kaviareň je so svojím dešpektom k spiatočníctvu pre vidiek trvalou výzvou.

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

CESTOVANIE

Poznáte nepísané pravidlá leteckej etikety?

Viete komu patrí opierka na ruku? Čo robiť s chrápajúcim pasažierom?

Neprehliadnite tiež

Fico vyzval na trhanie faktúr a počet neplatičov vzrástol

Úrad pre reguláciu sieťových odvetví dokončuje rozhodovanie o nových cenách elektriny. Budú platiť spätne od januára.

Fico o VšZP: Nebudeme tolerovať zajacoviny, tvrdo zakročím

Premiér tiež odsúdil popieranie holokaustu a z nárastu preferencií extrémistov obvinil médiá.

Brexit možno prinúti univerzitu v Oxforde otvoriť si novú základňu

Francúzsko už predložilo univerzite v Oxforde lákavú ponuku.

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop