Šéf bratislavského letiska: Rokujeme o leteckom spojení s USA

Letisko Milana Rastislava Štefánika v Bratislave zažíva tento rok katastrofickú dovolenkovú sezónu. Počet charterových cestujúcich medziročne poklesol o pätinu.

Generálny riaditeľ Letiska Milana Rastislava Štefánika v Bratislave Ivan Trhlík. (Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

IVAN TRHLÍK nastúpil na post generálneho riaditeľa Letiska Milana Rastislava Štefánika v Bratislave vo februári 2013. V rozhovore pre SME hovorí, že letisko rokuje o viacerých nových linkách. Sklamaním preňho bolo, že bratislavské letisko nezískalo sieťového dopravcu - Turkish airlines. Ten nakoniec skončil v Košiciach. 

„Ide o linku, na ktorej som pracoval takmer rok, a s ktorou sme u nás počítali. Toto rozhodnutie ovplyvnil úradník. Bola to pre nás obrovská rana, lebo sme tomu venovali mnoho času,“ vraví.

Ako jeden z mála šéfov štátnych firiem ste prežili dnes už exministra dopravy Romana Brecelyho. Čím si to vysvetľujete?

„Pán minister Brecely už podal demisiu, no keby sme robili tento rozhovor kedykoľvek pred tým, vyjadrím sa úplne rovnako. Etapa posledných piatich mesiacov bola pre mňa obrovským sklamaním.“

Prečo?

„Spolu s kolegami sme sa niekoľkokrát usilovali o stretnutie s ministrom dopravy. Písali sme mu osobné listy, snažili sme sa s ním stretnúť, aby sme si vyjasnili niektoré veci. Či bude, alebo nebude kontinuita. Nič také sa nepodarilo. Pán Brecely si na nás čas nenašiel, s čím som sa osobne ešte nestretol. Myslím si, že takých ľudí na vedúcich postoch v jeho rezorte nie je až tak veľa, aby sme si nenašli čas na stretnutie.“

Prečítajte si tiež:Prečítajte si tiež: Letisko ukázalo exkluzívny terminál. Pozrite sa ako vyzerá

Čo vám to spôsobilo?

„Museli sme zastaviť všetky obchodné rokovania. Obchodní partneri okrem žiadania istých garancií mali množstvo otázok, na ktoré sme im nedokázali odpovedať bez toho, aby sme sa s ministrom aspoň stretli.“

Stretli ste sa aspoň so štátnymi tajomníkmi?

„Bohužiaľ, nie.“

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4A7Y na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4A7Y na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Medzinárodný menový fond


Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred trinástimi rokmi

Víchrica zničila 19. novembra 2004 až 12-tisíc hektárov lesa.

TECH

Vo vesmíre znie strašidelné pískanie. Vedci zistili, odkiaľ pochádza

Väčšina častíc je zachytená v pásoch.

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil diktátor.

Neprehliadnite tiež

O novom sídle liekovej agentúry sa rozhodne v pondelok

Bratislava sa uchádza o sídlo EMA.

Zamestnanci uprednostňujú finančné benefity, poteší aj služobné auto

Ukázal to najnovší prieskum personálnej spoločnosti Grafton Slovakia.

Talianske elektrické motorky prídu aj na rakúsky trh

Najlepší motocykel EMC sa volá Ego a znalci ho označujú ako "Teslu medzi motorkami".

Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Feunteun z Renaultu.