Šéf bratislavského letiska: Rokujeme o leteckom spojení s USA

Letisko Milana Rastislava Štefánika v Bratislave zažíva tento rok katastrofickú dovolenkovú sezónu. Počet charterových cestujúcich medziročne poklesol o pätinu.

Generálny riaditeľ Letiska Milana Rastislava Štefánika v Bratislave Ivan Trhlík. (Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

IVAN TRHLÍK nastúpil na post generálneho riaditeľa Letiska Milana Rastislava Štefánika v Bratislave vo februári 2013. V rozhovore pre SME hovorí, že letisko rokuje o viacerých nových linkách. Sklamaním preňho bolo, že bratislavské letisko nezískalo sieťového dopravcu - Turkish airlines. Ten nakoniec skončil v Košiciach. 

„Ide o linku, na ktorej som pracoval takmer rok, a s ktorou sme u nás počítali. Toto rozhodnutie ovplyvnil úradník. Bola to pre nás obrovská rana, lebo sme tomu venovali mnoho času,“ vraví.

Ako jeden z mála šéfov štátnych firiem ste prežili dnes už exministra dopravy Romana Brecelyho. Čím si to vysvetľujete?

„Pán minister Brecely už podal demisiu, no keby sme robili tento rozhovor kedykoľvek pred tým, vyjadrím sa úplne rovnako. Etapa posledných piatich mesiacov bola pre mňa obrovským sklamaním.“

Prečo?

„Spolu s kolegami sme sa niekoľkokrát usilovali o stretnutie s ministrom dopravy. Písali sme mu osobné listy, snažili sme sa s ním stretnúť, aby sme si vyjasnili niektoré veci. Či bude, alebo nebude kontinuita. Nič také sa nepodarilo. Pán Brecely si na nás čas nenašiel, s čím som sa osobne ešte nestretol. Myslím si, že takých ľudí na vedúcich postoch v jeho rezorte nie je až tak veľa, aby sme si nenašli čas na stretnutie.“

Prečítajte si tiež:Prečítajte si tiež: Letisko ukázalo exkluzívny terminál. Pozrite sa ako vyzerá

Čo vám to spôsobilo?

„Museli sme zastaviť všetky obchodné rokovania. Obchodní partneri okrem žiadania istých garancií mali množstvo otázok, na ktoré sme im nedokázali odpovedať bez toho, aby sme sa s ministrom aspoň stretli.“

Stretli ste sa aspoň so štátnymi tajomníkmi?

„Bohužiaľ, nie.“

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Everest bude ešte ťažší. Čakanie v zápche môže horolezcov stáť život

Hillaryho výšvih – poslednú veľkú prekážku pri výstupe zničilo zemetrasenie.

TECH

Odhalili tajomstvo starovekej antikoncepcie. Skutočne fungovala

Rastlinné zložky zabránia počatiu.

Neprehliadnite tiež

Na Everest môže vyliezť aj nehorolezec. No nie je to také ľahké

Na najvyššiu horu sveta organizujú cestovné kancelárie komerčné výstupy.

Kde má Slovensko rezervy? Brusel vraví o kvalite škôl či korupcii

Odporúčania Európskej komisie naznačujú, v akých oblastiach by sme sa mali zlepšiť.

Štát mení cestovný poriadok, z Bratislavy do Košíc to bude trvať menej

Upravený cestovný poriadok začne platiť od nedele 11. júna.

Brusel konštatuje dobrú ekonomickú situáciu, no chce reformy

Eurokomisia predpokladá, že deficit v eurozóne tento rok klesne na 1,4 percenta.