Šéf bratislavského letiska: Rokujeme o leteckom spojení s USA

Letisko Milana Rastislava Štefánika v Bratislave zažíva tento rok katastrofickú dovolenkovú sezónu. Počet charterových cestujúcich medziročne poklesol o pätinu.

Generálny riaditeľ Letiska Milana Rastislava Štefánika v Bratislave Ivan Trhlík. (Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

IVAN TRHLÍK nastúpil na post generálneho riaditeľa Letiska Milana Rastislava Štefánika v Bratislave vo februári 2013. V rozhovore pre SME hovorí, že letisko rokuje o viacerých nových linkách. Sklamaním preňho bolo, že bratislavské letisko nezískalo sieťového dopravcu - Turkish airlines. Ten nakoniec skončil v Košiciach. 

„Ide o linku, na ktorej som pracoval takmer rok, a s ktorou sme u nás počítali. Toto rozhodnutie ovplyvnil úradník. Bola to pre nás obrovská rana, lebo sme tomu venovali mnoho času,“ vraví.

Ako jeden z mála šéfov štátnych firiem ste prežili dnes už exministra dopravy Romana Brecelyho. Čím si to vysvetľujete?

„Pán minister Brecely už podal demisiu, no keby sme robili tento rozhovor kedykoľvek pred tým, vyjadrím sa úplne rovnako. Etapa posledných piatich mesiacov bola pre mňa obrovským sklamaním.“

Prečo?

„Spolu s kolegami sme sa niekoľkokrát usilovali o stretnutie s ministrom dopravy. Písali sme mu osobné listy, snažili sme sa s ním stretnúť, aby sme si vyjasnili niektoré veci. Či bude, alebo nebude kontinuita. Nič také sa nepodarilo. Pán Brecely si na nás čas nenašiel, s čím som sa osobne ešte nestretol. Myslím si, že takých ľudí na vedúcich postoch v jeho rezorte nie je až tak veľa, aby sme si nenašli čas na stretnutie.“

Prečítajte si tiež:Prečítajte si tiež: Letisko ukázalo exkluzívny terminál. Pozrite sa ako vyzerá

Čo vám to spôsobilo?

„Museli sme zastaviť všetky obchodné rokovania. Obchodní partneri okrem žiadania istých garancií mali množstvo otázok, na ktoré sme im nedokázali odpovedať bez toho, aby sme sa s ministrom aspoň stretli.“

Stretli ste sa aspoň so štátnymi tajomníkmi?

„Bohužiaľ, nie.“

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Medzinárodný menový fond


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Milióny na jeho plat? Výskumy ukázali, že Sagan sa oplatí

Tím Bora-Hansgrohe má za sebou prvú sezónu v najvyššej lige. Očakávali sme viac, ale nebolo to zlé, hovorí šéf tímu Ralph Denk.

KOMENTÁRE

Menej rande, alkoholu aj sexu. Súčasná doba predlžuje dospievanie

Vek 25 rokov je akoby 18 z minulosti.

Neprehliadnite tiež

Známa americká banka si vybrala Varšavu za sídlo nového centra

Ďalšími kandidátmi boli maďarská metropola Budapešť a poľské mesto Vroclav.

Čína zablokovala WhatsApp, blíži sa 19. zjazd komunistickej strany

WhatsApp sa stal terčom cenzúry čínskej komunistickej vlády aj v júli tohto roka.

Svetová ekonomika solídne rastie aj napriek mnohým rizikám

Takmer dekádu po vypuknutí globálnej finančnej krízy sa svetová ekonomika oživuje.

Volvo Cars natlačí do závodu v Južnej Karolíne miliardu dolárov

Volvo je v poradí tretím veľkým výrobcom áut, ktorý prichádza do Južnej Karolíny.