Banky tlačia ľuďom úvery cez internetbanking aj bankomaty

Pre banku je efektívnejšie, ak osloví človeka priamo, nie pomocou reklamy v médiách.

Ilustračné foto(Zdroj: SME/Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Ľudia sa môžu dostať k spotrebiteľským úverom čoraz jednoduchšie. Banky v poslednom období vyvíjajú väčšie úsilie na to, aby oslovili klientov s ponukou získať predschválenú pôžičku. 

Predschválená suma klientom svieti pri prihlásení do internetbankingu či na monitore bankomatov.

"Zaznamenali sme, že banky sú aktuálne v oblasti predschválených pôžičiek pre svojich klientov mimoriadne aktívne. Spôsobené je to tým, že priestor na maržu v hypotékach sa pre banky zmenšuje. Preto sa snažia likviditu umiestniť aj do spotrebiteľských úverov, kde je väčší priestor aj pre maržu," domnieva sa odborník portálu Finančný kompas Maroš Ovčarík.

Okrem toho je podľa neho pre banky výhodnejšie, ak klientov oslovujú adresne a ponúknu im predschválenú pôžičku, ako keby platili drahé mediálne kampane.

Všetko robíme po starom, tvrdia banky

Banky tvrdia, že kritériá predschválených úverov sa nemenili. "V ostatnom období nedošlo k žiadnym výrazným úpravám v podmienkach na oslovovanie klientov s predschválenými ponukami," priblížila hovorkyňa Poštovej banky Lýdia Žáčková.

UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia, alebo aj VÚB priblížili, že strop na predschválených úveroch majú nastavený dlhodobo.

"Strop predschválených pôžičiek je daný maximálnou výškou našej Pôžičky na čokoľvek, ktorá je 25.000 eur," doplnila vedúca oddelenia úverov vo VÚB Angelika Farkašová.

Zároveň povedala, že spravidla sa klient môže vo VÚB kvalifikovať na predschválený úver po troch mesiacoch od začiatku plnenia sledovaných parametrov.

Na získanie takéhoto úveru teda musí klient splniť určité podmienky, ktoré si banky samy nastavujú.

"Limity nastavujeme na základe individuálneho posúdenia klienta. Napríklad jeho príjmov, demografických údajov, vzdelania a podobne. Pozeráme sa aj na transakčné správanie. Cieľom je nastaviť úverové podmienky tak, aby bol chránený aj klient, a zaťažený len takou výškou záväzku, ktorú je schopný reálne splácať," vysvetlila hovorkyňa Slovenskej sporiteľne Marta Cesnaková.

Každá banka má iné podmienky

Podobne postupujú aj ostatné finančné domy. "Banka ponúka klientom limit formou spotrebiteľského úveru až v období, ak má o klientovi dostatok informácií potrebných na celkové zhodnotenie jeho finančnej situácie ako z interných, tak aj z externých zdrojov. Výška limitu sa odvíja nielen od výstupov získaných z uvedených zdrojov, ale aj od potreby klienta," vysvetlila hovorkyňa ČSOB Anna Jamborová s tým, že ide o ponuku pre existujúcich klientov, o ktorých už má banka dlhodobejšie finančné, ako aj produktové informácie.

Tatra banka podľa slov hovorkyne Zuzany Povodovej tiež uviedla, že konkrétna výška predschválenej ponuky je stanovená individuálne s prihliadnutím na interné kritéria banky pri posudzovaní bonity klienta.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  4. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  5. Splnený sen
  6. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur
  7. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  8. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  9. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman
  10. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný
  1. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  2. Návšteva zo Southwestern University of Finance and Economics
  3. Medzinárodná letná škola EDGE 2017
  4. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  5. Ako na refinancovanie hypotéky
  6. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  7. Splnený sen
  8. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  9. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  10. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  1. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 10 654
  2. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 5 745
  3. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 3 709
  4. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 794
  5. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 2 431
  6. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 429
  7. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 2 343
  8. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 1 798
  9. Koniec štátnym príspevkom pre mladých 1 577
  10. Splnený sen 1 426

Téma: Banky


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bývalá opatrovateľka: Bol to prázdny život, nedalo sa to vydržať

Agentúry zneužívajú vodičov aj opatrovateľky, tvrdí bývalá opatrovateľka v Rakúsku Angelika Horňáková.

Neprehliadnite tiež

Čipové občianske majú vážnu chybu, podpis sa dá ukradnúť

Na Slovensku je odhadom 1,5 milióna chybných preukazov, bezprostredne ohrozenú sú tie s elektronickým podpisom.

Lidl provokuje plagátmi, svoje výrobky porovnáva so značkovými

Všetky výrobky Lidl majú podľa porovnania nižšiu cenu, kvalitu nehodnotí.

Tatra banka mala chybu v systéme, Svidničanovi zmizli úspory

V treťom pilieri si sporí už ôsmy rok, na portáli Tatra banky však našiel nulu. Išlo o technickú chybu.

Šefčovič: Slovenská ekonomika od vstupu do Únie vzrástla o 60 percent

Každý človek podľa Šefčoviča vývoj Slovenska posudzuje na základe svojho osobného vnímania a niekedy sa mu môže zdať, že štatistiky nie sú úplne presné.