Nový šéf slovenského Volkswagenu: Chceme byť prvou voľbou (rozhovor)

Závod v Bratislave od konca roka 2017 začne kompletne vyrábať Porsche Cayenne. Ako jediný závod koncernu vyrába autá šiestich značiek.

Ralf Sacht má 53 rokov. Od februára je predsedom predstavenstva Volkswagen Slovakia. Svoju odbornú kariéru začal v roku 1984 ako pracovník montáže vozidiel Volkswagenu vo Wolfsburgu. Počas kariéry vo Volkswagene pôsobil v rôznych riadiacich pozíciách. Okrem iných, viedol od roku 2003 pilotnú halu Volkswagen Slovakia v Bratislave. O rok neskôr prebral riadenie koncernových nábehov, za ktoré bol až doteraz zodpovedný v personálnej únii. Vedúcim pilotnej haly značky Volkswagen sa stal v roku 2007. (Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

Predsedom predstavenstva spoločnosti Volkswagen Slovakia je RALF SACHT od začiatku februára. Jeho predchodca pre bratislavský závod „vybavil“ investície za 1,5 miliardy eur a výrobu niekoľkých nových značiek. Bude ho chcieť tromfnúť? „Nemám rád takéto porovnávania. Každá fáza vývoja je jedinečná. O každej investícii rozhoduje podnik, nie jednotlivec. Mojou úlohou je prispieť k budúcemu vývoju a o tom nerozhodujú len peniaze,“ vraví v exkluzívom rozhovore pre SME. 

Volkswagen sa pred niekoľkými dňami dohodol na obnove dodávok komponentov, ktoré spoločnosť Prevent na niekoľko dní zastavila. Vydýchli ste si?

„Sme radi, že situácia okolo pozastavených dodávok nás nepostihla.“

Napriek tomu 60 zamestnancov v závode Martin zostalo doma. Vaše tvrdenie teda celkom neplatí.

„Áno, je pravda, že v Martine dva dni nepracovalo 60 zamestnancov. Na bratislavský závod však pozastavenie dodávok vplyv nemalo.“

Prečítajte si tiež:Prečítajte si tiež: Automobilky sa pokúšajú o nový výrobný rekord

Spôsobil tento výpadok aj výpadok tržieb v martinskom závode?

„K danej téme sa Volkswagen Slovakia nevyjadruje. Situáciu komunikuje samotný koncern.“

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4A33 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4A33 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Medzinárodný menový fond


Článok je zaradený aj do ďalších tém Slovensko, Autá Volkswagen

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

V bašte Smeru deti chorľavejú a starším sa cnie za socializmom

Baníci cítia krivdu, keď niekto kritizuje umelé dotovanie Hornonitrianskych baní vládou. Na ťažkú prácu nedajú dopustiť.

PRIMÁR

K pandémiám chrípky môže dochádzať s príchodom leta

Simulácia správne predpovedala pandémiu vírusu prasacej chrípky.

Neprehliadnite tiež

Hygienici upozorňujú na nebezpečnú kozmetiku i naberačku

Výrobky sa môžu vyskytovať aj na Slovensku.

Konkurentmi Kažimíra na post šéfa Euroskupiny sú ministri financií Francúzska či Luxemburska

Peter Kažimír sa ako možný nástupca Jeroena Dijsselbloema spomína už niekoľko mesiacov. Nahráva mu aj jeho stranícka príslušnosť k sociálnym demokratom.

Fico: Nemôžeme riešiť s Britániou obchod, kým nevyriešime podmienky odchodu

Podľa Fica platí, že kým nie sme dohodnutí na pravidlách ukončenia členstva Británie, nemôžeme diskutovať o pravidlách pre budúcnosť.

Štát súhlasí, aby si za volanty kamiónov a autobusov sadali aj mladší šoféri

Ministerstvo vnútra súhlasí, aby sa znížil vek pre vodičov kamiónov a autobusov na 18 a 21 rokov vo vnútroštátnej doprave.