Nový šéf slovenského Volkswagenu: Chceme byť prvou voľbou (rozhovor)

Závod v Bratislave od konca roka 2017 začne kompletne vyrábať Porsche Cayenne. Ako jediný závod koncernu vyrába autá šiestich značiek.

Ralf Sacht má 53 rokov. Od februára je predsedom predstavenstva Volkswagen Slovakia. Svoju odbornú kariéru začal v roku 1984 ako pracovník montáže vozidiel Volkswagenu vo Wolfsburgu. Počas kariéry vo Volkswagene pôsobil v rôznych riadiacich pozíciách. Okrem iných, viedol od roku 2003 pilotnú halu Volkswagen Slovakia v Bratislave. O rok neskôr prebral riadenie koncernových nábehov, za ktoré bol až doteraz zodpovedný v personálnej únii. Vedúcim pilotnej haly značky Volkswagen sa stal v roku 2007. (Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

Predsedom predstavenstva spoločnosti Volkswagen Slovakia je RALF SACHT od začiatku februára. Jeho predchodca pre bratislavský závod „vybavil“ investície za 1,5 miliardy eur a výrobu niekoľkých nových značiek. Bude ho chcieť tromfnúť? „Nemám rád takéto porovnávania. Každá fáza vývoja je jedinečná. O každej investícii rozhoduje podnik, nie jednotlivec. Mojou úlohou je prispieť k budúcemu vývoju a o tom nerozhodujú len peniaze,“ vraví v exkluzívom rozhovore pre SME. 

Volkswagen sa pred niekoľkými dňami dohodol na obnove dodávok komponentov, ktoré spoločnosť Prevent na niekoľko dní zastavila. Vydýchli ste si?

„Sme radi, že situácia okolo pozastavených dodávok nás nepostihla.“

Napriek tomu 60 zamestnancov v závode Martin zostalo doma. Vaše tvrdenie teda celkom neplatí.

„Áno, je pravda, že v Martine dva dni nepracovalo 60 zamestnancov. Na bratislavský závod však pozastavenie dodávok vplyv nemalo.“

Prečítajte si tiež:Prečítajte si tiež: Automobilky sa pokúšajú o nový výrobný rekord

Spôsobil tento výpadok aj výpadok tržieb v martinskom závode?

„K danej téme sa Volkswagen Slovakia nevyjadruje. Situáciu komunikuje samotný koncern.“

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Medzinárodný menový fond


Článok je zaradený aj do ďalších tém Štrajk vo Volkswagene, Slovensko, Autá Volkswagen

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Odchod z koalície? Názory sú pol na pol, hovorí poslanec SNS

Fico ustúpil Dankovi a vláda v stredu nerokovala. Mandát premiéra do Salzburgu ministri nakoniec odsúhlasili na diaľku, Fico neprišiel na ohlásenú tlačovú besedu.

KOMENTÁRE

Fico môže stratiť viac než Danko

V prípade vabanku môže Smer stratiť viac než SNS. Už teraz má preň kauza nepríjemné dôsledky.

KOMENTÁRE

Podomový šmejd s jadrom Únie

Žiadna „super EÚ“ s jedným pevným jadrom sa nechystá.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen hľadá v Bratislave stovky ľudí, pripúšťa aj nábor cudzincov

V automobilovom závode by mohlo do konca roka pracovať takmer 14-tisíc ľudí.

Volkswagen vyrobil o tisíce áut menej. Aké sú škody po štrajku

Slovenské automobilové závody podľa analytika opäť prekonajú ročný výrobný rekord, napriek štrajku vo Volkswagene.

Obchvat Ružomberka: už mal byť hotový, nakoniec bude meškať roky

Úsek D1 medzi Hubovou a Ivachnovou, ktorého súčasťou je aj obchvat mesta s 27-tisíc obyvateľmi, plánujú dokončiť až v roku 2021.

Babiš má prísť o eurofondy, znie z europarlamentu

Politici si musia vybrať, či budú sedieť vo vláde, alebo budú ich firmy čerpať eurofondy, tvrdí nemecká europoslankyňa.