Nový šéf slovenského Volkswagenu: Chceme byť prvou voľbou (rozhovor)

Závod v Bratislave od konca roka 2017 začne kompletne vyrábať Porsche Cayenne. Ako jediný závod koncernu vyrába autá šiestich značiek.

Ralf Sacht má 53 rokov. Od februára je predsedom predstavenstva Volkswagen Slovakia. Svoju odbornú kariéru začal v roku 1984 ako pracovník montáže vozidiel Volkswagenu vo Wolfsburgu. Počas kariéry vo Volkswagene pôsobil v rôznych riadiacich pozíciách. Okrem iných, viedol od roku 2003 pilotnú halu Volkswagen Slovakia v Bratislave. O rok neskôr prebral riadenie koncernových nábehov, za ktoré bol až doteraz zodpovedný v personálnej únii. Vedúcim pilotnej haly značky Volkswagen sa stal v roku 2007. (Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

Predsedom predstavenstva spoločnosti Volkswagen Slovakia je RALF SACHT od začiatku februára. Jeho predchodca pre bratislavský závod „vybavil“ investície za 1,5 miliardy eur a výrobu niekoľkých nových značiek. Bude ho chcieť tromfnúť? „Nemám rád takéto porovnávania. Každá fáza vývoja je jedinečná. O každej investícii rozhoduje podnik, nie jednotlivec. Mojou úlohou je prispieť k budúcemu vývoju a o tom nerozhodujú len peniaze,“ vraví v exkluzívom rozhovore pre SME. 

Volkswagen sa pred niekoľkými dňami dohodol na obnove dodávok komponentov, ktoré spoločnosť Prevent na niekoľko dní zastavila. Vydýchli ste si?

„Sme radi, že situácia okolo pozastavených dodávok nás nepostihla.“

Napriek tomu 60 zamestnancov v závode Martin zostalo doma. Vaše tvrdenie teda celkom neplatí.

„Áno, je pravda, že v Martine dva dni nepracovalo 60 zamestnancov. Na bratislavský závod však pozastavenie dodávok vplyv nemalo.“

Prečítajte si tiež:Prečítajte si tiež: Automobilky sa pokúšajú o nový výrobný rekord

Spôsobil tento výpadok aj výpadok tržieb v martinskom závode?

„K danej téme sa Volkswagen Slovakia nevyjadruje. Situáciu komunikuje samotný koncern.“

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Ani vyšetrovanie Dúhu nepripraví o verejné zákazky. Pozrite sa, čo stavia

Zmluva na výstavbu tunela za 500 miliónov eur rieši korupciu, vyšetrovanie daní nie.

KOMENTÁRE

Keď je na výber medzi Dúhou a Váhostavom

Kde uviazlo trestné oznámenie vyzerá ako otázka na policajných šéfov.

TECH

Miliardy ľudí čoskoro zažijú nevídanú klímu

Klimatická zmena prebieha nad zemou rýchlejšie ako nad oceánmi.

Neprehliadnite tiež

Nemecko zakázalo prespávanie v kamiónoch, vodičom za to hrozia pokuty

Európska komisia chce v najbližších dňoch ukázať nové pravidlá, ktoré sa týkajú uplatňovania predpisov pre vyslaných pracovníkov v oblasti cestnej dopravy.

British Airways môže pre výpadky stratiť sto miliónov eur

Zrušenie a meškanie letov vyvolalo chaos a frustráciu.

Samsung Electronics uvažuje o zvýšení kapacity v Číne

Dôvodom je veľký dopyt po pamäťových čipoch a rekordné tržby z ich predaja.

Diaľnica D1 v úseku Turany - Hubová povedie cez tunel

Štát vydal záverečné stanovisko z procesu posudzovania vplyvov na životné prostredie.