Slováci nie sú ochotní meniť banku či poisťovňu

Slováci ostávajú dlhodobo verní tým istým poskytovateľom finančných služieb.

BRATISLAVA. Slováci ostávajú dlhodobo verní tým istým poskytovateľom finančných služieb. Rozhodujúcimi faktormi pre zachovanie priazne ich aktuálnej banke či poisťovni sú pritom cena a spoľahlivosť.

Na druhej strane tí, ktorí zvažujú zmenu finančnej inštitúcie, argumentujú predovšetkým vysokými poplatkami, nevýhodnými cenami produktov i nezáujmom o zákazníka.

Nemajú čas

Nakoniec však ku konkurencii odchádza približne len štvrtina z nich. Ostatní vraj na to nemajú čas, alebo takúto zmenu považujú za komplikovanú. Pre spoločnosť Home Credit to zistil prieskum agentúry STEM/MARK.

Vyzerá to tak, že Slováci sú k poskytovateľom najrôznejších pôžičiek, poistení, sporiacich alebo bežných účtov lojálni. Banku alebo poisťovňu menia len sporadicky, to už na to musia mať naozaj vážny dôvod.

Prieskum tiež ukázal, že siedmim z desiatich ľudí za posledné dva roky vôbec ani nenapadlo zmeniť spoločnosť, u ktorej majú životné poistenie, dôchodkové pripoistenie či poistenie domácnosti. Podobne "verní" sú aj klienti bánk, u ktorých majú úver, alebo majú uložené peniaze na bežnom účte.

Hlavným uznávaným dôvodom zotrvania u súčasného poskytovateľa finančného produktu pre ľudí je cena a spoľahlivosť. Pre klientov bánk, ktorí majú nejakú pôžičku, je taktiež veľmi dôležitá otázka rýchleho vyriešenia ich problému a férovosť, teda že platí všetko, na čom sa s bankou dohodli.

"Ľudia by sa nemali nechať zlákať prvou dobre vyzerajúcou cenovou ponukou. V mnohých prípadoch totiž môže ísť len o zdanlivo výhodnú akciu s viacerými "ale".

Cena je iba jedným z parametrov pri výbere vhodného finančného produktu. Vždy je nutné zohľadniť všetky dostupné informácie o produkte, zoznámiť sa s ponukou súvisiacich služieb a pozrieť sa aj na doterajšie skúsenosti existujúcich klientov," zdôrazňuje Michal Kozub zo spoločnosti Home Credit.

Vysoká cena

Mnoho Slovákov z času na čas zvažuje aj odchod ku konkurencii. Nemusí byť však nutne za tým len nespokojnosť s doterajšími službami. Ide jednoducho o snahu ušetriť nejaké peniaze na výdavkoch. Finančne výhodnejšia ponuka dokáže presvedčiť predovšetkým tých, ktorým vadia vysoké poplatky a aktuálna cena ich produktu.

Všetci respondenti, ktorí zvažovali zmenu bankovej pôžičky uviedli, že práve vysoká cena bola v ich prípade dôvodom, prečo sa začali obzerať po konkurenčných ponukách. Privysoké poplatky donútili takto uvažovať deväť z desiatich Slovákov s pôžičkou.

Otázka ceny je kľúčovým parametrom taktiež v prípade poistenia vozidiel a životného poistenia, kde približne 70 % opýtaných zvažovalo zmenu kvôli vysokej cene. Podľa Kozuba zákazníkov pritom môžu vyburcovať k odchodu ku konkurencii aj iné okolnosti.

Napríklad pri životnom poistení uvádzalo veľké množstvo ľudí ako vážne problémy nedostatočný záujem o klienta, ale aj nepružnosť pri riešení problémov.

Hoci mnohí Slováci aj zvažovali odchod ku konkurencii, keď "prišlo na lámanie chleba", drvivá väčšina z nich napokon "cúvla". Výnimkou boli len ľudia, ktorí boli nespokojní s poistením auta, keďže približne polovica z nich nakoniec poisťovňu aj zmenila.

Najčastejšie spomínaným dôvodom, prečo si odchod ku konkurencii nakoniec rozmysleli, bol nedostatok času.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 277
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 014
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 756
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 599
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 746
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 519
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 283
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 233
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 049
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 765

Téma: Banky


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Najdlhšia bytovka na svete je vo Viedni a má meno po Marxovi. Je radosť v nej žiť

Nie je špinavá ani nebezpečná, hoci sú v nej sociálne byty. Nezamestnaní v nej bývajú vedľa profesorov.

PLUS

V kráľovstve polievok sa držková nevarí

Do niekoľkých hrncov naložili Bratislavčania svojho tvorivého ducha.

KOMENTÁRE

Potrebujeme posilniť kultúru záväznosti

Musíme prestať so spájaním LGBTI s ohrozením tzv. tradičnej rodiny.

Neprehliadnite tiež

Slovensko zaostáva za Európou v miere zamestnanosti žien

Ženám návrat do práce navyše podľa analytikov sťažuje aj slabá ponuka čiastočných úväzkov, či nedostatočné kapacity predškolských zariadení.

Na škole vytvoril nový dizajn pre TANAP, park oň prejavil záujem

Baví ma, keď sa môžem podieľať na niečom, čo spropaguje Slovensko, hovorí dizajnér Milan Pleva.

Chaos v Bielom dome mal silný vplyv na newyorskú burzu

Nečakané mierne pozitívne impulzy priniesla správa o spotrebiteľských náladách.

Práce na bratislavskom obchvate sa začnú ešte tento mesiac

Projekt obchvatu Bratislavy má tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7.