SME
Pondelok, 24. jún, 2019 | Meniny má Ján

Slováci nie sú ochotní meniť banku či poisťovňu

Slováci ostávajú dlhodobo verní tým istým poskytovateľom finančných služieb.

BRATISLAVA. Slováci ostávajú dlhodobo verní tým istým poskytovateľom finančných služieb. Rozhodujúcimi faktormi pre zachovanie priazne ich aktuálnej banke či poisťovni sú pritom cena a spoľahlivosť.

Na druhej strane tí, ktorí zvažujú zmenu finančnej inštitúcie, argumentujú predovšetkým vysokými poplatkami, nevýhodnými cenami produktov i nezáujmom o zákazníka.

Článok pokračuje pod video reklamou

Nemajú čas

Nakoniec však ku konkurencii odchádza približne len štvrtina z nich. Ostatní vraj na to nemajú čas, alebo takúto zmenu považujú za komplikovanú. Pre spoločnosť Home Credit to zistil prieskum agentúry STEM/MARK.

Vyzerá to tak, že Slováci sú k poskytovateľom najrôznejších pôžičiek, poistení, sporiacich alebo bežných účtov lojálni. Banku alebo poisťovňu menia len sporadicky, to už na to musia mať naozaj vážny dôvod.

Prieskum tiež ukázal, že siedmim z desiatich ľudí za posledné dva roky vôbec ani nenapadlo zmeniť spoločnosť, u ktorej majú životné poistenie, dôchodkové pripoistenie či poistenie domácnosti. Podobne "verní" sú aj klienti bánk, u ktorých majú úver, alebo majú uložené peniaze na bežnom účte.

Hlavným uznávaným dôvodom zotrvania u súčasného poskytovateľa finančného produktu pre ľudí je cena a spoľahlivosť. Pre klientov bánk, ktorí majú nejakú pôžičku, je taktiež veľmi dôležitá otázka rýchleho vyriešenia ich problému a férovosť, teda že platí všetko, na čom sa s bankou dohodli.

"Ľudia by sa nemali nechať zlákať prvou dobre vyzerajúcou cenovou ponukou. V mnohých prípadoch totiž môže ísť len o zdanlivo výhodnú akciu s viacerými "ale".

Cena je iba jedným z parametrov pri výbere vhodného finančného produktu. Vždy je nutné zohľadniť všetky dostupné informácie o produkte, zoznámiť sa s ponukou súvisiacich služieb a pozrieť sa aj na doterajšie skúsenosti existujúcich klientov," zdôrazňuje Michal Kozub zo spoločnosti Home Credit.

Vysoká cena

Mnoho Slovákov z času na čas zvažuje aj odchod ku konkurencii. Nemusí byť však nutne za tým len nespokojnosť s doterajšími službami. Ide jednoducho o snahu ušetriť nejaké peniaze na výdavkoch. Finančne výhodnejšia ponuka dokáže presvedčiť predovšetkým tých, ktorým vadia vysoké poplatky a aktuálna cena ich produktu.

Všetci respondenti, ktorí zvažovali zmenu bankovej pôžičky uviedli, že práve vysoká cena bola v ich prípade dôvodom, prečo sa začali obzerať po konkurenčných ponukách. Privysoké poplatky donútili takto uvažovať deväť z desiatich Slovákov s pôžičkou.

Otázka ceny je kľúčovým parametrom taktiež v prípade poistenia vozidiel a životného poistenia, kde približne 70 % opýtaných zvažovalo zmenu kvôli vysokej cene. Podľa Kozuba zákazníkov pritom môžu vyburcovať k odchodu ku konkurencii aj iné okolnosti.

Napríklad pri životnom poistení uvádzalo veľké množstvo ľudí ako vážne problémy nedostatočný záujem o klienta, ale aj nepružnosť pri riešení problémov.

Hoci mnohí Slováci aj zvažovali odchod ku konkurencii, keď "prišlo na lámanie chleba", drvivá väčšina z nich napokon "cúvla". Výnimkou boli len ľudia, ktorí boli nespokojní s poistením auta, keďže približne polovica z nich nakoniec poisťovňu aj zmenila.

Najčastejšie spomínaným dôvodom, prečo si odchod ku konkurencii nakoniec rozmysleli, bol nedostatok času.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako správne pripraviť džem či marmeládu?
  2. Krása verzus hrozba. Ako si užiť slnko bez rizika?
  3. Dodržuje váš pneuservis všetky povinnosti?
  4. Aké je primerané vreckové? Deti by ho mali dostávať včas
  5. Letná dovolenka 2019 s odletom z rôznych kútov Slovenska
  6. Prečo je elektromobil ekologický na Slovensku a v Poľsku nie?
  7. 5 tipov ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  8. V prvom roku fixný výnos až 8,5 % ročne.
  9. Známy výrobca oslavuje 50 rokov. Ponúka výrazné zľavy
  10. Keď ide o kožu
  1. Ready-made spoločnosť a jej nevýhody
  2. Even Lonely Planet recommends a summer in Slovakia’s High Tatras
  3. Discover Slovakia and get a chance to win
  4. Dodržuje váš pneuservis všetky povinnosti?
  5. Aké je primerané vreckové? Deti by ho mali dostávať včas
  6. Moderné, nízkoenergetické a zdravé bývanie s prírodou na dosah
  7. EUBA bude spolupracovať s Mestskou časťou Bratislava-Petržalka
  8. Zelená strecha sa dnes dá inštalovať jednoducho
  9. Výročné zasadnutie CIDD na EU v Bratislave
  10. Letná dovolenka 2019 s odletom z rôznych kútov Slovenska
  1. Prečo je elektromobil ekologický na Slovensku a v Poľsku nie? 19 180
  2. Známy výrobca oslavuje 50 rokov. Ponúka výrazné zľavy 15 641
  3. Letná dovolenka 2019 s odletom z rôznych kútov Slovenska 10 675
  4. Aké je primerané vreckové? Deti by ho mali dostávať včas 6 545
  5. Pivo, káva a horká čokoláda. Na niektoré chute musíme vyzrieť 5 233
  6. Stavebné pozemky s dobrou dostupnosťou do centra konečne na trhu 4 280
  7. Ako správne pripraviť džem či marmeládu? 3 741
  8. V prvom roku fixný výnos až 8,5 % ročne. 3 708
  9. 5 tipov ako si vybrať tú správnu klimatizáciu 3 267
  10. Potešte vášho otca kvalitným čítaním 3 111

Téma: Banky


Článok je zaradený aj do ďalších tém Zdravotné poisťovne

Hlavné správy zo Sme.sk

Rómom bránia vstúpiť do kostola. Omšu musia mať na družstve

Zaváňa to silným rasizmom, vraví starosta obce.

V Šarišskom Jastrabí nemajú Rómovia prístup do miestneho gréckokatolíckeho kostola. Ilustračné foto.
Ilustračné foto.

Neprehliadnite tiež

Carrefour predáva v Číne väčšinu svojich aktív

Dokončenie kontraktu sa plánuje do konca tohto roka.

Ilustračné foto.

Ceny ropy ďalej rastú

Vývoj na trhoch naďalej ovplyvňuje rastúce napätie medzi USA a Iránom.

Ilustračné foto.

Prihlásiť nájomníka na trvalý pobyt sa báť netreba. Nie je pravda, že sa ho nezbavíte

Neprihlásení obyvatelia pripravia Bratislavu o 49 miliónov ročne.

Ilustračné foto.