Železnice dajú na kontrolu železníc a výhybiek 3,8 milióna eur

Štátny prevádzkovateľ vybral za dodávateľa týchto služieb spoločnosť Tempra, s. r. o. spomedzi ponúk troch uchádzačov.

Ilustračné foto.(Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) predpokladajú vynaložiť na kontrolu materiálu železníc a výhybiek ručnými prístrojmi na vlastných tratiach za dva roky 3,17 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (3,8 mil. eur vrátane dane).

Štátny prevádzkovateľ železničnej infraštruktúry vybral za dodávateľa týchto služieb v štyroch častiach zákazky spoločnosť Tempra, s. r. o. z Banskej Bystrice spomedzi ponúk troch uchádzačov. Celková predpokladaná hodnota zákazky predstavovala 2,3 mil. eur bez dane (2,76 mil. eur s daňou).

Zrušili verejnú súťaž

Ako vyplýva z výsledku verejnej súťaže, vyhlásenej vlani v decembri, vybraný dodávateľ získal jednotlivé časti zákazky s využitím elektronickej aukcie v trnavskom regióne za 767,3 tis. eur, v žilinskom za 1,18 mil. eur, vo zvolenskom za 357,6 tis. eur a v košickom regióne za 866,3 tis. eur bez dane. Ďalšie dve ponuky predložili spoločnosti TSS Grade, a. s. Bratislava a Železničné stavby, a. s. Košice.

Železnice zároveň zrušili verejnú súťaž, zverejnenú v závere vlaňajška, na dodanie drveného a mletého kameňa na opravu a údržbu železničnej dopravnej cesty.

Predpokladaná cena zákazky na dva roky, rozdelenej na sedem častí, bola 2,5 mil. eur bez dane (3 mil. eur vrátane dane). "Ekonomicky najvýhodnejšia ponuka nie je ponuka toho uchádzača, ktorý sa umiestnil po bodovom hodnotení na prvom mieste v poradí uchádzačov," oznámili železničiari.

Vplyv na výsledok

Vzhľadom na kritériá vyhodnotenia ponúk, takýto postup mohol mať a mal zásadný vplyv na výsledok verejného obstarávania a jeho výsledkom nebola ekonomicky najvýhodnejšia ponuka.

"Obstarávateľ dbá o legálny priebeh procesu verejného obstarávania a z tohto dôvodu rozhodol o zrušení použitého postupu zadávania zákazky," uviedli železnice. K zadaniu zákazky na dodávku drveného a mletého kameňa opätovne pristúpi postupom verejnej súťaže do konca tohto roka.

Ponuku predložilo celkovo osem uchádzačov, z toho KSR - Kameňolomy SR, s. r. o., Zvolen vo všetkých siedmich častiach, Skládky a odpady, s. r. o., Bratislava v piatich, VSK Mineral, s. r. o., Košice a Alas Slovakia, s. r. o., Bratislava v štyroch, Česato, s. r. o., Bratislava v troch, Investex Groups, a. s., Bratislava, Zemplínska plavebná spoločnosť, s. r. o., Trebišov a Koľajové a dopravné stavby Košice, s. r. o. v jednej časti zákazky.

Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 a v Obchodnom registri SR sú zapísané od 31. decembra 1993 ako nástupca štátneho podniku. Na základe transformácie a reštrukturalizácie sa od 1. januára 2002 od ŽSR oddelila osobná a nákladná doprava. Podnik má základné imanie 800,17 mil. eur.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 17 955
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 506
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 525
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 206
  5. Kam do tepla v januári? 1 791
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 650
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 596
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 451
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 1 358
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 904

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štefunko: Nešiel by som do toho, keby som mal byť bezvýznamný hráč

Predseda novej strany Progresívne Slovensko si trúfa vo voľbách na 15 percent. Kandidátov chce nasadiť už do tohtoročných komunáliek.

ŠPORT

Nechcel som, aby Nasťa odišla. Dnes to chápem, tvrdí jej brat

Ako je možné, že Kuzminová vyhráva, a naši nie, čudujú sa Rusi.

KOMENTÁRE

Štefunkov test politických zákonitostí

Vyzerá to, ako keby cielene trolovali voličov nezaujímavými témami.

Neprehliadnite tiež

Čína zavedie ďalšie špecifické emisné limity pre veľké podniky

Vláda v Pekingu chce pokračovať v boji so znečistením.

Účet za brexit výmenou za obchodnú dohodu sa Británii vyplatí

Mayová predbežne súhlasila, že za odchod z EÚ zaplatí približne 40 miliárd libier.

Agentúra S&P potvrdila ratingy Českej republiky

Česká republika obstála v hodnotení medzinárodnej ratingovej agentúry.

Nemci našli v dieselových motoroch Audi softvér na reguláciu emisií

Audi musí povolať do servisom viac ako 120-tisíc áut.

Americké akciové indexy stúpli na nové rekordné maximá

Investori si nevšímali, že Kongres neschváli dočasný rozpočet pre federálnu vládu.