Železnice dajú na kontrolu železníc a výhybiek 3,8 milióna eur

Štátny prevádzkovateľ vybral za dodávateľa týchto služieb spoločnosť Tempra, s. r. o. spomedzi ponúk troch uchádzačov.

Ilustračné foto.(Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) predpokladajú vynaložiť na kontrolu materiálu železníc a výhybiek ručnými prístrojmi na vlastných tratiach za dva roky 3,17 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (3,8 mil. eur vrátane dane).

Štátny prevádzkovateľ železničnej infraštruktúry vybral za dodávateľa týchto služieb v štyroch častiach zákazky spoločnosť Tempra, s. r. o. z Banskej Bystrice spomedzi ponúk troch uchádzačov. Celková predpokladaná hodnota zákazky predstavovala 2,3 mil. eur bez dane (2,76 mil. eur s daňou).

Zrušili verejnú súťaž

Ako vyplýva z výsledku verejnej súťaže, vyhlásenej vlani v decembri, vybraný dodávateľ získal jednotlivé časti zákazky s využitím elektronickej aukcie v trnavskom regióne za 767,3 tis. eur, v žilinskom za 1,18 mil. eur, vo zvolenskom za 357,6 tis. eur a v košickom regióne za 866,3 tis. eur bez dane. Ďalšie dve ponuky predložili spoločnosti TSS Grade, a. s. Bratislava a Železničné stavby, a. s. Košice.

Železnice zároveň zrušili verejnú súťaž, zverejnenú v závere vlaňajška, na dodanie drveného a mletého kameňa na opravu a údržbu železničnej dopravnej cesty.

Predpokladaná cena zákazky na dva roky, rozdelenej na sedem častí, bola 2,5 mil. eur bez dane (3 mil. eur vrátane dane). "Ekonomicky najvýhodnejšia ponuka nie je ponuka toho uchádzača, ktorý sa umiestnil po bodovom hodnotení na prvom mieste v poradí uchádzačov," oznámili železničiari.

Vplyv na výsledok

Vzhľadom na kritériá vyhodnotenia ponúk, takýto postup mohol mať a mal zásadný vplyv na výsledok verejného obstarávania a jeho výsledkom nebola ekonomicky najvýhodnejšia ponuka.

"Obstarávateľ dbá o legálny priebeh procesu verejného obstarávania a z tohto dôvodu rozhodol o zrušení použitého postupu zadávania zákazky," uviedli železnice. K zadaniu zákazky na dodávku drveného a mletého kameňa opätovne pristúpi postupom verejnej súťaže do konca tohto roka.

Ponuku predložilo celkovo osem uchádzačov, z toho KSR - Kameňolomy SR, s. r. o., Zvolen vo všetkých siedmich častiach, Skládky a odpady, s. r. o., Bratislava v piatich, VSK Mineral, s. r. o., Košice a Alas Slovakia, s. r. o., Bratislava v štyroch, Česato, s. r. o., Bratislava v troch, Investex Groups, a. s., Bratislava, Zemplínska plavebná spoločnosť, s. r. o., Trebišov a Koľajové a dopravné stavby Košice, s. r. o. v jednej časti zákazky.

Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 a v Obchodnom registri SR sú zapísané od 31. decembra 1993 ako nástupca štátneho podniku. Na základe transformácie a reštrukturalizácie sa od 1. januára 2002 od ŽSR oddelila osobná a nákladná doprava. Podnik má základné imanie 800,17 mil. eur.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 11 498
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 244
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 3 901
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 280
  5. Moskva alebo Petrohrad? 3 111
  6. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 443
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 384
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 330
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 870
  10. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 697

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Danko v dume dvoril Rusom, keď prekrúcajú ´68, mlčí

Danko je absolútne mimo reality, ohodnotil proruský sentiment šéfa slovenského parlamentu politológ Grigorij Mesežnikov.

REPORTÁŽ

Rafting v Líbyi. Kríza sa skončila, ľudia ďalej prichádzajú cez more

Na Sicílii sme blízko migračnej kríze.

KOMENTÁRE

Rusi stále trpia na štokholmský syndróm

Na prvý pohľad je to úplne nepochopiteľné.

Neprehliadnite tiež

Čínsky spolumajiteľ Poštovej banky sa objavil v korupčnej afére

Čínska CEFC China Energy sa od obvinení z korupcie či prania špinavých peňazí dištancuje.

Komisia potvrdila, že návrh rozpočtu je v súlade s európskymi pravidlami

Európska komisia analyzovala plány rozpočtu na rok 2018 všetkých členov eurozóny s výnimkou Grécka.

Francúzsky Amazon vymyslel udavačskú hru, aby prevychoval šéfov

Zamestnanec, ktorému sa podarí nazbierať najviac bodov, vyhrá dron.

Analytici ukázali mapu diaľnic. Pozrite si, v akom stave je naozaj výstavba

Štát chce diaľnicu D1 do Košíc dokončiť v roku 2026. Problém s dokončením je na úseku medzi Turanmi a Hubovou.

Firmy, ktoré dodali vodičov do 112 zadržaných kamiónov: Nie sme schránkové spoločnosti

Najmenej 112 slovenských nákladných vozidiel bolo začiatkom týždňa zadržaných v Belgicku počas koordinovanej akcie federálnych úradov.