Brecely zrušil tender na projekt Atlas pasívnej infraštruktúry

IT tender v hodnote 48 miliónov eur vyhlásil exminister dopravy Ján Počiatek.

Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Roman Brecely. (Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Roman Brecely (Sieť) zrušil verejné obstarávanie na informačno-technický projekt Atlas pasívnej infraštruktúry. Tender v predpokladanej hodnote 48 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty vyhlásilo v minulom roku bývalé vedenie ministerstva dopravy na čele s Jánom Počiatkom (Smer - SD).

Brecely po nástupe na post ministra dopravy zostavil špeciálny tím expertov, ktorý dostal za úlohu preveriť rozbehnuté tendre v oblasti IT.

Počiatek vybral Slovak Telekom

"Po detailnom preskúmaní dospel tím k záveru, že projektu Atlas pasívnej infraštruktúry nepredchádzala detailne spracovaná analýza so všetkými dopadmi a následkom toho nie je jasný rozsah projektu ani viaceré technické otázky. Preto som sa rozhodol zrušiť verejné obstarávanie tohto projektu a vrátiť sa do analytickej fázy,“ povedal Brecely.

Atlas pasívnej infraštruktúry je podľa rezortu dopravy potrebným projektom, ktorý má okrem zmapovania telekomunikačných vedení pre mobilné a pevné siete obsahovať aj aktuálne údaje o dopravných a inžinierskych sieťach, vodohospodárskych vedeniach, elektroenergetických, plynárenských a tepelných zariadeniach.

Projekt však doteraz nemá identifikovaný spôsob, akým sa budú získavať potrebné zdrojové dáta od komerčných subjektov a neobsahuje príslušnú finančnú špecifikáciu. Predošlé vedenie ministerstva dopravy začiatkom tohto roka vybralo za dodávateľa IT systému spoločnosť Slovak Telekom, a. s., ale zmluvu s ňou nepodpísalo.

Realizáciu tohto projektu predpokladá aj smernica Európskeho parlamentu a Rady z 15. mája 2014 o opatreniach na zníženie nákladov na zavedenie širokopásmových elektronických komunikačných sietí. Atlas pasívnej infraštruktúry bude financovaný z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 - 2020.

Jednou z výhrad expertného tímu k doterajšiemu priebehu verejného obstarávania bola aj skutočnosť, že ponuku podali len dvaja uchádzači, čo reálne prinášalo možnosť udelenia korekcií zo strany orgánu auditu, teda ministerstva financií, a nutnosť vykryť tieto korekcie prostriedkami zo štátneho rozpočtu.

Opozícii sa nepozdávajú ceny projektov

Atlas pasívnej infraštruktúry je podľa ministra dopravy užitočnou myšlienkou, ktorá na jednom mieste sústredí informácie z infraštruktúry rôzneho druhu.

"Môže byť tak výbornou pomôckou pre zníženie nákladov na budovanie sietí a urýchlenie ich výstavby, ako aj pre zrýchlenie a skvalitnenie procesu územného plánovania a v neposlednom rade aj veľkým prínosom pre užívateľov telekomunikačných služieb - občanov a podnikateľský sektor," uviedol Brecely.

"Zároveň je však mojou manažérskou prioritou využívať spoločné peniaze čo najefektívnejšie a najužitočnejšie. Som presvedčený, že reštart tohto projektu prinesie jednak nižšie náklady a jednak väčší prínos pre občanov, teda naplnenie zmyslu projektu Hodnota za peniaze (Value for money), ku ktorému sa ministerstvo dopravy prihlásilo,“ dodal Brecely.

Poslanci za stranu Sloboda a Solidarita (SaS) a hnutie OĽaNO v máji kritizovali tendre na Atlas pasívnej infraštruktúry a Informačný systém výstavby. Nepozdávali sa im najmä vysoké predpokladané ceny oboch projektov (48 milíonov eur, resp. 44,7 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty, vrátane dodania a prevádzky), ale ani to, že nebola zverejnená príslušná analýza.

Svoje výhrady zdôvodňovali aj tým, že doteraz nebol schválený nový stavebný zákon, keďže predošlý minister dopravy Ján Počiatek vlani v septembri stiahol návrh z parlamentu pre kritiku opozície a profesijných organizácií.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Prežil som autonehodu. Teraz som vďačný za každý deň
  2. Dvojnásobný šampión v rozhovore o ceste, ktorá mu priniesla zisk
  3. Cestou - necestou
  4. Premier Club Nitra: Výborne čapovanú Plzeň hľadajte v centre
  5. Päť tipov na dovolenku počas Veľkej noci
  6. Slováci čoskoro lídrami vo využívaní inteligentných domácností
  7. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie
  8. Zábavný aj sebavedomý
  9. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3
  10. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo
  1. Ako financovať obnovu bytového domu v 2017
  2. Dom od ES - bolo to fajn
  3. Zdravé zuby rovná sa zdravý kôň
  4. Majsterka Európy v silovom trojboji zo SvF STU
  5. Obnova kaštieľa v Malinove
  6. Vklad na kataster vybavíte od marca elektronicky
  7. Nulový úrok pre klientov, ktorí si do mBank prenesú kreditku
  8. Ako inovovať vo vašej firme? Poradí vám odborný seminár
  9. Nové bývanie bez murovania
  10. Prežil som autonehodu. Teraz som vďačný za každý deň
  1. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie 13 834
  2. Prežil som autonehodu. Teraz som vďačný za každý deň 10 841
  3. Päť tipov na dovolenku počas Veľkej noci 10 226
  4. Slováci čoskoro lídrami vo využívaní inteligentných domácností 3 847
  5. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3 3 460
  6. Za štadiónom Lokomotívy rastie zaujímavý projekt 3 263
  7. Zábavný aj sebavedomý 2 864
  8. Zákaznícky servis Martinusu sa dostal medzi svetovú špičku 2 480
  9. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo 2 188
  10. Premier Club Nitra: Výborne čapovanú Plzeň hľadajte v centre 1 907

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Držiteľka Pulizterovej ceny: Jeden článok môže zmeniť svet

Novinárka pomohla vyslobodiť viac ako dvetisíc otrokov thajského krevetového priemyslu.

SVET

Ryby, ktoré ste si kúpili, možno ulovili otroci

Komplikovaná sieť maskuje súvislosť medzi rybami a ľuďmi, ktorí ich chytajú.

SVET

Mayová chce priateľský rozvod. Brexit však môže bolieť

Dva roky na vyrokovanie podmienok odchodu Britov z Únie sú podľa odborníkov málo.

Neprehliadnite tiež

Brexit môže obmedziť a zdražiť lietanie

Letecké spoločnosti na to, aby splnili pravidlá a mohli lietať po európskom kontinente, si budú musieť na európskom kontinente založiť spoločnosti.

Do európskeho rozpočtu môžme pre brexit platiť aj o 60 miliónov eur viac

Británia z je čistým prispievateľom do rozpočtu a po jej vystúpení bude v spoločnej kase chýbať necelých 9 miliard eur ročne.

Exekútori berú starým ľuďom dva milióny eur. Ako tomu predísť?

Takmer 36-tisíc dôchodcov dostáva nižšiu penziu, pretože sa im strhávajú dlhy.

Britský akciový trh po oficiálnom odštartovaní brexitu klesol

Britská libra oproti doláru aj euru posilnila.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop