Výstavba križovatky D2 Čunovo by sa mala začať v roku 2025

Stavba by mala byť hotová v roku 2027.

Ilustračné foto.(Zdroj: Ingrid Timková)

BRATISLAVA. S výstavbou križovatky Bratislava - Čunovo na diaľnici D2 by sa malo začať do konca roku 2025 a stavba by mala byť hotová v roku 2027. Pôvodne mala byť hotová predbežne v roku 2020.

Posudzovanie vplyvov

Cieľom je prepojenie cesty prvej triedy I/2 pred cestným hraničným priechodom Rajka do Maďarska na diaľnicu D2, čo má umožniť presmerovanie dopravy na diaľničný hraničný priechod do Maďarska. Vyplýva to zo zámeru Národnej diaľničnej spoločnosti, a. s., (NDS), zverejnenom na webe enviroportal.sk.

V súčasnosti pokračuje proces posudzovania predpokladaných vplyvov pripravovanej stavby na životné prostredie (EIA).

Stavba križovatky D2 Bratislava - Čunovo je posudzovaná v troch aktívnych variantoch na základe technickej štúdie spracovanej spoločnosťou HBH Projekt, spol. s r. o. v marci tohto roka. Celkové orientačné náklady v prípade prvého variantu predstavujú 40,38 mil. eur, pri druhom variante 40,84 mil. eur a pri treťom 48,64 mil. eur.

Prvý variant počíta s úplnou trúbkovitou križovatkou, dĺžkou diaľničného privádzača 687 metrov a celkovou dĺžkou križovatkových ramien 1 335 metrov. Druhý variant predpokladá výstavbu úplnej kosodĺžnikovej križovatky, diaľničný privádzať by mal dĺžku 838 metrov a križovatkové ramená 2 505 metrov.

Na základe tretieho variantu má vzniknúť prstencovitá križovatka, privádzať bude dlhý 1 608 metrov a križovatkové ramená 1 929 metrov.

"Z dôvodu neustáleho narastania dopravných intenzít na ceste I/2 v prieťahu cez obec Rusovce vzniká potreba riešenia tejto situácie aj s ohľadom na urbanistický rozvoj obce Čunovo.

Existencia diaľničnej križovatky s cestou I/2 umožní presmerovanie väčšiny dopravy v území na diaľnicu D2, a tak odbremení cestu I/2 hlavne v obci Rusovce.

Zrýchli a zjednoduší sa dopravná obslužnosť územia, čím sa v neposlednom rade zníži aj vplyv na niektoré zložky životného prostredia," uvádza sa v zámere. Celkovo najvhodnejším pre realizáciu stavby križovatky Bratislava - Čunovo na D2 je podľa porovnania prvý variant.

Lacnejší variant

Z hľadiska environmentálneho porovnania vychádza tento variant s najmenším vplyvom na posudzované zložky životného prostredia, z ekonomického hľadiska je najlacnejší, z dopravno-inžinierskeho hľadiska je najvhodnejší a ako jediný je súčasťou územného plánu Bratislavy a Bratislavského samosprávneho kraja.

Pri porovnaní podľa viacerých environmentálnych kritérií sú podľa zámeru vyrovnané a najvýhodnejšie prvý a tretí variant, ktoré majú najmenší vplyv na posudzované zložky životného prostredia. Z hľadiska materiálovej náročnosti je najvýhodnejší prvý variant, ktorý si vyžaduje najnižšiu kubatúru násypov.

Ten je najvýhodnejší aj vzhľadom na budúce vyvolané investície, najmä preložky existujúcich inžinierskych sietí.
Z pohľadu náročnosti celkového postupu výstavby je najvýhodnejší tretí variant, keďže má najmenší vplyv na obmedzenie dopravy.

Najťažšie realizovateľný je prvý variant. Najviac obmedzí dopravu na D2, najmä pre sanáciu a výstavbu mosta na poľnej ceste ponad diaľnicu, a výstavbu pozdĺžnych kolektorov (komunikácií). Druhý variant najviac obmedzí dopravu na ceste I/2 a na ceste do Čunova.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 290
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 006
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 957
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 259
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 5 409
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 622
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 288
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 494
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 766
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 610

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

EKONOMIKA

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Sulík sa stretol s ministrom financií.

ŠPORT

Sagan: Keď idem so Slovákmi, navzájom sa motivujeme

Majstra sveta čaká prvý ostrý štart.

Neprehliadnite tiež

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop