Výstavba križovatky D2 Čunovo by sa mala začať v roku 2025

Stavba by mala byť hotová v roku 2027.

Ilustračné foto.(Zdroj: Ingrid Timková)

BRATISLAVA. S výstavbou križovatky Bratislava - Čunovo na diaľnici D2 by sa malo začať do konca roku 2025 a stavba by mala byť hotová v roku 2027. Pôvodne mala byť hotová predbežne v roku 2020.

Posudzovanie vplyvov

Cieľom je prepojenie cesty prvej triedy I/2 pred cestným hraničným priechodom Rajka do Maďarska na diaľnicu D2, čo má umožniť presmerovanie dopravy na diaľničný hraničný priechod do Maďarska. Vyplýva to zo zámeru Národnej diaľničnej spoločnosti, a. s., (NDS), zverejnenom na webe enviroportal.sk.

V súčasnosti pokračuje proces posudzovania predpokladaných vplyvov pripravovanej stavby na životné prostredie (EIA).

Stavba križovatky D2 Bratislava - Čunovo je posudzovaná v troch aktívnych variantoch na základe technickej štúdie spracovanej spoločnosťou HBH Projekt, spol. s r. o. v marci tohto roka. Celkové orientačné náklady v prípade prvého variantu predstavujú 40,38 mil. eur, pri druhom variante 40,84 mil. eur a pri treťom 48,64 mil. eur.

Prvý variant počíta s úplnou trúbkovitou križovatkou, dĺžkou diaľničného privádzača 687 metrov a celkovou dĺžkou križovatkových ramien 1 335 metrov. Druhý variant predpokladá výstavbu úplnej kosodĺžnikovej križovatky, diaľničný privádzať by mal dĺžku 838 metrov a križovatkové ramená 2 505 metrov.

Na základe tretieho variantu má vzniknúť prstencovitá križovatka, privádzať bude dlhý 1 608 metrov a križovatkové ramená 1 929 metrov.

"Z dôvodu neustáleho narastania dopravných intenzít na ceste I/2 v prieťahu cez obec Rusovce vzniká potreba riešenia tejto situácie aj s ohľadom na urbanistický rozvoj obce Čunovo.

Existencia diaľničnej križovatky s cestou I/2 umožní presmerovanie väčšiny dopravy v území na diaľnicu D2, a tak odbremení cestu I/2 hlavne v obci Rusovce.

Zrýchli a zjednoduší sa dopravná obslužnosť územia, čím sa v neposlednom rade zníži aj vplyv na niektoré zložky životného prostredia," uvádza sa v zámere. Celkovo najvhodnejším pre realizáciu stavby križovatky Bratislava - Čunovo na D2 je podľa porovnania prvý variant.

Lacnejší variant

Z hľadiska environmentálneho porovnania vychádza tento variant s najmenším vplyvom na posudzované zložky životného prostredia, z ekonomického hľadiska je najlacnejší, z dopravno-inžinierskeho hľadiska je najvhodnejší a ako jediný je súčasťou územného plánu Bratislavy a Bratislavského samosprávneho kraja.

Pri porovnaní podľa viacerých environmentálnych kritérií sú podľa zámeru vyrovnané a najvýhodnejšie prvý a tretí variant, ktoré majú najmenší vplyv na posudzované zložky životného prostredia. Z hľadiska materiálovej náročnosti je najvýhodnejší prvý variant, ktorý si vyžaduje najnižšiu kubatúru násypov.

Ten je najvýhodnejší aj vzhľadom na budúce vyvolané investície, najmä preložky existujúcich inžinierskych sietí.
Z pohľadu náročnosti celkového postupu výstavby je najvýhodnejší tretí variant, keďže má najmenší vplyv na obmedzenie dopravy.

Najťažšie realizovateľný je prvý variant. Najviac obmedzí dopravu na D2, najmä pre sanáciu a výstavbu mosta na poľnej ceste ponad diaľnicu, a výstavbu pozdĺžnych kolektorov (komunikácií). Druhý variant najviac obmedzí dopravu na ceste I/2 a na ceste do Čunova.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  3. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  2. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  3. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  4. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  5. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  6. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  7. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  8. 3 šťavnaté spôsoby, ako povzbudiť výkon mozgu
  9. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  10. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 9 449
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 854
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 6 936
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 243
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 5 391
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 4 987
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 125
  8. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 3 946
  9. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 2 776
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 614

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Polícia obvinila kotlebovca, opozícia jej postup kritizuje

Poslanca ĽSNS Stanislava Mizíka, ktorý kádroval vyznamenaných, polícia odviedla počas rokovania parlamentného výboru.

DOMOV

Areál bývalej nemocnice na Patrónke získal Eset

Softvérová firma dala za pozemok vyše 26 miliónov eur.

Sľuby sa iba sľubujú? Čo všetko politici naozaj splnili

Spúšťame Sľuby.sme.sk. Skontrolujeme (ne)splnené záväzky politikov a úradov.

SVET

Islamský štát upadá, bojovníci sa vracajú do Európy

Kalifát upadá a tí, čo prežili, sa sklamaní chcú vrátiť domov.

Neprehliadnite tiež

Alza, Strabag či Poštová banka priznali, prečo do inzerátov nepíšu platy

Ako by ste sa cítili, ak by váš sused vedel, koľko zarábate? Aj takto argumentujú firmy, prečo do inzerátov nedávajú platy.

Médiá: Deutsche Telekom zvažuje predaj divízie T-Mobile v Poľsku

Nemecký podnik zároveň poskytol vedeniu divízie T-Mobile Poľska niekoľko mesiacov na zlepšenie hospodárskych výsledkov.

Sporiteľňa zdražila hypotéky. Zvráti jej pokus trend lacných úverov?

Nejde síce o výrazné zdvihnutie úrokových sadzieb. Podľa analytika však bude zaujímavé sledovať reakciu konkurenčných bánk.

Štvorprúdovky nahraďte lepšími cestami prvej triedy, odkazujú odborníci

Na Slovensku je v prevádzke 718 km diaľnic a rýchlostných ciest, 155,6 km sa stavia.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop