Takmer tretina internetovej populácie má strach o svoju bezpečnosť

Takmer tretina populácie z 21 krajín jednoznačne súhlasí s tvrdením, že má neustále strach o svoju bezpečnosť.

Ilustračné foto.(Zdroj: PIXABAY/CC)

BRATISLAVA. Takmer tretina (32 %) internetovej populácie z 21 krajín jednoznačne súhlasí s tvrdením, že má neustále strach o svoju bezpečnosť. Naopak, iba 10 % respondentov tvrdí že obavy nemá.

Spoločnosť GfK požiadala cez internet 25.000 spotrebiteľov, aby na sedembodovej stupnici vybrali, do akej miery súhlasia s výrokom "Mám neustále obavy o svoju bezpečnosť".

Nové príležitosti

Na základe vyhodnotenia počtu odpovedí uvádzajúcich prvé dve možnosti (súhlas) alebo posledné dve možnosti (nesúhlas) môžu firmy zistiť, v akých krajinách a spotrebiteľských segmentoch panujú najväčšie obavy o bezpečnosť.

To im umožňuje identifikovať obchodné príležitosti a pripraviť ponuky, ktoré zohľadňujú špecifické potreby jednotlivých trhov.

V Brazílii a Turecku vybrala prvé dve možnosti vyjadrujúce súhlas viac ako polovica respondentov, ktorí sa neustále obávajú o svoju bezpečnosť. V Brazílii ide o 64 % online spotrebiteľov a v Turecku o 54 %. Iba mierne zaostáva Mexiko so 48 %, Argentína so 43 % a Rusko so 42 %.

V prípade latinskoamerických krajín a Ruska súvisia čísla s vyššou mierou násilnej trestnej činnosti a početnosti vrážd, zatiaľ čo v Turecku sú obavy pravdepodobne z dôsledku pociťovaného rizika teroristických útokov.

Vo Švédsku, Nemecku a Holandsku je naopak najvyššie percento spotrebiteľov, ktorí výrazne nesúhlasia s tvrdením, že by mali neustále obavy o svoju bezpečnosť, čo svedčí o vysokom pocite bezpečnosti v týchto krajinách.

Rozdiely v krajinách

Pri pohľade na konkrétne čísla vyjadrilo nesúhlas s výrokom presne 30 % Švédov, za nimi nasledujú Nemci a Holanďania zhodne s 22 %.

Vo Švédsku sa cítia bezpečne predovšetkým muži. O svoju bezpečnosť nemá strach tretina (34 %) z nich, v porovnaní s jednou štvrtinou (26 %) žien. V Nemecku a Holandsku je rozloženie vyváženejšie. Obavy nemá 24 % Nemcov a 20 % Nemiek, v Holandsku zase 23 % mužov a 21 % žien.

S výrokom, že majú neustále obavy o svoju bezpečnosť, sa najčastejšie stotožňujú respondenti spadajúci do vekovej kategórie 20-29 a 30-39 rokov.

Rozdiel oproti ostatným vekovým skupinám je však minimálny. O svoju bezpečnosť sa neustále obáva aj 32 % osôb vo veku 40-49 rokov a 31 % seniorov nad 60 rokov. Nasledujú tínedžeri (15-19 rokov) s 30 % a nakoniec ľudia vo vekovej kategórii 50-59 rokov s 29 %.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 561
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 152
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 640
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 2 627
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 914
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 158
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 156
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 145
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 982
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 932

Téma: Prieskumy volebných preferencií


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Čo je nové na SME

Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý. Kandidáti na župana budú odpovedať na vaše otázky

SMEnaživo: Príďte diskutovať s kandidátmi na bratislavského župana.

Neprehliadnite tiež

Volvo Cars natlačí do závodu v Južnej Karolíne miliardu dolárov

Volvo je v poradí tretím veľkým výrobcom áut, ktorý prichádza do Južnej Karolíny.

Čínská Alibaba chce vybudovať globálnu logistickú sieť, investuje miliardy

Alibaba, ktorá patrí k jednej z najhodnotnejších spoločností v Ázii, profituje z pokračujúceho apetítu čínskych spotrebiteľov.

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Domáce výrobky už nebudú neznáme. Tesco im venuje regál

Projekt na podporu domácich výrobcov už ohlásil aj obchodný reťazec Kaufland.