Takmer tretina internetovej populácie má strach o svoju bezpečnosť

Takmer tretina populácie z 21 krajín jednoznačne súhlasí s tvrdením, že má neustále strach o svoju bezpečnosť.

Ilustračné foto.(Zdroj: PIXABAY/CC)

BRATISLAVA. Takmer tretina (32 %) internetovej populácie z 21 krajín jednoznačne súhlasí s tvrdením, že má neustále strach o svoju bezpečnosť. Naopak, iba 10 % respondentov tvrdí že obavy nemá.

Spoločnosť GfK požiadala cez internet 25.000 spotrebiteľov, aby na sedembodovej stupnici vybrali, do akej miery súhlasia s výrokom "Mám neustále obavy o svoju bezpečnosť".

Nové príležitosti

Na základe vyhodnotenia počtu odpovedí uvádzajúcich prvé dve možnosti (súhlas) alebo posledné dve možnosti (nesúhlas) môžu firmy zistiť, v akých krajinách a spotrebiteľských segmentoch panujú najväčšie obavy o bezpečnosť.

To im umožňuje identifikovať obchodné príležitosti a pripraviť ponuky, ktoré zohľadňujú špecifické potreby jednotlivých trhov.

V Brazílii a Turecku vybrala prvé dve možnosti vyjadrujúce súhlas viac ako polovica respondentov, ktorí sa neustále obávajú o svoju bezpečnosť. V Brazílii ide o 64 % online spotrebiteľov a v Turecku o 54 %. Iba mierne zaostáva Mexiko so 48 %, Argentína so 43 % a Rusko so 42 %.

V prípade latinskoamerických krajín a Ruska súvisia čísla s vyššou mierou násilnej trestnej činnosti a početnosti vrážd, zatiaľ čo v Turecku sú obavy pravdepodobne z dôsledku pociťovaného rizika teroristických útokov.

Vo Švédsku, Nemecku a Holandsku je naopak najvyššie percento spotrebiteľov, ktorí výrazne nesúhlasia s tvrdením, že by mali neustále obavy o svoju bezpečnosť, čo svedčí o vysokom pocite bezpečnosti v týchto krajinách.

Rozdiely v krajinách

Pri pohľade na konkrétne čísla vyjadrilo nesúhlas s výrokom presne 30 % Švédov, za nimi nasledujú Nemci a Holanďania zhodne s 22 %.

Vo Švédsku sa cítia bezpečne predovšetkým muži. O svoju bezpečnosť nemá strach tretina (34 %) z nich, v porovnaní s jednou štvrtinou (26 %) žien. V Nemecku a Holandsku je rozloženie vyváženejšie. Obavy nemá 24 % Nemcov a 20 % Nemiek, v Holandsku zase 23 % mužov a 21 % žien.

S výrokom, že majú neustále obavy o svoju bezpečnosť, sa najčastejšie stotožňujú respondenti spadajúci do vekovej kategórie 20-29 a 30-39 rokov.

Rozdiel oproti ostatným vekovým skupinám je však minimálny. O svoju bezpečnosť sa neustále obáva aj 32 % osôb vo veku 40-49 rokov a 31 % seniorov nad 60 rokov. Nasledujú tínedžeri (15-19 rokov) s 30 % a nakoniec ľudia vo vekovej kategórii 50-59 rokov s 29 %.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Používate make-up? Potom spozornite
  2. Legendárna Transsibírska magistrála
  3. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  4. Vianočný bázar chalaňov
  5. Vianočné mecheche 2017
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  7. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  8. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  9. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  10. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 34 334
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 620
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 096
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 348
  5. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 1 571
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 231
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 187
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 115
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 974
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 891

Téma: Prieskumy volebných preferencií


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

V správnom čase na správnom balkóne

Tiahnuce žeriavy a husi, ale aj strieľajúci psychopat a výbuch plynu. Čo všetko sa dá odfotiť z bytu.

BRATISLAVA

Vyrobiť originálny bratislavský rožok je kumšt

Vo Viedni majú Sacher tortu, v Budapešti šomló halušky, v Bratislave rožky.

ŠPORT

Dravecký o vyhodení: Beriem všetko na seba

Dravecký si s veľkou pravdepodobnosťou nezahrá na olympiáde.

Neprehliadnite tiež

Poľský senát schválil pozmeňovacie návrhy k zákonu o nedeľnom predaji

Senát schválil zmeny, ktoré špecifikujú predaja v kvetinárstvach, pekárňach a cukrárňach.

Kontrolný ústav sťahuje z trhu niektoré šarže lieku Endiex

V lieku sa môžu nachádzať cudzie častice.

Francúzska firma Thales prevezme výrobcu SIM kariet Gemalto

Francúzsky obranný a elektronický gigant zaplatí 4,61 miliardy eur.

Amazon doplatí v Taliansku dane vo výške 100 miliónov eur

Americký internetový obchod Amazon uzavrel dohodu.

Francúzi si tieto Vianoce priplatia za foie gras, víno aj maslo

Francúzi budú musieť siahnuť hlbšie do peňaženky.