Národný futbalový štadión postaví dcéra Strabagu

Stavebné práce sa zaviazala uskutočniť za 49,81 milióna eur.

Stavebný pozemok pre Národný futbalový štadión.(Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

BRATISLAVA. Výstavbu Národného futbalového štadióna v Bratislave na Tehelnom poli zabezpečí spoločnosť Strabag Pozemné a inžinierske staviteľstvo (Strabag), s. r. o., dcéra spoločnosti Strabag, s. r. o.

Stavebné práce sa zaviazala uskutočniť za 49,81 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (59,77 mil. eur vrátane dane) do 76 týždňov, teda jeden a pol roka.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Slovensko už veľké štadióny má, vláda podporí ďalší

V tendri súťažili traja uchádzači 

Subdodávatelia by mali uskutočniť 30 percent z objemu prác. Vyplýva to z výsledku verejnej súťaže vyhlásenej ešte vlani v auguste.  

Spoločnosť NFŠ, a. s. (do konca minulého roka Národný futbalový štadión, a. s.) ako investor už podpísala s vybraným zhotoviteľom zmluvu o dielo.

Pôvodná predpokladaná cena zákazky bola 45 miliónov eur bez dane (54 mil. eur s daňou). Dodanie realizačnej projektovej dokumentácie a samotné práce boli plánované najviac na dvadsať mesiacov, ale najneskôr do konca roku 2017.

V tendri predložili ponuku traja uchádzači. Spoločnosť Metrostav, a. s. Praha navrhovala štadión postaviť za 59,71 mil. eur bez dane (71,65 mil. eur s daňou).

Skupina firiem AVA - stav, s. r. o. Galanta a Váhostav - SK, a. s. bola vylúčená pre nesplnenie podmienok v časti o technickej spôsobilosti a jej cenová ponuka sa neotvárala. Predložila referencie na dve menšie stavby od rakúskej spoločnosti Swietelsky. Nepreukázala však, že pri plnení zmluvy by mohla reálne využiť jej kapacity.

Vylúčený uchádzač podal ešte vlani v októbri námietky, v decembri ich však stiahol a tak Úrad pre verejné obstarávanie konanie zastavil.

article_photo(zdroj: SME/MM)

 Štát poskytne dotáciu 

Nový futbalový štadión vyrastie v areáli pôvodného štadióna ŠK Slovan Bratislava, bude mať kapacitu vyše 20-tisíc miest a kategóriu 4 podľa smernice UEFA pre infraštruktúru štadiónov.

Akcionárom spoločnosti NFŠ je ŠK Slovan Bratislava futbal, a. s. (predseda predstavenstva Ivan Kmotrík). Štát sa zaviazal dostavať a odkúpiť nekomerčnú časť štadióna.

Ten by mal byť podľa investora skolaudovaný a odovzdaný štátu do konca roka 2018. Štát poskytne na výstavbu štadióna dotáciu 27,2 milióna eur a tá sa odpočíta od výslednej kúpnej ceny.

Do projektu vstúpi s podmienkou, ak vlastník NFŠ uskutoční výstavbu štadióna a súvisiacej infraštruktúry a splní ostatné dohodnuté podmienky najneskôr do 42 mesiacov od získania pozitívneho stanoviska Úradu pre verejné obstarávanie a Európskej komisie.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Štadión postaví Kmotrík, štát ho následne odkúpi

Opcia na predaj 

Po dokončení má NFŠ právo uplatniť si voči štátu opciu na predaj. Kúpna cena nekomerčnej časti nemôže presiahnuť maximálnu výšku 75,2 milióna eur bez dane na stavbu štadióna, vrátane nákladov na vybudovanie energetických zdrojov.

Cena nezahŕňa náklady na daň z nehnuteľnosti a nájomné v súvislosti s prenájmom pozemkov pod štadiónom. Na kalkuláciu kúpnej ceny bude dohliadať nezávislý expert vymenovaný budúcim predávajúcim.

Po prevode predmetu budúceho predaja štát zaplatí časť kúpnej ceny zníženej o sumu zádržného, ktoré je vo výške 2,4 milióna eur. Štát si môže nárok na opravu prípadných chýb uplatňovať počas troch rokov u zhotoviteľa.

Spoločnosť Strabag Pozemné a inžinierske staviteľstvo, s. r. o. je od začiatku roka 2015 nástupcom spoločnosti ZIPP Bratislava, spol. s r. o., ktorá vznikla v júli 1993.

Základné imanie spoločnosti predstavuje 132,78 tis. eur. Spoločnosť dodáva a realizuje stavby na kľúč, vykonáva inžinierske stavby, zabezpečuje výrobu a montáž prefabrikovaných konštrukcií, rekonštrukcie historických a pamiatkovo chránených stavieb.
 

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 8 968
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 6 180
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 395
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 089
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 088
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 862
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 818
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 816
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 694
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 885

Téma: Voľby do VÚC 2017 (župné voľby)


Článok je zaradený aj do ďalších tém Voľby do VÚC Bratislava 2017 (župné voľby)

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená. Nízka nezamestnanosť, vysoká pôrodnosť, kultúra. Šéfuje jej len 33-ročný starosta.

Neprehliadnite tiež

Zamestnanci uprednostňujú finančné benefity, poteší aj služobné auto

Ukázal to najnovší prieskum personálnej spoločnosti Grafton Slovakia.

Talianske elektrické motorky prídu aj na rakúsky trh

Najlepší motocykel EMC sa volá Ego a znalci ho označujú ako "Teslu medzi motorkami".

Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Feunteun z Renaultu.

Rusko súhlasilo s reštrukturalizáciou dlhu Venezuely, splácanie potrvá desať rokov

Exprezident Chávez množstvo peňazí z predaja ropy míňal na rozsiahle sociálne programy.