Autoškoly už začali s veľkým zdražovaním. Urobíte si ešte niekde lacný vodičák?

Podľa hovorkyne ministerstva dopravy Karolíny Duckej zaniknú nepoctivé autoškoly, ktoré nedodržujú učebné osnovy a úroveň ich výcviku je nízka.

Ilustračné foto.(Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

BRATISLAVA. „Super cena 390 eur. Posledný kurz za túto cenu, potom sa už autoškola registruje na nový zákon. Cena za kurz bude 550 eur,“ píše na svojej webovej stránke bratislavská autoškola Plus 1.

A nie je jediná. Zvyšovanie cien avizujú všetky autoškoly, niektoré s dvíhaním cien už aj začali. Predseda Združenia autoškôl Slovenska Andrej Buday očakáva, že v priemere ceny za kurz porastú o 50 percent. Autoškoly, ktoré denník SME oslovil však hovoria až o 100-percetnom zdražovaní.

Zdražovanie či zánik

K zvyšovaniu cien primali spoločnosti nové pravidlá, ktoré schválila ešte druhá Ficova vláda. Platiť majú až od novembra. Mnohé firmy však so zdražovaním už začali.

„Niečo málo sme už ceny za kurz dvíhali, po zavedení zmien ich ešte budeme upravovať. V súčasnosti nevieme presne odhadnúť, o koľko nám stúpnu náklady,“ hovorí konateľ autoškoly Agila Žilina Tomáš Pakanec. V súčasnosti stojí u nich kurz 600 eur, študenti majú zľavu, zaplatia 560 eur.

Zatiaľ miernejšie z 300 na 400 eur zvyšovali aj v inej autoškole v Bratislave, ktorá sa však oficiálne odmietla vyjadrovať. V blízkej budúcnosti ceny buď ešte zdvihnú, alebo autoškola skončí. Podobne sa vyjadrili viaceré oslovené autoškoly.

Prečítajte si tiež:Prečítajte si tiež: Zrušme autoškoly úplne?

Zmeny môžu autoškolám zvýšiť náklady aj o niekoľko tisíc eur mesačne. Po novom musia mať napríklad autoškoly aj certifikované cvičisko. Vo väčších mestách však neexistujú. Autoškoly cvičia na väčších parkoviskách.

„Momentálne hľadáme priestor na cvičisko. V Bratislave je však problém nájsť takú veľkú voľnú plochu a aby zároveň nebola na druhom konci mesta,“ hovorí konateľka autoškoly Gama Alžbeta Bodová. Na výcvik skupiny B musí byť plocha dlhá minimálne 50 metrov.

Takto veľkú plochu sa podarilo Bodovej nájsť neďaleko autoškoly. Nie je však vybetónovaná a používať by ju autoškola smela len tri roky.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  8. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  9. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  6. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  7. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  10. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 321
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 4 677
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 004
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 625
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 802
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 574
  7. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 538
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 228
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 226
  10. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 133

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Ficovi nestačila porážka Danka, potreboval ho úplne zosmiešniť

Čo by Fico nesmel urobiť, ak by postupoval podľa ústavy.

KOMENTÁRE

Zosmiešnil Trump seba či rovno Ameriku?

Lídri Činy, Ruska a Nemecka si Trumpovu reč v OSN neprišli ani vypočuť.

BLOG CAFÉ EURÓPA

Café Európa: Ako dobehnúť západné platy v EÚ?

Môže sa sociálna úroveň medzi východom a západom priblížiť?

Neprehliadnite tiež

Rezník sa s výmenou personálu v RTVS ponáhľa, plánuje aj prestavbu areálu

Šéf RTVS chce mať nový manažment najneskôr do konca októbra.

Rekordne veľa Slovákov má prácu, nezamestnanosť je najnižšia v histórii

Najviac voľných miest bolo v Bratislavskom kraji, najmenej ich bolo v Košickom kraji.

Thyssenkrupp a Tata Steel sa spoja. V Európe budú dvojkou na oceliarskom trhu

Oba koncerny budú mať 50-percentný podiel v spoločnom podniku, ktorý budú riadiť cez holdingovú spoločnosť.

Nimnicu s Púchovom spojí 4-kilometrová cyklotrasa

Cyklotrasa môže byť v budúcnosti spojnicou medzi tromi kúpeľnými miestami - Nimnicou, Trenčianskymi Teplicami a Piešťanmi.