Zľavové portály tohto roku už nerastú, trh sa nasýtil

Počas tohtoročnej letnej sezóny slovenské zľavové portály evidujú, že v porovnaní s minulými rokmi klesli predaje do destinácií, ktoré boli v posledných mesiacoch cieľom teroristických útokov.

Ilustračné foto.(Zdroj: SME – GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Zľavové portály si v tomto roku po prvýkrát nepripíšu výraznejší rast. Slovenský trh sa po rokoch stúpania nasýtil a konsolidoval. V diskusnej relácii na TABLET.TV to povedal prezident Slovenskej asociácie portálov kolektívneho nakupovania Jozef Vikarský.

"Na trhu ostalo približne desať silnejších hráčov, ktorí si ho rozdelili. Zmenilo sa aj správanie spotrebiteľov. Ľudia už vnímajú, u akého portálu nakupujú a už pre nich nie je dôležité percento zľavy, ktoré mohlo byť často klamlivé a nadsadené. Skôr ich zaujíma finálna cena," vysvetlil Vikarský.

Dopyt po zľavových portáloch je sezónny so špičkami v júli a v decembri. Počas tohtoročnej letnej sezóny slovenské zľavové portály evidujú, že v porovnaní s minulými rokmi klesli predaje do destinácií, ktoré boli v posledných mesiacoch cieľom teroristických útokov. Klienti uprednostňujú skôr strednú Európu.

"Tohto roku zamiešali karty pokles predaja Paríža a iných destinácií, no zároveň o to väčší je záujem o domáce pobyty a veľkomestá v okolitých krajinách ako je Praha, Budapešť, Krakov. Ťažko to vyjadriť v presných číslach, no platí, že o čo percentuálne klesol Egypt, Turecko či Paríž, o to viac vzrástli domáce dovolenky alebo cesty do susedných krajín," povedal Vikarský.

Zľavové portály po roku 2010 zmenili správanie sa spotrebiteľov, ktorí viac vyhľadávajú víkendové pobyty aj mimo hlavných sezón, čiže na jar a na jeseň. Na jednej strane si to hotelieri pochvaľujú, no zároveň aj kritizujú, že im prinášajú klientelu, ktorá je nestála, nie je lojálna a ide len za percentom zľavy. Vikarský pripustil, že oba pohľady sú čiastočne pravdivé.

"Vždy záleží od nastavenia akcie. Platí však, že príliš veľká závislosť ubytovacích zariadení od návštevnosti z portálov nie je dobrá. Ak predáva nejaký hotel veľa kupónov na viacerých portáloch, ľudí to skôr odrádza, pretože nemajú istotu, že získajú rezerváciu vo vhodnom termíne," dodal Vikarský.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 530
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 751
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 080
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 070
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 175
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 635
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 629
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 439
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 429
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 051

Téma: Obchod a nakupovanie


Článok je zaradený aj do ďalších tém Slovensko

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.