Zľavové portály tohto roku už nerastú, trh sa nasýtil

Počas tohtoročnej letnej sezóny slovenské zľavové portály evidujú, že v porovnaní s minulými rokmi klesli predaje do destinácií, ktoré boli v posledných mesiacoch cieľom teroristických útokov.

Ilustračné foto.(Zdroj: SME – GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Zľavové portály si v tomto roku po prvýkrát nepripíšu výraznejší rast. Slovenský trh sa po rokoch stúpania nasýtil a konsolidoval. V diskusnej relácii na TABLET.TV to povedal prezident Slovenskej asociácie portálov kolektívneho nakupovania Jozef Vikarský.

"Na trhu ostalo približne desať silnejších hráčov, ktorí si ho rozdelili. Zmenilo sa aj správanie spotrebiteľov. Ľudia už vnímajú, u akého portálu nakupujú a už pre nich nie je dôležité percento zľavy, ktoré mohlo byť často klamlivé a nadsadené. Skôr ich zaujíma finálna cena," vysvetlil Vikarský.

Dopyt po zľavových portáloch je sezónny so špičkami v júli a v decembri. Počas tohtoročnej letnej sezóny slovenské zľavové portály evidujú, že v porovnaní s minulými rokmi klesli predaje do destinácií, ktoré boli v posledných mesiacoch cieľom teroristických útokov. Klienti uprednostňujú skôr strednú Európu.

"Tohto roku zamiešali karty pokles predaja Paríža a iných destinácií, no zároveň o to väčší je záujem o domáce pobyty a veľkomestá v okolitých krajinách ako je Praha, Budapešť, Krakov. Ťažko to vyjadriť v presných číslach, no platí, že o čo percentuálne klesol Egypt, Turecko či Paríž, o to viac vzrástli domáce dovolenky alebo cesty do susedných krajín," povedal Vikarský.

Zľavové portály po roku 2010 zmenili správanie sa spotrebiteľov, ktorí viac vyhľadávajú víkendové pobyty aj mimo hlavných sezón, čiže na jar a na jeseň. Na jednej strane si to hotelieri pochvaľujú, no zároveň aj kritizujú, že im prinášajú klientelu, ktorá je nestála, nie je lojálna a ide len za percentom zľavy. Vikarský pripustil, že oba pohľady sú čiastočne pravdivé.

"Vždy záleží od nastavenia akcie. Platí však, že príliš veľká závislosť ubytovacích zariadení od návštevnosti z portálov nie je dobrá. Ak predáva nejaký hotel veľa kupónov na viacerých portáloch, ľudí to skôr odrádza, pretože nemajú istotu, že získajú rezerváciu vo vhodnom termíne," dodal Vikarský.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  2. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  3. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  4. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  5. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  6. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  7. Inteligencia vo všetkom
  8. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  9. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  10. Čo sa môže stať, keď šetríte na zateplení?
  1. BILLA a Jamie Oliver pozývajú deti do zázračnej záhradky!
  2. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  3. Odšťavovač s veľkým plniacim otvorom? Nenachytajte sa!
  4. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  6. Apartmány s výnosom až 4% v lyžiarskom stredisku Obergurgl
  7. Finále súťaže CEWE Fotokniha roka 2016
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Východniari investujú do bývania spomedzi regiónov najviac
  10. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 23 010
  2. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 8 963
  3. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 8 265
  4. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 7 679
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 442
  6. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 3 960
  7. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 935
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 802
  9. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku 1 600
  10. Inteligencia vo všetkom 1 524

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Vyprodukovali aj Kolesíka či Procházku. Ako fungujú stranícke mládežnícke spolky?

Mladí poslanci Smeru rozdávali lístočky pred tajnou voľbou či potápali kolegov.

DOMOV

Študenti z 1989: Začína sa to tu podobať na obdobie pred revolúciou

Vtedajšie a dnešné okolnosti sa podobajú.

KOMENTÁRE

Moskvu zbavia jedného z jej symbolov

Chruščovky zbúrajú, milióny ľudí sa presťahujú.

Neprehliadnite tiež

Víťazstvo Macrona je pre trhy dobrá správa, bol ich kandidát

Ak by však v druhom kole volieb vyhrala Le Penová, situácia na trhoch sa môže otočiť.

Výrobca luxusnej obuvi Jimmy Choo je na predaj

Firmu najviac preslávili lodičky na vysokom opätku s červenou podrážkou, ktoré obľubuje aj vojvodkyňa z Cambridge.

Podiel firiem, ktoré nevedia nájsť kvalifikovaných ľudí,sa zvyšuje

Nedostatok odborne vzdelaných mladých ľudí sa stáva nočnou morou nejedného zamestnávateľa, myslí si to prezident AZZZ Tomáš Malatinský.

.

Podnikatelia môžu podávať žiadosti o eurofondy elektronicky

Zároveň zaniká povinnosť prikladať k žiadostiam množstvo príloh.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop