Zľavové portály tohto roku už nerastú, trh sa nasýtil

Počas tohtoročnej letnej sezóny slovenské zľavové portály evidujú, že v porovnaní s minulými rokmi klesli predaje do destinácií, ktoré boli v posledných mesiacoch cieľom teroristických útokov.

Ilustračné foto.(Zdroj: SME – GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Zľavové portály si v tomto roku po prvýkrát nepripíšu výraznejší rast. Slovenský trh sa po rokoch stúpania nasýtil a konsolidoval. V diskusnej relácii na TABLET.TV to povedal prezident Slovenskej asociácie portálov kolektívneho nakupovania Jozef Vikarský.

"Na trhu ostalo približne desať silnejších hráčov, ktorí si ho rozdelili. Zmenilo sa aj správanie spotrebiteľov. Ľudia už vnímajú, u akého portálu nakupujú a už pre nich nie je dôležité percento zľavy, ktoré mohlo byť často klamlivé a nadsadené. Skôr ich zaujíma finálna cena," vysvetlil Vikarský.

Dopyt po zľavových portáloch je sezónny so špičkami v júli a v decembri. Počas tohtoročnej letnej sezóny slovenské zľavové portály evidujú, že v porovnaní s minulými rokmi klesli predaje do destinácií, ktoré boli v posledných mesiacoch cieľom teroristických útokov. Klienti uprednostňujú skôr strednú Európu.

"Tohto roku zamiešali karty pokles predaja Paríža a iných destinácií, no zároveň o to väčší je záujem o domáce pobyty a veľkomestá v okolitých krajinách ako je Praha, Budapešť, Krakov. Ťažko to vyjadriť v presných číslach, no platí, že o čo percentuálne klesol Egypt, Turecko či Paríž, o to viac vzrástli domáce dovolenky alebo cesty do susedných krajín," povedal Vikarský.

Zľavové portály po roku 2010 zmenili správanie sa spotrebiteľov, ktorí viac vyhľadávajú víkendové pobyty aj mimo hlavných sezón, čiže na jar a na jeseň. Na jednej strane si to hotelieri pochvaľujú, no zároveň aj kritizujú, že im prinášajú klientelu, ktorá je nestála, nie je lojálna a ide len za percentom zľavy. Vikarský pripustil, že oba pohľady sú čiastočne pravdivé.

"Vždy záleží od nastavenia akcie. Platí však, že príliš veľká závislosť ubytovacích zariadení od návštevnosti z portálov nie je dobrá. Ak predáva nejaký hotel veľa kupónov na viacerých portáloch, ľudí to skôr odrádza, pretože nemajú istotu, že získajú rezerváciu vo vhodnom termíne," dodal Vikarský.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 17 712
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 543
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 548
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 233
  5. Kam do tepla v januári? 1 831
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 728
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 604
  8. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 1 483
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 470
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 934

Téma: Obchod a nakupovanie


Článok je zaradený aj do ďalších tém Slovensko

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štefunko: Nešiel by som do toho, keby som mal byť bezvýznamný hráč

Predseda novej strany Progresívne Slovensko si trúfa vo voľbách na 15 percent. Kandidátov chce nasadiť už do tohtoročných komunáliek.

KOMENTÁRE

Štefunkov test politických zákonitostí

Vyzerá to, ako keby cielene trolovali voličov nezaujímavými témami.

Neprehliadnite tiež

Účet za brexit výmenou za obchodnú dohodu sa Británii vyplatí

Mayová predbežne súhlasila, že za odchod z EÚ zaplatí približne 40 miliárd libier.

Agentúra S&P potvrdila ratingy Českej republiky

Česká republika obstála v hodnotení medzinárodnej ratingovej agentúry.

Nemci našli v dieselových motoroch Audi softvér na reguláciu emisií

Audi musí povolať do servisom viac ako 120-tisíc áut.

Americké akciové indexy stúpli na nové rekordné maximá

Investori si nevšímali, že Kongres neschváli dočasný rozpočet pre federálnu vládu.