Briti míňali takto málo peňazí naposledy pred dvoma desaťročiami

Briti majú vraj tendenciu menej utrácať najmä v sektoroch ako je cestovanie, móda a životný štýl, domácnosť a bývanie, záľuby i potraviny,

Ilustračné foto. (Zdroj: SITA/AP)

BRATISLAVA. Dôvera britských spotrebiteľov po referende o vystúpení z Európskej únie (EÚ) sa prepadla na najnižšiu úroveň za 21 rokov.

Vyplýva to z Barometra spotrebiteľskej dôvery, ktorý zrealizovala spoločnosť GfK. Celkový index dôvery spotrebiteľov si pohoršil o 8 bodov na výsledných -9 bodov.

Nálada britských spotrebiteľov sa zhoršila vo viacerých oblastiach. Medzi priaznivcami zotrvania v únii dosiahol index hodnotu -13, zatiaľ čo zástancovia brexitu boli optimistickejší a index dosiahol hodnotu -5 bodov.

Obdobie neistoty

"Zažívame obdobie neistoty a stali sme sa svedkami prudkého poklesu dôvery, čo jasne dokladajú aj jednotlivé zložky indexu, keďže všetky bez výnimky zaznamenali stratu. Vôbec najviac sa zhoršili očakávania vývoja hospodárskej situácie v nasledujúcich 12 mesiacoch," priblížil vedúci oddelenia pre výskum dynamiky trhu v GfK Joe Staton.

Britskí spotrebitelia majú obavy o budúci vývoj ekonomiky. Ukázalo sa, že šesť z desiatich Britov sa domnieva, že hospodárska situácia sa počas nasledujúcich 12 mesiacov zhorší, čo je oproti júnovým 46 % výraznejší nárast.

Naopak, počet spotrebiteľov, ktorí očakávajú zlepšenie, sa od júna znížil z 27 % na súčasných 20 %. Zvýšil sa aj podiel ľudí, ktorí očakávajú v najbližšom roku prudký nárast cien.

Miera poklesu dôvery sa značne líši medzi jednotlivými regiónmi. Na severe Anglicka došlo k prepadu o 19 bodov, v Škótsku o 11 bodov a na juhu vrátane Londýna bola strata iba dva body.

Menej peňazí na cestovanie 

Znížila sa aj spotrebiteľská dôvera medzi mladými ľuďmi vo veku od 16 do 29 rokov, a to o 13 bodov. Táto skupina však podľa výsledkov prieskumu zostáva najoptimistickejšia zo všetkých vekových kategórií.

Z hľadiska výšky príjmov bol najprudší pokles dôvery zaznamenaný v domácnostiach s príjmami na úrovni 25.000 (29.652 eur) až 49.999 libier ročne, a to o 16 bodov.

"Naša analýza napovedá, že spotrebitelia budú mať tendenciu menej utrácať najmä v sektoroch ako je cestovanie, móda a životný štýl, domácnosť a bývanie, záľuby i potraviny," uviedla spoločnosť.

Dôverujú známym značkám

Skúsenosti z predchádzajúcich období neistoty pritom ukázali, že Briti sa uchýlili k známym značkám, ktoré si obľúbili a dôverujú im, pretože sú pre nich zárukou kvality a ponúkajú dobrý pomer ceny a výkonu.

"Pokiaľ teda spoločnosti chcú adekvátne reagovať na aktuálne obavy spotrebiteľov, musia dobre odhadnúť ich potreby a vyjsť im v ústrety," dodala GfK.

Spoločnosť zrealizovala prieskum od 30. júna do 5. júla 2016 a jeho cieľom bolo zachytiť náladu britských spotrebiteľov tesne po rozhodnutí o vystúpení krajiny z únie, ktoré bolo 24. júna. Prieskum sa uskutočnil online medzi 2002 spotrebiteľmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  2. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  2. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  3. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  4. Hitparáda štiav
  5. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  6. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  7. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  8. Malé knedličky, veľké dojmy
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  10. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 11 016
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 249
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 5 994
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 5 425
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 162
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 4 927
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 177
  8. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 988
  9. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 195
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 037

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Najnebezpečnejší text na facebooku napísal jeho zakladateľ

Mark Zuckerberg chce použiť silu firmy na to, aby zmenil podobu našej spoločnosti. Bol by veľmi nebezpečným spasiteľom.

BLOG TRANSPARENCY

Ombudsmanka: Lajčák opakovane porušoval ústavu

V zdôvodnení vysvetľuje, čo ministerstvo nespravilo.

EKONOMIKA

Dodávateľ nemocníc dostal pokutu za biele kone z Cypru

Prvý postih za neprehľadnú vlastnícku štruktúru je právoplatný.

KOMENTÁRE

Príbeh popáleného rómskeho dievčatka ožíva. My sme Natálka

Na prahu pôstu nám pripomína posolstvo Ježišovho príbehu.

Neprehliadnite tiež

Šéfa Samsung Group obvinili z korupcie

Miliardár I Če-jong bol zatknutý 17. februára.

Dodávateľ nemocníc dostal pokutu za biele kone z Cypru

Prvý postih za neprehľadnú vlastnícku štruktúru je právoplatný. Pokutu dostala firma, ktorá dodáva najmä špeciálny zdravotnícky materiál.

Firmám sa na Slovensku podniká horšie, vadia im kauzy aj korupcia

Negatívne hodnotenie je oproti posledným výsledkom aj tak miernejšie.

Sólymos chystá zmeny pre testovacie pokusy v elektrárňach

Ministerstvo situáciu v Novákoch sledovalo aj konalo.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop