Ušiť topánky trvá dni, Slováci majú zákazníkov aj z Holandska

Vyrobiť výlučne ručne šité topánky trvá 50 až 70 hodín, slovenskí obuvníci Barons dávajú na svoje diela záruku od 15 rokov vyššie.

Ručne vyrábané topánky v slovenskej firme Barons. (Zdroj: Petit Press/Profit/Vladimír Kampf)

Precízne modelujú kopytá, pozorne naťahujú kožu a trpezlivo šijú podrážky, aby vyrobili topánky, ktoré ľuďom sadnú ako uliate. Všetko ručne – od prvého nákresu až po posledný steh.

Obuvnícki majstri a dlhoroční priatelia Michal Žigo, Boris Sarközy a Tibor Horváth patria k jedným z posledných slovenských výrobcov topánok s prívlastkom „bespoke“, ktorý opisuje produkt najvyššej kvality, vyrobený špeciálne podľa požiadaviek a na mieru konkrétneho zákazníka.

Predplatitelia magazínu PROFIT môžu celý článok dočítať na profit.sme.sk.

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Profit


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Psychológ: Sérioví vrahovia si svoje konanie uvedomujú

Každý z nás sa môže stať vrahom.

Neprehliadnite tiež

S bicyklom do vlaku? Železničiari zaspali dobu, lístok cez e-shop nekúpite

Kúpe lístka na stanici sa dá vyhnúť, ale cestujúci riskuje, že do vlaku sa nedostane vôbec.

Kabinet schválil bratislavskému Volkswagenu rozšírenie kapacít

Automobilka ohlásila investíciu do nového logistického centra v Devínskej Novej Vsi v celkovej výške 147 miliónov eur.

Ryanair rozsádza pasažierov. Sedenie spolu spoplatnil

Za spoločné sedenie zaplatia dospelí dvakrát po dve eurá, pri deťoch je poplatok vyšší.