Dobrú poisťovňu spoznáte v zlých časoch

Klienti by ocenili menej administratívy a viac moderných technológií.

Ilustračné foto(Zdroj: SME- Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Nedostatočné vysvetľovanie poistných podmienok, zložitá administratíva, či neochota vyplatiť poistné plnenie v požadovanej výške a v správnom čase. Toto sú najčastejšie problémy, ktoré vnímajú klienti poisťovní. Ukázal to prieskum portálu Finančná hitparáda a hodnotiaceho systému Staffino, do ktorého sa môžu ľudia ešte stále zapojiť.

"Dobrú poisťovňu spozná klient až v zlých časoch. Ako sa poisťovňa skutočne zachová v ťažkých životných situáciách, klient sa v žiadnej zmluve nedočíta. Preto hodnotenia a skúsenosti klientov vytvárajú najlepšiu cestu k výberu dobrej poisťovne," približuje Martin Švidroň z portálu Finančná hitparáda.

Ako zatiaľ vyplýva z prieskumu, medzi najčastejšie dôvody nespokojnosti s poisťovňou patrí odlišný prístup ku klientovi v čase pred podpisom zmluvy a po ňom, ale aj spôsob informovania.

"Informácie sa ku klientovi nedostávajú tak, ako by sa vzhľadom na postup pri poistnom plnení mali dostávať. Napríklad agenti neochotne a nedostatočne vysvetľujú detaily poistných podmienok, čo môže byť zapríčinené aj neznalosťou vlastných produktov," priblížili odborníci portálu Finančná hitparáda.

Klienti za problém považujú aj prezmluvňovanie. Znamená to, že klientovi agent alebo priamo poisťovňa odporučí zrušiť existujúce zmluvy, pričom obratom mu ponúka uzatvoriť takmer identické poistenie. Nespokojní sú aj v prípade administratívnych úkonov. "Klient pri poistnej udalosti vypĺňa veľa formulárov s veľmi podobným obsahom.

Odozva od poisťovne trvá príliš dlho," doplnili odborníci portálu. Za problém vnímajú aj neochotu vyplatiť poistné plnenie v požadovanej výške alebo čase. "Tu ale podľa zdôvodnenia hodnotení má veľký podiel na nespokojnosti práve spôsob a úroveň uzatvárania poistnej zmluvy. To však nie je na obhajobu poisťovní, skôr naopak," uviedli odborníci portálu.

Prieskum je preto zameraný aj na odporúčania klientov pre poisťovne. Ľudia by ocenili, ak by častejšie preškoľovali svojich agentov a zlepšili ich výber, zmodernizovali obchodné priestory, zjednotil sa postup pri likvidácii a riešení poistných udalostí v rámci jednej poisťovne.

Taktiež by ocenili, ak by bolo menej administratívy a do procesov spojených s riešením poistných udalostí bolo zapojených viac moderných technológií. "Odozva zo strany slovenských zákazníkov je skutočne veľká. Podelili sa o zaujímavé skúsenosti, ktoré s poisťovňami mali. Keďže prieskum stále prebieha, uvidíme, ktoré hlavné problémy zákazníkov sa z neho dozvieme," dodal Dominik Miša zo spoločnosti Staffino.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  2. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete
  3. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie
  4. Splnený sen
  5. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur
  6. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  7. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  8. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman
  9. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný
  10. Koniec štátnym príspevkom pre mladých
  1. Splnený sen
  2. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  3. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  4. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  5. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur
  6. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie
  7. Chceme sa dívať na svet zdravými očami detí
  8. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman
  9. Stanovisko Advokátskej kancelárie JUDr. Radomír Bžán
  10. Mladí rozhodli: Najlepšou poisťovňou na Slovensku je UNIQA
  1. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 10 036
  2. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 6 395
  3. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 2 587
  4. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 384
  5. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 367
  6. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 2 116
  7. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 1 878
  8. Koniec štátnym príspevkom pre mladých 1 670
  9. Splnený sen 1 211
  10. Na bratislavskom nábreží vznikla Zóna tolerancie 1 206

Téma: Zdravotné poisťovne


Článok je zaradený aj do ďalších tém Prieskumy volebných preferencií, Slovensko

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bývalá opatrovateľka: Bol to prázdny život, nedalo sa to vydržať

Agentúry zneužívajú vodičov aj opatrovateľky, tvrdí bývalá opatrovateľka v Rakúsku Angelika Horňáková.

KOMENTÁRE

Kurz si vyberá kurz

Kurz možno bude tvrdiť, že si vzal od radikálov len toľko, aby nevládli oni.

Neprehliadnite tiež

Tatra banka mala chybu v systéme, Svidničanovi zmizli úspory

V treťom pilieri si sporí už ôsmy rok, na portáli Tatra banky však našiel nulu. Išlo o technickú chybu.

Šefčovič: Slovenská ekonomika od vstupu do Únie vzrástla o 60 percent

Každý človek podľa Šefčoviča vývoj Slovenska posudzuje na základe svojho osobného vnímania a niekedy sa mu môže zdať, že štatistiky nie sú úplne presné.

Prenajímanie cez Airbnb je o čase (rozhovor)

Airbnb je alternatívna platforma na prenajímanie bytov. Postupne sa rozmáha aj na Slovensku.

Pri nakupovaní sa Slováci správajú ako patrioti, ukázal prieskum

Ľudia si začínajú uvedomovať dôsledky svojho nákupného správania.