Dobrú poisťovňu spoznáte v zlých časoch

Klienti by ocenili menej administratívy a viac moderných technológií.

Ilustračné foto(Zdroj: SME- Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Nedostatočné vysvetľovanie poistných podmienok, zložitá administratíva, či neochota vyplatiť poistné plnenie v požadovanej výške a v správnom čase. Toto sú najčastejšie problémy, ktoré vnímajú klienti poisťovní. Ukázal to prieskum portálu Finančná hitparáda a hodnotiaceho systému Staffino, do ktorého sa môžu ľudia ešte stále zapojiť.

"Dobrú poisťovňu spozná klient až v zlých časoch. Ako sa poisťovňa skutočne zachová v ťažkých životných situáciách, klient sa v žiadnej zmluve nedočíta. Preto hodnotenia a skúsenosti klientov vytvárajú najlepšiu cestu k výberu dobrej poisťovne," približuje Martin Švidroň z portálu Finančná hitparáda.

Ako zatiaľ vyplýva z prieskumu, medzi najčastejšie dôvody nespokojnosti s poisťovňou patrí odlišný prístup ku klientovi v čase pred podpisom zmluvy a po ňom, ale aj spôsob informovania.

"Informácie sa ku klientovi nedostávajú tak, ako by sa vzhľadom na postup pri poistnom plnení mali dostávať. Napríklad agenti neochotne a nedostatočne vysvetľujú detaily poistných podmienok, čo môže byť zapríčinené aj neznalosťou vlastných produktov," priblížili odborníci portálu Finančná hitparáda.

Klienti za problém považujú aj prezmluvňovanie. Znamená to, že klientovi agent alebo priamo poisťovňa odporučí zrušiť existujúce zmluvy, pričom obratom mu ponúka uzatvoriť takmer identické poistenie. Nespokojní sú aj v prípade administratívnych úkonov. "Klient pri poistnej udalosti vypĺňa veľa formulárov s veľmi podobným obsahom.

Odozva od poisťovne trvá príliš dlho," doplnili odborníci portálu. Za problém vnímajú aj neochotu vyplatiť poistné plnenie v požadovanej výške alebo čase. "Tu ale podľa zdôvodnenia hodnotení má veľký podiel na nespokojnosti práve spôsob a úroveň uzatvárania poistnej zmluvy. To však nie je na obhajobu poisťovní, skôr naopak," uviedli odborníci portálu.

Prieskum je preto zameraný aj na odporúčania klientov pre poisťovne. Ľudia by ocenili, ak by častejšie preškoľovali svojich agentov a zlepšili ich výber, zmodernizovali obchodné priestory, zjednotil sa postup pri likvidácii a riešení poistných udalostí v rámci jednej poisťovne.

Taktiež by ocenili, ak by bolo menej administratívy a do procesov spojených s riešením poistných udalostí bolo zapojených viac moderných technológií. "Odozva zo strany slovenských zákazníkov je skutočne veľká. Podelili sa o zaujímavé skúsenosti, ktoré s poisťovňami mali. Keďže prieskum stále prebieha, uvidíme, ktoré hlavné problémy zákazníkov sa z neho dozvieme," dodal Dominik Miša zo spoločnosti Staffino.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  2. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  3. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  2. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  6. Zlatá minca 2016 priniesla pre mBank sedem ocenení
  7. BILLA a Jamie Oliver pozývajú deti do zázračnej záhradky!
  8. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  9. Odšťavovač s veľkým plniacim otvorom? Nenachytajte sa!
  10. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 24 208
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 269
  3. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 984
  4. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 6 200
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 5 839
  6. 5 krokov k vlastnému bývaniu 5 373
  7. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 3 568
  8. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 3 235
  9. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 2 988
  10. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 765

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Desať vecí, ktoré treba vedieť o osýpkach

Prečítajte si desať základných otázok a odpovedí týkajúcich sa osýpok, ich prenosu, príznakov, možnej epidémie a ochrane pred nakazením.

KOMENTÁRE

Keď sú osýpky v hlavách

Keď sa na osýpky neočkovalo, ročne sa nimi nakazilo 10- až 20-tisíc detí.

EKONOMIKA

Fico sa chváli ekonomickými výsledkami. Oprávnene?

Prvého mája zverejníme súbor opatrení pre pracujúcich, tvrdí premiér.

Neprehliadnite tiež

Richter zadržiava peniaze pre chorých ľudí a s riešením sa neponáhľa

Pre chybu štátu sa sociálne zariadenia nevedia dostať k príspevkom, z ktorých žijú.

Na zmenu dlhovej brzdy budeme musieť možno rezignovať, naznačil Kažimír

Podľa Kažimíra sa totiž "rozumní ľudia v niektorých opozičných stranách minuli".

Fico sa chváli ekonomickými výsledkami, lepší ako my sú Česi aj Bulhari

Symbolicky 1. mája zverejníme súbor opatrení pre pracujúcich, tvrdí premiér Robert Fico.

Zisk Caterpillaru začiatkom roka klesol

Zisk za tri mesiace do konca marca 2017 klesol na 192 miliónov dolárov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop