Pre diaľničnú križovatku Triblavina chcú aktivisti na jeseň protestovať

Zástupcovia petície za prestavbu diaľnice D1 Bratislava-Trnava so súbežnými kolektormi a výstavbu križovatky Triblavina v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013 plánujú na

Križovatku Triblavina stavia pre Národnú diaľničnú spoločnosť spoločnosť Porr za 23,7 milióna eur.(Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Zástupcovia petície za prestavbu diaľnice D1 Bratislava-Trnava so súbežnými kolektormi a výstavbu križovatky Triblavina v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013 plánujú na september zorganizovať v Chorvátskom Grobe, bratislavských Vajnoroch, Ivanke pri Dunaji a Bernolákove protestné akcie.

Verejnosť chcú upozorniť, že v prípade križovatky Triblavina nie je stále vyhraté a aj po zverejnení aktuálneho riešenia Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) hrozí dopravný kolaps.

Na ministerstvo dopravy dnes zároveň podali urgenciu, ktorou žiadajú ministra Romana Brecelyho (nominant #Siete), predsedu Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Pavla Freša a generálneho riaditeľa NDS Róberta Auxta o stretnutie.

Rozdiel 2,5 kilometra

"Začiatkom mája nám bolo avizované, že nás zaradia do pracovnej skupiny, kde sa bude riešenie Triblaviny preberať. Do konca mája sme čakali na ohlásené riešenie. Následne prišli medializované informácie NDS koncom júna, ale nedostali sme žiadne technické vysvetlenie," uviedol na dnešnom brífingu zástupca petície a starosta Vajnôr Ján Mrva.

Aktivisti trvajú na tom, aby sa diaľničná križovatka Triblavina stavala v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013.

"Podľa územného rozhodnutia z roku 2013 medzi Bratislavou a Trnavou malo byť na kolektory 11 napojení. Norma hovorí, že sa na kolektory môže napájať každých 500 metrov, ale na diaľnicu len každých päť kilometrov, pri výnimke 2,5 kilometra," vysvetlil Mrva.

Od križovatky D1 a D4 má byť križovatka Triblavina vzdialená 2,5 kilometra. Keď bude podľa Mrvu diaľnica riešená bez súbežných kolektorov, nebude možné na ňu napojiť regionálne komunikácie.

"Tie kolektory by dovolili odľahčiť komunikácie, kde dnes stoja ľudia v zápchach," vysvetlil Mrva.

Zástupcovia petície upozornili aj na zámer vybudovať v blízkosti Bratislavy nový logistický park. "Bez toho, aby sa umožnilo pokračovať vo výstavbe diaľnice tak, ako je zakotvená v územných plánoch, sa tu umiestňujú ďalšie zdroje dopravy, ktoré život obyvateľov zásadne zhoršia," uviedla Tatiana Kratochvílová z občianskeho združenia Triblavina.

Aktuálne riešenie NDS je práve podľa tohto združenia ďalším z pokusov obísť schválenú koncepciu dopravy v území a nie je ani prinavrátením sa k zákonnému postupu.

"To, že NDS navrhuje diaľnicu v úseku medzi križovatkou Triblavina a Bratislavou ako päťpruh, bez možnosti napojenia obcí zo severnej aj južnej strany, hovorí v prospech len jedného developéra, ktorý zásadne zaťaží toto územie," tvrdia aktivisti.

Tí sú presvedčení, že bez kolektorov sa nedá v súlade s Územným plánom BSK a v súlade s odsúhlasenou koncepciou rozširovania diaľnice D1 vybudovať ani obchvat Bratislavy, konkrétne križovanie D1 s D4.

Pôvodná koncepcia

NDS koncom júna konštatovala, že križovatka Triblavina sa bude stavať podľa pôvodne navrhovaného riešenia, teda so šiestimi pruhmi a so súbežnými kolektormi po oboch stranách diaľnice.

Ide o pôvodnú koncepciu 3 plus 2, ktorá je upravená tak, aby zohľadňovala reálny nárast dopravy a zároveň efektívne využila verejné zdroje. Súčasťou diaľnice majú byť požadované kolektory a to tak, ako je uvedené v Územnom pláne BSK.

Aktuálne riešenie križovatky Triblavina s tromi pruhmi a dvomi kolektormi je podľa ministra dopravy Brecelyho najlepším riešením. "Skúšali sme rôzne varianty, ale toto sa nám zdá byť najlogickejšie a zároveň to spĺňa všetky parametre a stavebné povolenia aj územný plán," uviedol.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  3. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  2. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  3. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  4. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  5. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  6. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  7. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  8. 3 šťavnaté spôsoby, ako povzbudiť výkon mozgu
  9. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  10. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 9 504
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 852
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 6 934
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 242
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 5 400
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 4 980
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 120
  8. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 3 950
  9. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 2 761
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 616

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Polícia obvinila kotlebovca, opozícia jej postup kritizuje

Poslanca ĽSNS Stanislava Mizíka, ktorý kádroval vyznamenaných, polícia odviedla počas rokovania parlamentného výboru.

DOMOV

Areál bývalej nemocnice na Patrónke získal Eset

Softvérová firma dala za pozemok vyše 26 miliónov eur.

Sľuby sa iba sľubujú? Čo všetko politici naozaj splnili

Spúšťame Sľuby.sme.sk. Skontrolujeme (ne)splnené záväzky politikov a úradov.

SVET

Islamský štát upadá, bojovníci sa vracajú do Európy

Kalifát upadá a tí, čo prežili, sa sklamaní chcú vrátiť domov.

Neprehliadnite tiež

Alza, Strabag či Poštová banka priznali, prečo do inzerátov nepíšu platy

Ako by ste sa cítili, ak by váš sused vedel, koľko zarábate? Aj takto argumentujú firmy, prečo do inzerátov nedávajú platy.

Médiá: Deutsche Telekom zvažuje predaj divízie T-Mobile v Poľsku

Nemecký podnik zároveň poskytol vedeniu divízie T-Mobile Poľska niekoľko mesiacov na zlepšenie hospodárskych výsledkov.

Sporiteľňa zdražila hypotéky. Zvráti jej pokus trend lacných úverov?

Nejde síce o výrazné zdvihnutie úrokových sadzieb. Podľa analytika však bude zaujímavé sledovať reakciu konkurenčných bánk.

Štvorprúdovky nahraďte lepšími cestami prvej triedy, odkazujú odborníci

Na Slovensku je v prevádzke 718 km diaľnic a rýchlostných ciest, 155,6 km sa stavia.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop