Švédskej automobilke sa darilo, zisk je narástol

Tržby automobilky v druhom štvrťroku klesli medziročne o 7 percent na 78,9 miliardy švédskych korún.

Ilustračné foto.(Zdroj: Volvo)

ŠTOKHOLM. Švédsky výrobca nákladných áut Volvo zaznamenal v 2. štvrťroku nárast prevádzkového zisku. Vďačí za to zníženiu výrobných nákladov a solídnemu odbytu v Európe, ktorý firme pomohol prekonať klesajúci dopyt po komerčných vozidlách v Severnej Amerike a v Brazílii. Informovali o tom agentúry Reuters a Bloomberg.

Zisk spoločnosti pred úrokmi a zdanením a po vylúčení nákladov na reštrukturalizáciu, kapitálových príjmov a ďalších jednorazových položiek sa v 2. kvartáli 2016 zvýšil na 6,13 miliardy švédskych korún (647,45 milióna eur) z 5,98 miliardy SEK v rovnakom období vlani. Analytici, ktorých oslovila agentúra Bloomberg predpovedali Volvu pokles zisku na 5,5 miliardy SEK.

Volvo si v 2. kvartáli vyčlenilo bokom 250 miliónov eur na prípadnú pokutu od Európskej komisie, ktorá koncern vyšetruje pre podozrenie z cenového kartelu. Celková výška pokuty by mohla dosiahnuť 650 miliónov eur.

Tržby automobilky v 2. štvrťroku klesli medziročne o 7 % na 78,9 miliardy SEK. A znížil sa aj počet objednávok na nové autá, a to o 8 %, čo je horší výsledok ako 1-% pokles, ktorý očakávali analytici.

Volvo revidovalo smerom nadol prognózu predaja v Severnej Amerike a očakáva, že za celý rok dodá na tento trh 240.000 namiesto pôvodne odhadovaných 250.000 vozidiel.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  7. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 561
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 152
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 640
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 2 627
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 914
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 158
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 156
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 145
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 982
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 932

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Čo je nové na SME

Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý. Kandidáti na župana budú odpovedať na vaše otázky

SMEnaživo: Príďte diskutovať s kandidátmi na bratislavského župana.

Neprehliadnite tiež

Volvo Cars natlačí do závodu v Južnej Karolíne miliardu dolárov

Volvo je v poradí tretím veľkým výrobcom áut, ktorý prichádza do Južnej Karolíny.

Čínská Alibaba chce vybudovať globálnu logistickú sieť, investuje miliardy

Alibaba, ktorá patrí k jednej z najhodnotnejších spoločností v Ázii, profituje z pokračujúceho apetítu čínskych spotrebiteľov.

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Domáce výrobky už nebudú neznáme. Tesco im venuje regál

Projekt na podporu domácich výrobcov už ohlásil aj obchodný reťazec Kaufland.