Mikloš: Sulík nie je riešením pre pravicu ani pre Slovensko (rozhovor)

Exminister financií a súčasný šéfporadca ukrajinského premiéra IVAN MIKLOŠ hodnotí nielen slovenskú ekonomiku, ale aj politickú scénu a pôsobenie na Ukrajine.

Ivan Mikloš, bývalý minister financií. V súčasnosti pôsobí na Ukrajine ako poradca premiéra. (Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

Plánujete sa vrátiť do slovenskej politiky?

„Neplánujem. Ale ani to nevylučujem. Momentálne to však neriešim, som plne zamestnaný Ukrajinou.“

Stretávate sa s Mikulášom Dzurindom (v súčasnosti je poradca ukrajinského prezidenta, pozn. red.)?

„Komunikujeme pomerne pravidelne. Viac sa však stretávame na Slovensku než na Ukrajine.“

Spoločný návrat do politiky neplánujete?

„Na môj návrat do politiky som vám už odpovedal.“

Slovenskej pravici chýba líder. Čím to je?

„Tým, že chýba.“

Nemáme osobnosť, ktorá by funkciu mohla zastať, alebo máme osobnosti, ale robia veľa chýb?

Mnohí si mysleli, že stačí vytlačiť Dzurindu a bude to vybavené. Ukazuje sa však, že to nie je také jednoduché. Nestačí byť proti, treba aj niečo ponúknuť. Verím, že sa to zmení, bolo to očividné už v posledných voľbách, keď existoval dopyt po konštruktívnej, stredopravej, reformnej a príčetnej strane.“

Vidíte v súčasnosti v politike niekoho, kto by mohol zastávať pozíciu lídra?

„Nevenujem sa tomu tak, aby som teraz vedel povedať mená. Venujem sa primárne Ukrajine.“

V minulosti sa hovorilo o tom, že by mohol byť lídrom Richard Sulík. Čo vy ako človek, ktorý ho doviedol do politiky, hovoríte na jeho pôsobenie?

„Sulík je lídrom pravice. V tom zmysle, že je po voľbách predsedom najsilnejšej stredopravej strany.“

V súčasnosti ale viac pôsobí v europarlamente.

„Nechcem riešiť Sulíka. Na jednej strane je lídrom pravice, na druhej strane nie je riešením pre slovenskú pravicu a pre Slovensko z toho pohľadu, čo krajina potrebuje.“

Kauza Bašternák

Slovensko momentálne žije kauzou Bašternák. Mal by Kaliňák voči sebe vyvodiť politickú zodpovednosť a odstúpiť?

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Rozhovory z denníka SME


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Gašpar prikryl Kočnerovho vyšetrovateľa

Policajný prezident tvrdil, že požiadal prokurátora o správu, aby mohol proti vyšetrovateľovi zakročiť. Prokuratúra takú žiadosť nedostala.

KOMENTÁRE

Ficov zásadný prelom. Alebo ani nie

Sme na priesečníku, keď Ficov prospech a prospech krajiny, sa pretínajú.

SVET

Premiér Fico kráča iným smerom ako Visegrád

Slovensko začína v regióne viesť debatu o budúcnosti EÚ.

Neprehliadnite tiež

Jaguar bude v Nitre väčší, zamestná šesťtisíc ľudí a vyrábať bude batérie

Britská automobilka potrebuje batérie, do roku 2020 chce mať každé druhé auto elektrické.

O 13. a 14. plate už nahlas hovorí aj Smer. Kto, kedy a ako ho dostane

Koaličné strany sa zrejme dohodnú na úľavách pre firmy, ktoré vyplácajú ľuďom trináste a štrnáste platy.

Neistota okolo leteckej dopravy po brexite môže spôsobiť pokles letov

Nie je jasné, či Británia zostane členom Európskeho leteckého úradu, ktorý dohliada na dodržiavanie zákonov o bezpečnosti leteckej dopravy.

Do Česka mieri rekordný počet ojazdených áut. Zbavujú sa ich Nemci

Priemerný vek auta v susednom Česku prekročil pätnásť rokov, európsky priemer je pritom deväť rokov.