KÝM PODĽA PRIESKUMOV PATRÍ KAUFLAND V PERCENTUÁLNOM PODIELE MEDZI REŤAZCE S NAJNIŽŠÍM ZASTÚPENÍM SLOVENSKÝCH VÝROBKOV, V SKUTOČNOSTI ICH PREDÁVA VÝRAZNE VIAC, AKO VÄČŠINA KONKURENCIE, TVRDIA PREDSTAVI

Prieskumy o výrobkoch zo Slovenska sú podľa Kauflandu skresľujúce

Podľa Kauflandu v skutočnosti ponúkajú aj o tisícky slovenských produktov viac, ako ich konkurenti, ktorí z prieskumov komory vyšli s lepšími výsledkami.

Ilustračné foto(Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Prieskumy o zastúpení slovenských výrobkov na pultoch obchodov na Slovensku s výsledkami v percentuálnych podieloch sú podľa jedného z obchodných reťazcov, spoločnosti Kaufland, skresľujúce a neobjektívne.

Napríklad podľa nedávneho prieskumu Potravinárskej komory Slovenska (PKS) má byť práve Kaufland medzi reťazcami, ktoré majú na pultoch najmenší podiel slovenských výrobkov.

Podľa predstaviteľov spoločnosti však v skutočnosti ponúkajú aj o tisícky slovenských produktov viac, ako ich konkurenti, ktorí z prieskumov komory vyšli s lepšími výsledkami. Dôvod je jednoduchý. Na väčšej predajnej ploche v porovnaní s konkurenciou ponúkajú celkovo výrazne širší sortiment, a tým pádom aj viac slovenských výrobkov.

Potvrdil im to vlastný prieskum, ktorý si dali vypracovať agentúrou GfK, ktorá skúmala tieto údaje aj pre potravinársku komoru. Zastúpenie slovenských výrobkov v šiestich reťazcoch Billa, CBA, Coop Jednota, Kaufland, Lidl a Tesco dali preskúmať rovnakou metodikou, ako to agentúra robila pre PKS. Rozdiel bol v tom, že rozšírili sledované kategórie produktov z 15, ako to bolo v prieskume pre komoru, na 32.

Kým percentuálne podiely zastúpenia slovenských výrobkov na pultoch sa v porovnaní s prieskumom potravinárov výraznejšie nemenili, absolútne počty produktov zo Slovenska na pultoch podľa Kauflandu ukázali, že najviac ich poskytuje vďaka väčším predajným plochám práve Kaufland a spoločnosť Tesco.

Podľa výsledkov prieskumu, ktorý pre Kaufland agentúra GfK realizovala od 30. mája do 26. júna tohto roku v 360 predajniach v celej krajine, dosiahol najvyšší percentuálny podiel slovenských výrobkov na pultoch reťazec Coop Jednota na úrovni 59 percent.

Nasledovali CBA s 48 percentami, Billa a Tesco zhodne s 42 percentami a najnižší podiel z menovaných reťazcov mali Kaufland s 37 percentami a Lidl s 14 percentami.

Tieto čísla viac menej kopírujú výsledky prieskumu pre potravinársku komoru. Kaufland však poukazuje na výsledky podľa absolútnych počtov slovenských produktov v ponúkanom sortimente, teda čísla, ktoré prieskum potravinárov neukazuje.

Z týchto čísiel naopak vyplýva, že Kaufland spolu s Tescom ponúkajú slovenských produktov najviac, oba reťazce vyše 5 300. Nasleduje Billa s vyše 2 100 produktmi zo SR v ponuke, Coop Jednota so zhruba 1 450 výrobkami, CBA s takmer 1 140 produktmi a Lidl s vyše 650 slovenskými výrobkami. Percentuálny podiel tak podľa Kauflandu skresľuje fakt, že Kaufland ponúka až vyše 14 000 produktov.

"Veľmi dôležitým faktorom je celková šírka sortimentu. Tesco a Kaufland na svoju plochu dokážu fyzicky umiestniť väčší počet výrobkov. Tým pádom aj viac slovenských výrobkov," konštatoval na štvrtkovej tlačovej konferencii riaditeľ nákupu Kaufland Slovenská republika Richard Bendík.

Ako doplnil hovorca Kauflandu Martin Gärtner, spoločnosť sa dlhodobo vyjadruje v zmysle, že nie je dobré a je skresľujúce, ak sa prezentujú iba percentuálne podiely slovenských výrobkov a bolo by vhodné uvádzať aj absolútne počty týchto produktov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 6 887
  2. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 5 488
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 040
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 700
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 258
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 088
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 910
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 586
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 137
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 662

Téma: Obchod a nakupovanie


Článok je zaradený aj do ďalších tém Kaufland, Prieskumy volebných preferencií, Eurofondy, Slovensko

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Froome štvrtý raz vyhrá Tour de France, Bardet uhájil tretie miesto o sekundu

Sobotňajšiu individuálnu časovku vyhral tímový kolega Petra Sagana z Bory-Hansgrohe Maciej Bodnar.

DOMOV

OĽaNO nie je iba Matovič, hovorí jeho líder. Uvažuje, že sa stiahne z politiky

Matovič hovorí, že sa mu stalo niečo závažné.

Neprehliadnite tiež

Ľudia v roamingu prestali šetriť. Svoje telefóny využívajú viac

V krajinách Únie ľudia telefonujú, esemeskujú a surfujú na internete za rovnaké ceny ako doma.

Dotácie bez pracovných miest? Kažimír je zásadne proti

Rezort hospodárstva navrhuje, aby sa dotácie dávali aj firmám, ktoré nikoho nezamestnajú.

Bahlsen reaguje na tlak, sušienky budú všade v Európe rovnaké

Aj do výrobkov určených pre východoeurópske krajiny sa bude pridávať maslo.