KÝM PODĽA PRIESKUMOV PATRÍ KAUFLAND V PERCENTUÁLNOM PODIELE MEDZI REŤAZCE S NAJNIŽŠÍM ZASTÚPENÍM SLOVENSKÝCH VÝROBKOV, V SKUTOČNOSTI ICH PREDÁVA VÝRAZNE VIAC, AKO VÄČŠINA KONKURENCIE, TVRDIA PREDSTAVI

Prieskumy o výrobkoch zo Slovenska sú podľa Kauflandu skresľujúce

Podľa Kauflandu v skutočnosti ponúkajú aj o tisícky slovenských produktov viac, ako ich konkurenti, ktorí z prieskumov komory vyšli s lepšími výsledkami.

Ilustračné foto(Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Prieskumy o zastúpení slovenských výrobkov na pultoch obchodov na Slovensku s výsledkami v percentuálnych podieloch sú podľa jedného z obchodných reťazcov, spoločnosti Kaufland, skresľujúce a neobjektívne.

Napríklad podľa nedávneho prieskumu Potravinárskej komory Slovenska (PKS) má byť práve Kaufland medzi reťazcami, ktoré majú na pultoch najmenší podiel slovenských výrobkov.

Podľa predstaviteľov spoločnosti však v skutočnosti ponúkajú aj o tisícky slovenských produktov viac, ako ich konkurenti, ktorí z prieskumov komory vyšli s lepšími výsledkami. Dôvod je jednoduchý. Na väčšej predajnej ploche v porovnaní s konkurenciou ponúkajú celkovo výrazne širší sortiment, a tým pádom aj viac slovenských výrobkov.

Potvrdil im to vlastný prieskum, ktorý si dali vypracovať agentúrou GfK, ktorá skúmala tieto údaje aj pre potravinársku komoru. Zastúpenie slovenských výrobkov v šiestich reťazcoch Billa, CBA, Coop Jednota, Kaufland, Lidl a Tesco dali preskúmať rovnakou metodikou, ako to agentúra robila pre PKS. Rozdiel bol v tom, že rozšírili sledované kategórie produktov z 15, ako to bolo v prieskume pre komoru, na 32.

Kým percentuálne podiely zastúpenia slovenských výrobkov na pultoch sa v porovnaní s prieskumom potravinárov výraznejšie nemenili, absolútne počty produktov zo Slovenska na pultoch podľa Kauflandu ukázali, že najviac ich poskytuje vďaka väčším predajným plochám práve Kaufland a spoločnosť Tesco.

Podľa výsledkov prieskumu, ktorý pre Kaufland agentúra GfK realizovala od 30. mája do 26. júna tohto roku v 360 predajniach v celej krajine, dosiahol najvyšší percentuálny podiel slovenských výrobkov na pultoch reťazec Coop Jednota na úrovni 59 percent.

Nasledovali CBA s 48 percentami, Billa a Tesco zhodne s 42 percentami a najnižší podiel z menovaných reťazcov mali Kaufland s 37 percentami a Lidl s 14 percentami.

Tieto čísla viac menej kopírujú výsledky prieskumu pre potravinársku komoru. Kaufland však poukazuje na výsledky podľa absolútnych počtov slovenských produktov v ponúkanom sortimente, teda čísla, ktoré prieskum potravinárov neukazuje.

Z týchto čísiel naopak vyplýva, že Kaufland spolu s Tescom ponúkajú slovenských produktov najviac, oba reťazce vyše 5 300. Nasleduje Billa s vyše 2 100 produktmi zo SR v ponuke, Coop Jednota so zhruba 1 450 výrobkami, CBA s takmer 1 140 produktmi a Lidl s vyše 650 slovenskými výrobkami. Percentuálny podiel tak podľa Kauflandu skresľuje fakt, že Kaufland ponúka až vyše 14 000 produktov.

"Veľmi dôležitým faktorom je celková šírka sortimentu. Tesco a Kaufland na svoju plochu dokážu fyzicky umiestniť väčší počet výrobkov. Tým pádom aj viac slovenských výrobkov," konštatoval na štvrtkovej tlačovej konferencii riaditeľ nákupu Kaufland Slovenská republika Richard Bendík.

Ako doplnil hovorca Kauflandu Martin Gärtner, spoločnosť sa dlhodobo vyjadruje v zmysle, že nie je dobré a je skresľujúce, ak sa prezentujú iba percentuálne podiely slovenských výrobkov a bolo by vhodné uvádzať aj absolútne počty týchto produktov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  6. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 7 116
  2. Moskva alebo Petrohrad? 5 617
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 126
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 2 800
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 283
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 266
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 2 218
  8. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 405
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 281
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 180

Téma: Obchod a nakupovanie


Článok je zaradený aj do ďalších tém Kaufland, Prieskumy volebných preferencií, Slovensko

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Ak sa bude chcieť pacient objednať, vyšetrenie nech si zaplatí sám

Minister zdravotníctva Tomáš Drucker chce zmeniť spôsob objednávania pacientov.

DOMOV

Dobré ráno: Fico má strach? Zase sa pustil do prezidenta

Prečo Fico zaútočil na Kisku? A čo sa deje v Smere?

KOMENTÁRE

Akékoľvek súkromné peniaze do zdravotníctva sú vítané

Ľudia si za doplnkové ordinačné hodiny priplatia.

ŠPORT

Neapol s Hamšíkom sa udržal v hre o postup, Dortmund končí

Real strelil v Nikózii šesť gólov.

Neprehliadnite tiež

Prečo u nás jazdia vlaky s menom Horalky a koľko to stojí

Firmy si môžu zaplatiť nielen názvy vlakov, ale aj autobusových zastávok.

Ak sa bude chcieť pacient objednať, vyšetrenie nech si zaplatí sám

Minister zdravotníctva Tomáš Drucker chce zmeniť spôsob objednávania pacientov.

Írsko od Apple vyberie nezaplatenú daň, ako nariadil Brusel

Európska komisia nariadila Apple, aby doplatil daň vo výške 13 miliárd eur.

Ikea opäť sťahuje z trhu komody, ktoré usmrtili osem detí

Od roku 2015 Ikea reklamovala, refundovala alebo pomohla upevniť k stene viac ako jeden milión komôd.