SME
Piatok, 23. október, 2020 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky
KÝM PODĽA PRIESKUMOV PATRÍ KAUFLAND V PERCENTUÁLNOM PODIELE MEDZI REŤAZCE S NAJNIŽŠÍM ZASTÚPENÍM SLOVENSKÝCH VÝROBKOV, V SKUTOČNOSTI ICH PREDÁVA VÝRAZNE VIAC, AKO VÄČŠINA KONKURENCIE, TVRDIA PREDSTAVI

Prieskumy o výrobkoch zo Slovenska sú podľa Kauflandu skresľujúce

Podľa Kauflandu v skutočnosti ponúkajú aj o tisícky slovenských produktov viac, ako ich konkurenti, ktorí z prieskumov komory vyšli s lepšími výsledkami.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Prieskumy o zastúpení slovenských výrobkov na pultoch obchodov na Slovensku s výsledkami v percentuálnych podieloch sú podľa jedného z obchodných reťazcov, spoločnosti Kaufland, skresľujúce a neobjektívne.

Napríklad podľa nedávneho prieskumu Potravinárskej komory Slovenska (PKS) má byť práve Kaufland medzi reťazcami, ktoré majú na pultoch najmenší podiel slovenských výrobkov.

Podľa predstaviteľov spoločnosti však v skutočnosti ponúkajú aj o tisícky slovenských produktov viac, ako ich konkurenti, ktorí z prieskumov komory vyšli s lepšími výsledkami. Dôvod je jednoduchý. Na väčšej predajnej ploche v porovnaní s konkurenciou ponúkajú celkovo výrazne širší sortiment, a tým pádom aj viac slovenských výrobkov.

Skryť Vypnúť reklamu

Potvrdil im to vlastný prieskum, ktorý si dali vypracovať agentúrou GfK, ktorá skúmala tieto údaje aj pre potravinársku komoru. Zastúpenie slovenských výrobkov v šiestich reťazcoch Billa, CBA, Coop Jednota, Kaufland, Lidl a Tesco dali preskúmať rovnakou metodikou, ako to agentúra robila pre PKS. Rozdiel bol v tom, že rozšírili sledované kategórie produktov z 15, ako to bolo v prieskume pre komoru, na 32.

Kým percentuálne podiely zastúpenia slovenských výrobkov na pultoch sa v porovnaní s prieskumom potravinárov výraznejšie nemenili, absolútne počty produktov zo Slovenska na pultoch podľa Kauflandu ukázali, že najviac ich poskytuje vďaka väčším predajným plochám práve Kaufland a spoločnosť Tesco.

Podľa výsledkov prieskumu, ktorý pre Kaufland agentúra GfK realizovala od 30. mája do 26. júna tohto roku v 360 predajniach v celej krajine, dosiahol najvyšší percentuálny podiel slovenských výrobkov na pultoch reťazec Coop Jednota na úrovni 59 percent.

Skryť Vypnúť reklamu

Nasledovali CBA s 48 percentami, Billa a Tesco zhodne s 42 percentami a najnižší podiel z menovaných reťazcov mali Kaufland s 37 percentami a Lidl s 14 percentami.

Tieto čísla viac menej kopírujú výsledky prieskumu pre potravinársku komoru. Kaufland však poukazuje na výsledky podľa absolútnych počtov slovenských produktov v ponúkanom sortimente, teda čísla, ktoré prieskum potravinárov neukazuje.

Z týchto čísiel naopak vyplýva, že Kaufland spolu s Tescom ponúkajú slovenských produktov najviac, oba reťazce vyše 5 300. Nasleduje Billa s vyše 2 100 produktmi zo SR v ponuke, Coop Jednota so zhruba 1 450 výrobkami, CBA s takmer 1 140 produktmi a Lidl s vyše 650 slovenskými výrobkami. Percentuálny podiel tak podľa Kauflandu skresľuje fakt, že Kaufland ponúka až vyše 14 000 produktov.

Skryť Vypnúť reklamu

"Veľmi dôležitým faktorom je celková šírka sortimentu. Tesco a Kaufland na svoju plochu dokážu fyzicky umiestniť väčší počet výrobkov. Tým pádom aj viac slovenských výrobkov," konštatoval na štvrtkovej tlačovej konferencii riaditeľ nákupu Kaufland Slovenská republika Richard Bendík.

Ako doplnil hovorca Kauflandu Martin Gärtner, spoločnosť sa dlhodobo vyjadruje v zmysle, že nie je dobré a je skresľujúce, ak sa prezentujú iba percentuálne podiely slovenských výrobkov a bolo by vhodné uvádzať aj absolútne počty týchto produktov.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  2. Vitajte v postapokalyptickom svete
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  5. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  5. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  6. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Úprava osobného motorového vozidla
  9. Important information for Brazilians living in Slovakia
  10. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  1. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 634
  2. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 16 082
  3. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 12 871
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 208
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 943
  6. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 815
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 134
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 599
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 503
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 349
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Slovensko

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Prieskumy volebných preferencií, Kaufland, Obchod a nakupovanie
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Dane, akcie, rozpoltená spoločnosť. Čo Trumpovi vyšlo a čo nemôže zvaliť na koronu

Analýza americkej ekonomiky dva týždne pred prezidentskými voľbami.

Prezident Donald Trump hádže medzi priaznivcov ochranné rúška
Aj kamenné kníhkupectvá Martinus sú pre krízu zatvorené.

Bez testu jedine dovolenka alebo prekážka v práci. Čo to znamená?

Celoplošné testovanie sa uskutoční najbližšie tri týždne.

Ilustračné foto.

Štát sa chce dohodnúť so zamestnávateľmi na periodickom testovaní

Štát podľa Matoviča zabezpečí testy, samotnú realizáciu bude mať na starosti druhá strana.

Tlačová konferencia po skončení Ústredného krízového štábu.