KÝM PODĽA PRIESKUMOV PATRÍ KAUFLAND V PERCENTUÁLNOM PODIELE MEDZI REŤAZCE S NAJNIŽŠÍM ZASTÚPENÍM SLOVENSKÝCH VÝROBKOV, V SKUTOČNOSTI ICH PREDÁVA VÝRAZNE VIAC, AKO VÄČŠINA KONKURENCIE, TVRDIA PREDSTAVI

Prieskumy o výrobkoch zo Slovenska sú podľa Kauflandu skresľujúce

Podľa Kauflandu v skutočnosti ponúkajú aj o tisícky slovenských produktov viac, ako ich konkurenti, ktorí z prieskumov komory vyšli s lepšími výsledkami.

Ilustračné foto(Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Prieskumy o zastúpení slovenských výrobkov na pultoch obchodov na Slovensku s výsledkami v percentuálnych podieloch sú podľa jedného z obchodných reťazcov, spoločnosti Kaufland, skresľujúce a neobjektívne.

Napríklad podľa nedávneho prieskumu Potravinárskej komory Slovenska (PKS) má byť práve Kaufland medzi reťazcami, ktoré majú na pultoch najmenší podiel slovenských výrobkov.

Podľa predstaviteľov spoločnosti však v skutočnosti ponúkajú aj o tisícky slovenských produktov viac, ako ich konkurenti, ktorí z prieskumov komory vyšli s lepšími výsledkami. Dôvod je jednoduchý. Na väčšej predajnej ploche v porovnaní s konkurenciou ponúkajú celkovo výrazne širší sortiment, a tým pádom aj viac slovenských výrobkov.

Potvrdil im to vlastný prieskum, ktorý si dali vypracovať agentúrou GfK, ktorá skúmala tieto údaje aj pre potravinársku komoru. Zastúpenie slovenských výrobkov v šiestich reťazcoch Billa, CBA, Coop Jednota, Kaufland, Lidl a Tesco dali preskúmať rovnakou metodikou, ako to agentúra robila pre PKS. Rozdiel bol v tom, že rozšírili sledované kategórie produktov z 15, ako to bolo v prieskume pre komoru, na 32.

Kým percentuálne podiely zastúpenia slovenských výrobkov na pultoch sa v porovnaní s prieskumom potravinárov výraznejšie nemenili, absolútne počty produktov zo Slovenska na pultoch podľa Kauflandu ukázali, že najviac ich poskytuje vďaka väčším predajným plochám práve Kaufland a spoločnosť Tesco.

Podľa výsledkov prieskumu, ktorý pre Kaufland agentúra GfK realizovala od 30. mája do 26. júna tohto roku v 360 predajniach v celej krajine, dosiahol najvyšší percentuálny podiel slovenských výrobkov na pultoch reťazec Coop Jednota na úrovni 59 percent.

Nasledovali CBA s 48 percentami, Billa a Tesco zhodne s 42 percentami a najnižší podiel z menovaných reťazcov mali Kaufland s 37 percentami a Lidl s 14 percentami.

Tieto čísla viac menej kopírujú výsledky prieskumu pre potravinársku komoru. Kaufland však poukazuje na výsledky podľa absolútnych počtov slovenských produktov v ponúkanom sortimente, teda čísla, ktoré prieskum potravinárov neukazuje.

Z týchto čísiel naopak vyplýva, že Kaufland spolu s Tescom ponúkajú slovenských produktov najviac, oba reťazce vyše 5 300. Nasleduje Billa s vyše 2 100 produktmi zo SR v ponuke, Coop Jednota so zhruba 1 450 výrobkami, CBA s takmer 1 140 produktmi a Lidl s vyše 650 slovenskými výrobkami. Percentuálny podiel tak podľa Kauflandu skresľuje fakt, že Kaufland ponúka až vyše 14 000 produktov.

"Veľmi dôležitým faktorom je celková šírka sortimentu. Tesco a Kaufland na svoju plochu dokážu fyzicky umiestniť väčší počet výrobkov. Tým pádom aj viac slovenských výrobkov," konštatoval na štvrtkovej tlačovej konferencii riaditeľ nákupu Kaufland Slovenská republika Richard Bendík.

Ako doplnil hovorca Kauflandu Martin Gärtner, spoločnosť sa dlhodobo vyjadruje v zmysle, že nie je dobré a je skresľujúce, ak sa prezentujú iba percentuálne podiely slovenských výrobkov a bolo by vhodné uvádzať aj absolútne počty týchto produktov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 13 024
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 178
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 361
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 476
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 3 128
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 760
  7. Kam do tepla v januári? 2 005
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 838
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 658
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 008

Téma: Obchod a nakupovanie


Článok je zaradený aj do ďalších tém Kaufland, Prieskumy volebných preferencií, Slovensko

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prežili Mečiara, zvládli Fica aj Dzurindu. Čo bude ďalej?

Ako sa menili noviny a podnikatelia na Slovensku.

Neprehliadnite tiež

Ponuka sa zmení. Európania si budú môcť pochutnať na hmyze a riasach

Stravovacie návyky ľudí žijúcich v Európe sa menia.

Fico obhajoval nákup transportérov, nevylúčil ani tender

Slovensko môže podľa premiéra stále usporiadať tender na nákup obrnených vozidiel.

Ak sa Bory v Bratislave rozšíria, Penta chce investovať do infraštruktúry

Investor vynaložil na infraštruktúru v zóne Bory viac ako 30 miliónov eur.

Nemecké akciové indexy posilňujú vďaka výborným výsledkom firiem

Z nemeckých firiem prichádzajú dobré správy o ich hospodárení v roku 2017.

Orkán Friederika napáchal v Nemecku škody najmenej za pol miliardy

Orkán patril podľa poisťovní v tomto storočí medzi najsilnejšie búrky.