V obchodoch je v priemere vystavených 2239 slovenských potravín

Najväčší podiel domácich výrobkov na pultoch má COOP Jednota, a to 60 percent.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – JÁN KROŠLÁK)

BRATISLAVA. Na pultoch obchodných reťazcov je v priemere vystavených 2239 slovenských výrobkov. Vyplýva to z aktuálneho prieskumu spoločnosti GfK, ktorý sa realizoval pre reťazec Kaufland.

Najviac, a to 5315 ich má v priemere v predajniach vystavených reťazec Tesco. Za ním podľa prieskumu nasleduje Kaufland s priemerným počtom 5310 domácich potravín.

Tieto dve siete majú však aj najvyšší celkový počet vystavených výrobkov z porovnávaných reťazcov. V prípade Tesca to bolo 12 721 a Kaufland ich mal zo všetkých najviac, a to 14 375. Na treťom mieste v absolútnych číslach skončila Billa s 2131 slovenskými potravinami z celkového počtu 5055 vystavených výrobkov.

Naopak, najmenej slovenských výrobkov v absolútnom vyjadrení má na pultoch podľa prieskumu vystavený reťazec Lidl, a to 653 (zo 4546). V predajniach CBA je to v priemere 1137 výrobkov (z 2356) a v COOP Jednote ide o 1453 výrobkov (z 2455).

Kaufland týmto prieskumom reagoval na predchádzajúce sondy, ktoré tiež realizovala spoločnosť GfK, ale pre Potravinársku komoru Slovenska (PKS). V nich sa však určuje zastúpenie slovenských výrobkov na pultoch predajní v percentuálnom vyjadrení.

To znamená, aký podiel majú slovenské výrobky na pultoch predajní v rámci všetkých vystavených výrobkov. "Percentuálne zastúpenie nemá až takú vypovedaciu hodnotu ako absolútne čísla," tvrdí riaditeľ nákupu spoločnosti Kaufland Slovenská republika Richard Bendík.

Z prieskumu z mája tohto roka vyplynulo, že najväčší podiel domácich výrobkov na pultoch má COOP Jednota, a to 60 percent. Nasleduje CBA s 54 percentým podielom a Tesco so 43 percentným podielom.

Naopak, najmenšie zastúpenie domácich výrobkov na pultoch na úrovni 16 percent má reťazec Lidl, nasleduje Kaufland s 35 percentým podielom.

Čo sa týka aktuálneho prieskumu, v percentuálnom vyjadrení podielu domácich výrobkov oproti tomu májovému výrazné rozdiely neboli. Napríklad COOP Jednota zaznamenala 59 percentný podiel, CBA 48 percentný podiel a Tesco 42 percenntý podiel domácich výrobkov.

V prípade reťazca Lidl to bolo 14 percent a pri Kauflande 37 percent.

Prieskum GfK o podiele vystavenia slovenských výrobkov v maloobchode sa robil v období od 30. mája do 26. júna tohto roku v 360 predajniach všetkých formátov potravinových reťazcov. Zameral sa na 32 kategórií a 92 podkategórií potravín.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 12 336
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 293
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 172
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 007
  5. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 902
  6. Kam do tepla v januári? 1 734
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 371
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 103
  9. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 062
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 896

Téma: Obchod a nakupovanie


Článok je zaradený aj do ďalších tém Kaufland, Prieskumy volebných preferencií, Slovensko

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čipový génius Rado Danilák: Viem, ako súperiť s Intelom

Počítačový výskumník a podnikateľ so slovenskými koreňmi vysvetľuje, ako sa môže presadiť malý hráč.

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

TECH

Historici sa mýlia, čiernu smrť roznieslo čosi iné

Nový výskum naznačuje, ako sa problém šíril.

Neprehliadnite tiež

Najväčšia škandinávska banka zakázala zamestnancom obchodovať s kryptomenami

Banka vyhlásila, že nebude nútiť zamestnancov, ktorí aktuálne vlastnia kryptomeny, aby ich predali.

V Európskej centrálnej banke dôjde v nasledujúcich rokoch k významným zmenám

V roku 2019 sa skončí funkčné obdobie šéfa centrálnej banky Maria Draghiho.

Agentúra Weiss Ratings začne kryptomenám udeľovať ratingy

Mnohé kryptomeny sú podľa zakladateľa agentúry Martina Weissa netransparentné, ich kurzy nafúknuté a hrozí im kolaps.

Daňová reforma prezidenta Trumpa zhoršila výsledky aj švajčiarskej UBS

Zisk veľkobanky klesol medziročne o 64 percenta na 990 miliónov eur.