V obchodoch je v priemere vystavených 2239 slovenských potravín

Najväčší podiel domácich výrobkov na pultoch má COOP Jednota, a to 60 percent.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – JÁN KROŠLÁK)

BRATISLAVA. Na pultoch obchodných reťazcov je v priemere vystavených 2239 slovenských výrobkov. Vyplýva to z aktuálneho prieskumu spoločnosti GfK, ktorý sa realizoval pre reťazec Kaufland.

Najviac, a to 5315 ich má v priemere v predajniach vystavených reťazec Tesco. Za ním podľa prieskumu nasleduje Kaufland s priemerným počtom 5310 domácich potravín.

Tieto dve siete majú však aj najvyšší celkový počet vystavených výrobkov z porovnávaných reťazcov. V prípade Tesca to bolo 12 721 a Kaufland ich mal zo všetkých najviac, a to 14 375. Na treťom mieste v absolútnych číslach skončila Billa s 2131 slovenskými potravinami z celkového počtu 5055 vystavených výrobkov.

Naopak, najmenej slovenských výrobkov v absolútnom vyjadrení má na pultoch podľa prieskumu vystavený reťazec Lidl, a to 653 (zo 4546). V predajniach CBA je to v priemere 1137 výrobkov (z 2356) a v COOP Jednote ide o 1453 výrobkov (z 2455).

Kaufland týmto prieskumom reagoval na predchádzajúce sondy, ktoré tiež realizovala spoločnosť GfK, ale pre Potravinársku komoru Slovenska (PKS). V nich sa však určuje zastúpenie slovenských výrobkov na pultoch predajní v percentuálnom vyjadrení.

To znamená, aký podiel majú slovenské výrobky na pultoch predajní v rámci všetkých vystavených výrobkov. "Percentuálne zastúpenie nemá až takú vypovedaciu hodnotu ako absolútne čísla," tvrdí riaditeľ nákupu spoločnosti Kaufland Slovenská republika Richard Bendík.

Z prieskumu z mája tohto roka vyplynulo, že najväčší podiel domácich výrobkov na pultoch má COOP Jednota, a to 60 percent. Nasleduje CBA s 54 percentým podielom a Tesco so 43 percentným podielom.

Naopak, najmenšie zastúpenie domácich výrobkov na pultoch na úrovni 16 percent má reťazec Lidl, nasleduje Kaufland s 35 percentým podielom.

Čo sa týka aktuálneho prieskumu, v percentuálnom vyjadrení podielu domácich výrobkov oproti tomu májovému výrazné rozdiely neboli. Napríklad COOP Jednota zaznamenala 59 percentný podiel, CBA 48 percentný podiel a Tesco 42 percenntý podiel domácich výrobkov.

V prípade reťazca Lidl to bolo 14 percent a pri Kauflande 37 percent.

Prieskum GfK o podiele vystavenia slovenských výrobkov v maloobchode sa robil v období od 30. mája do 26. júna tohto roku v 360 predajniach všetkých formátov potravinových reťazcov. Zameral sa na 32 kategórií a 92 podkategórií potravín.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  3. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  4. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  5. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  6. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  7. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  8. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  2. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  3. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  4. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  5. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  6. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  7. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  8. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  10. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 15 798
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 3 657
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 714
  4. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 391
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 475
  6. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 941
  7. Ako na refinancovanie hypotéky 922
  8. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 551
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 536
  10. Splnený sen 452

Téma: Obchod a nakupovanie


Článok je zaradený aj do ďalších tém Kaufland, Prieskumy volebných preferencií, Slovensko

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Z Bonaparte do štátnej rezidencie? Fico plánuje bývanie aj pre Kisku a Danka

Šéf Úradu vlády Igor Federič kedysi vybavoval pre premiéra luxusnú vilu pri Bratislavskom hrade. Fico sa bránil, že by sa tam nikdy nenasťahoval.

KOMENTÁRE

Čechov teraz čaká obdobie ich mečiarizmu

České voľby popierajú tézu, že za nástup populistov môžu štandardné strany.

SVET

Anarchisti, hackeri či liberáli? Prečo Česi volili Pirátov

Pustite nás na nich, vyzývala Pirátska strana.

Nová kniha Michala Havrana: Obesíme ťa

Denník SME pripravil v utorok 24. októbra špeciálne vydanie. Kúpite ho v stánkoch s knihou Michala Havrana za 3,99 €.

Neprehliadnite tiež

Bratislava, Zvolen či Košice. Štátne železnice žiadajú viac vlakov

Železničná spoločnosť Slovensko rokuje s ministerstvom dopravy o zvýšení počtu vlakových kilometrov

Lekári a sestry musia mať špeciálny preukaz

Lekári majú posledné dni na to, aby požiadali o preukaz, bez ktorého sa do e-zdravia nedostanú.

Fico na konferencii Smeru predstavil sociálny balíček za 250 miliónov

Fico tvrdí, že sa nebráni diskusii o tom, aby sa určiť strop veku, v ktorom maximálne môžu ľudia odchádzať do dôchodku.

Čakajú nás drahšie Vianoce. Po masle budú zdražovať aj vajcia

Vajcia začali zdražovať. Dôvodom je fipronilová kauza.