V obchodoch je v priemere vystavených 2239 slovenských potravín

Najväčší podiel domácich výrobkov na pultoch má COOP Jednota, a to 60 percent.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – JÁN KROŠLÁK)

BRATISLAVA. Na pultoch obchodných reťazcov je v priemere vystavených 2239 slovenských výrobkov. Vyplýva to z aktuálneho prieskumu spoločnosti GfK, ktorý sa realizoval pre reťazec Kaufland.

Najviac, a to 5315 ich má v priemere v predajniach vystavených reťazec Tesco. Za ním podľa prieskumu nasleduje Kaufland s priemerným počtom 5310 domácich potravín.

Tieto dve siete majú však aj najvyšší celkový počet vystavených výrobkov z porovnávaných reťazcov. V prípade Tesca to bolo 12 721 a Kaufland ich mal zo všetkých najviac, a to 14 375. Na treťom mieste v absolútnych číslach skončila Billa s 2131 slovenskými potravinami z celkového počtu 5055 vystavených výrobkov.

Naopak, najmenej slovenských výrobkov v absolútnom vyjadrení má na pultoch podľa prieskumu vystavený reťazec Lidl, a to 653 (zo 4546). V predajniach CBA je to v priemere 1137 výrobkov (z 2356) a v COOP Jednote ide o 1453 výrobkov (z 2455).

Kaufland týmto prieskumom reagoval na predchádzajúce sondy, ktoré tiež realizovala spoločnosť GfK, ale pre Potravinársku komoru Slovenska (PKS). V nich sa však určuje zastúpenie slovenských výrobkov na pultoch predajní v percentuálnom vyjadrení.

To znamená, aký podiel majú slovenské výrobky na pultoch predajní v rámci všetkých vystavených výrobkov. "Percentuálne zastúpenie nemá až takú vypovedaciu hodnotu ako absolútne čísla," tvrdí riaditeľ nákupu spoločnosti Kaufland Slovenská republika Richard Bendík.

Z prieskumu z mája tohto roka vyplynulo, že najväčší podiel domácich výrobkov na pultoch má COOP Jednota, a to 60 percent. Nasleduje CBA s 54 percentým podielom a Tesco so 43 percentným podielom.

Naopak, najmenšie zastúpenie domácich výrobkov na pultoch na úrovni 16 percent má reťazec Lidl, nasleduje Kaufland s 35 percentým podielom.

Čo sa týka aktuálneho prieskumu, v percentuálnom vyjadrení podielu domácich výrobkov oproti tomu májovému výrazné rozdiely neboli. Napríklad COOP Jednota zaznamenala 59 percentný podiel, CBA 48 percentný podiel a Tesco 42 percenntý podiel domácich výrobkov.

V prípade reťazca Lidl to bolo 14 percent a pri Kauflande 37 percent.

Prieskum GfK o podiele vystavenia slovenských výrobkov v maloobchode sa robil v období od 30. mája do 26. júna tohto roku v 360 predajniach všetkých formátov potravinových reťazcov. Zameral sa na 32 kategórií a 92 podkategórií potravín.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  1. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  2. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  7. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  8. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  9. Modern luxury next to the Blue Church
  10. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  1. Moskva alebo Petrohrad? 6 875
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 5 640
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 743
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 255
  5. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 2 032
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 823
  7. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 353
  8. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 1 259
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 127
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 111

Téma: Obchod a nakupovanie


Článok je zaradený aj do ďalších tém Kaufland, Prieskumy volebných preferencií, Slovensko

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Súd pustil Ruska na slobodu, dostane elektronický náramok

Rusko je obvinený z objednania vraždy svojej bývalej spoločníčky z Markízy Sylvie Volzovej v roku 1997.

PLUS

Fico drží Kaliňáka aj za cenu, že stranu pochová

Premiér umlčal hlasy, ktoré volali po personálnych zmenách.

SVET

Rádioaktívny mrak prišiel z Uralu. Potvrdili to aj Rusi

Znečistenie izotopom Ru-106 presiahlo normu až tisícnásobne.

DOMOV

Penta otvorila novú nemocnicu v Michalovciach

Nemocnica sa zviditeľnila tým, že od pacientov vyberala poplatky za nabíjanie telefónu.

Neprehliadnite tiež

Úsek diaľnice pri Žiline bude opäť meškať, inak by skončila v poli

Štát plánuje diaľničný privádzač dokončiť v prvej polovici roka 2019. V rovnakom čase chce dostavať aj samotnú cestu.

Británia je vraj pripravená ponúknuť viac peňazí v rámci účtu za brexit

Mayová doteraz nezverejnila žiadnu konkrétnu sumu, pokiaľ ide o účet za brexit.

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Zamestnávatelia tvrdia, že také kroky, ako chystá Cargo, neplánujú.

Vlaky medzi Nitrou a Prahou pôjdu rýchlejšie a odvezú viac ľudí

Dôvodom úprav je veľký záujem verejnosti o tieto spoje.