V obchodoch je v priemere vystavených 2239 slovenských potravín

Najväčší podiel domácich výrobkov na pultoch má COOP Jednota, a to 60 percent.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – JÁN KROŠLÁK)

BRATISLAVA. Na pultoch obchodných reťazcov je v priemere vystavených 2239 slovenských výrobkov. Vyplýva to z aktuálneho prieskumu spoločnosti GfK, ktorý sa realizoval pre reťazec Kaufland.

Najviac, a to 5315 ich má v priemere v predajniach vystavených reťazec Tesco. Za ním podľa prieskumu nasleduje Kaufland s priemerným počtom 5310 domácich potravín.

Tieto dve siete majú však aj najvyšší celkový počet vystavených výrobkov z porovnávaných reťazcov. V prípade Tesca to bolo 12 721 a Kaufland ich mal zo všetkých najviac, a to 14 375. Na treťom mieste v absolútnych číslach skončila Billa s 2131 slovenskými potravinami z celkového počtu 5055 vystavených výrobkov.

Naopak, najmenej slovenských výrobkov v absolútnom vyjadrení má na pultoch podľa prieskumu vystavený reťazec Lidl, a to 653 (zo 4546). V predajniach CBA je to v priemere 1137 výrobkov (z 2356) a v COOP Jednote ide o 1453 výrobkov (z 2455).

Kaufland týmto prieskumom reagoval na predchádzajúce sondy, ktoré tiež realizovala spoločnosť GfK, ale pre Potravinársku komoru Slovenska (PKS). V nich sa však určuje zastúpenie slovenských výrobkov na pultoch predajní v percentuálnom vyjadrení.

To znamená, aký podiel majú slovenské výrobky na pultoch predajní v rámci všetkých vystavených výrobkov. "Percentuálne zastúpenie nemá až takú vypovedaciu hodnotu ako absolútne čísla," tvrdí riaditeľ nákupu spoločnosti Kaufland Slovenská republika Richard Bendík.

Z prieskumu z mája tohto roka vyplynulo, že najväčší podiel domácich výrobkov na pultoch má COOP Jednota, a to 60 percent. Nasleduje CBA s 54 percentým podielom a Tesco so 43 percentným podielom.

Naopak, najmenšie zastúpenie domácich výrobkov na pultoch na úrovni 16 percent má reťazec Lidl, nasleduje Kaufland s 35 percentým podielom.

Čo sa týka aktuálneho prieskumu, v percentuálnom vyjadrení podielu domácich výrobkov oproti tomu májovému výrazné rozdiely neboli. Napríklad COOP Jednota zaznamenala 59 percentný podiel, CBA 48 percentný podiel a Tesco 42 percenntý podiel domácich výrobkov.

V prípade reťazca Lidl to bolo 14 percent a pri Kauflande 37 percent.

Prieskum GfK o podiele vystavenia slovenských výrobkov v maloobchode sa robil v období od 30. mája do 26. júna tohto roku v 360 predajniach všetkých formátov potravinových reťazcov. Zameral sa na 32 kategórií a 92 podkategórií potravín.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  9. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  2. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  4. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  5. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  6. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  7. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  8. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  10. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 15 833
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 10 846
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 7 065
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 6 604
  5. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 6 368
  6. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 352
  7. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 022
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 072
  9. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 4 816
  10. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 3 979

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Cirkev o podpore Kotlebu: takto sa kňazi nesmú správať

Konferencia biskupov Slovenska síce kritizuje verejnú podporu kňazov Kotlebovej strane, nehovorí o škodlivosti jej ideológie.

DOMOV

Prežila Mengeleho pokusy, koncentrák aj pochod smrti

Viola Fischerová zomrela vo štvrtok vo veku 94 rokov.

DOMOV

Sledoval Kaliňákove a Počiatkove účty, pôjde pred súd

Filip Rybanič čelí obvineniam z porušenia bankového tajomstva.

Neprehliadnite tiež

Ako odhaliť šmejdov ešte pred konaním akcie a čo spraviť s výrobkami

Zmluvy, ktoré človek podpíše na nelegálne usporiadanej akcii, neplatia.

Bloomberg: Elektrické auta môžu byť lacnejšie než benzínové

Pokles cien batérií by mohol znamenať, že elektrické autá zlacnejú už v roku 2025.

Plat bez práce môže fungovať v niektorých štátoch, na Slovensku nie

Obhajcovia základného príjmu tvrdia, že pomôže zlepšiť životnú úroveň chudobných a štátu sa vďaka nemu znížia výdavky.

V Bratislave zvažujú postaviť parkovací dom s parkom na streche

Parkovací dom chce postaviť mestská časť, rekreačná zóna má mať 1423 štvorcových metrov.