SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

V obchodoch je v priemere vystavených 2239 slovenských potravín

Najväčší podiel domácich výrobkov na pultoch má COOP Jednota, a to 60 percent.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – JÁN KROŠLÁK)

BRATISLAVA. Na pultoch obchodných reťazcov je v priemere vystavených 2239 slovenských výrobkov. Vyplýva to z aktuálneho prieskumu spoločnosti GfK, ktorý sa realizoval pre reťazec Kaufland.

Najviac, a to 5315 ich má v priemere v predajniach vystavených reťazec Tesco. Za ním podľa prieskumu nasleduje Kaufland s priemerným počtom 5310 domácich potravín.

Tieto dve siete majú však aj najvyšší celkový počet vystavených výrobkov z porovnávaných reťazcov. V prípade Tesca to bolo 12 721 a Kaufland ich mal zo všetkých najviac, a to 14 375. Na treťom mieste v absolútnych číslach skončila Billa s 2131 slovenskými potravinami z celkového počtu 5055 vystavených výrobkov.

Skryť Vypnúť reklamu

Naopak, najmenej slovenských výrobkov v absolútnom vyjadrení má na pultoch podľa prieskumu vystavený reťazec Lidl, a to 653 (zo 4546). V predajniach CBA je to v priemere 1137 výrobkov (z 2356) a v COOP Jednote ide o 1453 výrobkov (z 2455).

Kaufland týmto prieskumom reagoval na predchádzajúce sondy, ktoré tiež realizovala spoločnosť GfK, ale pre Potravinársku komoru Slovenska (PKS). V nich sa však určuje zastúpenie slovenských výrobkov na pultoch predajní v percentuálnom vyjadrení.

To znamená, aký podiel majú slovenské výrobky na pultoch predajní v rámci všetkých vystavených výrobkov. "Percentuálne zastúpenie nemá až takú vypovedaciu hodnotu ako absolútne čísla," tvrdí riaditeľ nákupu spoločnosti Kaufland Slovenská republika Richard Bendík.

Skryť Vypnúť reklamu

Z prieskumu z mája tohto roka vyplynulo, že najväčší podiel domácich výrobkov na pultoch má COOP Jednota, a to 60 percent. Nasleduje CBA s 54 percentým podielom a Tesco so 43 percentným podielom.

Naopak, najmenšie zastúpenie domácich výrobkov na pultoch na úrovni 16 percent má reťazec Lidl, nasleduje Kaufland s 35 percentým podielom.

Čo sa týka aktuálneho prieskumu, v percentuálnom vyjadrení podielu domácich výrobkov oproti tomu májovému výrazné rozdiely neboli. Napríklad COOP Jednota zaznamenala 59 percentný podiel, CBA 48 percentný podiel a Tesco 42 percenntý podiel domácich výrobkov.

V prípade reťazca Lidl to bolo 14 percent a pri Kauflande 37 percent.

Prieskum GfK o podiele vystavenia slovenských výrobkov v maloobchode sa robil v období od 30. mája do 26. júna tohto roku v 360 predajniach všetkých formátov potravinových reťazcov. Zameral sa na 32 kategórií a 92 podkategórií potravín.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  3. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  4. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  2. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  3. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  6. Budovanie zelenej značky
  7. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  8. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  9. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  10. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 28 492
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 22 594
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 16 847
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 067
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 688
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 484
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 589
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 517
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 382
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 331
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Slovensko

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Prieskumy volebných preferencií, Kaufland, Obchod a nakupovanie
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná fotografia.

Slovensko sa bojí míňať vakcíny, aby zostalo na druhú dávku.

20 h
Petra Vlhová ide obrovský slalom.

Víťazkou sa stala Tessa Worleyová.

2 h
 Milan Uhrík v končí v Kotlebovej strane.

Pozícia Kotlebu sa výrazne upevnila po zmene v stanovách.

2 h

Neprehliadnite tiež

Lepší vývoj ekonomiky stanovil fond najnovšie aj za minulý rok.

3m
Poslanec NR SR za hnutie OĽaNO Jozef Pročko (vpravo) pred začatím rokovania 23. schôdze Národnej rady SR.

Strana SaS stále trvá na zakomponovaní daňovej brzdy.

5m
Ilustračné foto.

Únia chce obmedziť právomoci amerických technologických gigantov.

16m
Na snímke rozpráva predseda Asociácie na ochranu spotrebiteľov  Peter Kolba.

Poisťovne jednostranne vypovedali záruky a vyzvali sporiteľov, aby prijali iné fondy bez záruk.

1 h