Asociácia poisťovní nesúhlasí s novelou zákona o osobitnom odvode

Ako poznamenala asociácia vo svojom stanovisku, v súčasnosti platný zákon bol v roku 2012 predkladaný ako dočasné opatrenie

Peter Kažimír.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

BRATISLAVA. Slovenská asociácia poisťovní (SLASPO) nesúhlasí s avizovanou zmenou zákona o osobitnom odvode z podnikania v regulovaných odvetviach, ktorá povedie k zdvojnásobeniu sadzby osobitného odvodu z podnikania v regulovaných odvetviach a tiež k jeho trvalému charakteru.

Ako poznamenala asociácia vo svojom stanovisku, v súčasnosti platný zákon bol Ministerstvom financií SR v roku 2012 predkladaný ako dočasné "opatrenie na spravodlivejšie a ekonomicky efektívnejšie rozdelenie bremena vplyvov globálnej finančnej a hospodárskej krízy“ a neskôr bola jeho platnosť predĺžená do roku 2016.

Netypické odvetvie

"Hoci poisťovací sektor ako taký nestál v rámci Európskej únie za vznikom finančnej krízy, poisťovne potrebu podpory ekonomiky prijali a akceptovali tiež dočasný status tejto ´osobitnej dane´," upozornila asociácia.

Ministerstvo financií SR navrhovanú zmenu odôvodňuje potrebou "zabezpečenia konsolidácie verejných financií a posilnenie aktívnej úlohy štátu v rozvoji hospodárstva“.

SLASPO opätovne zdôrazňuje, že poisťovníctvo nepatrí medzi typické regulované odvetvia, pretože podnikanie v tomto sektore je plne liberalizované a nepodlieha osobitnej regulácii cien za poskytované služby.

Poisťovníctvo už v súčasnosti podlieha podľa asociácie poisťovní okrem osobitného odvodu z podnikania v regulovaných odvetviach aj ďalšiemu osobitnému odvodu - a to odvodu vo výške 8 % z prijatého poistného z povinného zmluvného poistenia.

"Spolu s nárokmi, ktoré kladie na poisťovne aplikácia novej regulácie podľa smernice Solvency II, tak dochádza k významnému zvýšeniu nárokov na poisťovne. To môže spôsobiť urýchľovanie rozhodovania materských spoločností, aby svoje dcérske spoločnosti na Slovensku transformovali na pobočky," uzavrela asociácia.

Podnikateľské subjekty v regulovaných odvetviach budú platiť osobitný odvod aj naďalej, jeho sadzba sa má dokonca zvýšiť. Vyplýva to z návrhu novely zákona o osobitnom odvode v regulovaných odvetviach, ktorú predložil rezort financií do medzirezortného pripomienkového konania.

Sľub vlády

Kým podľa súčasného znenia zákona mal byť posledným odvodovým obdobím december 2016, po novom sa má uplatňovať aj po tomto termíne bez ďalšieho časového obmedzenia. Sadzba využívaná pri výpočte odvodu sa má pritom zvýšiť na dvojnásobok.

Rezort financií tieto návrhy odôvodňuje napĺňaním záväzkov z programového vyhlásenia vlády. V ňom sa uvádzalo, že vládnou prioritou je aj pokračovanie v uplatňovaní osobitných odvodov a daní v regulovaných odvetviach hospodárstva s možnosťou ich rozšírenia.

"Na zabezpečenie konsolidácie verejných financií a na posilnenie aktívnej úlohy štátu v rozvoji hospodárstva sa navrhuje zvýšenie sadzby odvodu," píše ministerstvo v dôvodovej správe k návrhu novely.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 13 542
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 422
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 210
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 964
  5. Kam do tepla v januári? 1 695
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 621
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 367
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 197
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 896
  10. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 862

Téma: Daňové priznanie 2018


Článok je zaradený aj do ďalších tém Daňová kauza prezidenta Kisku, Daňové priznanie

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čipový génius Rado Danilák: Viem, ako súperiť s Intelom

Počítačový výskumník a podnikateľ so slovenskými koreňmi vysvetľuje, ako sa môže presadiť malý hráč.

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

TECH

Historici sa mýlia, čiernu smrť roznieslo čosi iné

Nový výskum naznačuje, ako sa problém šíril.

Neprehliadnite tiež

Vznikla webová aplikácia, ktorá prináša informácie o majetku politikov

Na prvom mieste rebríčka sa v počte nehnuteľností umiestnil Zsolt Simon.

Superboháči sú ešte bohatší, chudoba je na tom stále zle

Koncentrácia bohatstva v rukách malej skupiny ľudí sa minulý rok ešte zvýšila, deväť z desiatich miliardárov sú muži.

Facebook otvorí v Európe tri nové školiace centrá pre digitálne zručnosti

Facebook plánuje do roku 2020 vyškoliť 100-tisíc malých a stredných podnikov a zabezpečiť on-line školenia pre 250-tisíc podnikov.

Ľudí bez práce je zas o čosi menej, nezamestnanosť klesla na 5,94 percenta

Od konca minulého roka je na Slovensku bez práce historicky najmenej ľudí od vzniku republiky.

RegioJet odvezie viac ľudí, na trase medzi Bratislavou a Komárnom pridal sedadlá

RegioJet v súčasnosti prepravuje na trase medzi Bratislavou, Dunajskou Stredou a Komárnom približne 3 milióny cestujúcich.