LONDÝN. Britská módna značka Burberry zaznamenala v 1. kvartáli obchodného roka 2015/16 stagnáciu tržieb. Prekvapila tak analytikov, ktorí očakávali ich pokles. Informovali o tom agentúry Reuters a Bloomberg.
Značka Burberry, známa predovšetkým typickými károvanými plášťami, dnes oznámila, že jej celkové tržby za tri mesiace do konca júna 2016 zostali na vlaňajšej úrovni 423 miliónov libier (501,93 milióna eur).
Analytici, ktorých oslovila agentúra Bloomberg, pritom očakávali ich pokles na 415 miliónov GBP. Za tento výsledok vďačí módny dom Burberry novým obchodom.
Takzvané porovnateľné tržby, teda obrat obchodov otvorených viac ako rok (bez tržieb z nových prevádzok), sa pritom v sledovanom období znížili medziročne o 3 %. Ale aj tento výsledok je lepší, ako ich pokles o 5 %, ktorý Burberry predpovedali analytici.
Vedenie spoločnosti zároveň uviedlo, že za 1. polrok, teda za šesť mesiacov do konca septembra, očakáva pokles veľkoobchodného obratu o 10 %. Dôvodom sú prísnejšie kontroly skladových zásob v USA a slabý odbyt v niektorých regiónoch, napríklad v Hongkongu.
Burberry by však mohol pomôcť pád libry po júnovom referende, v ktorom Briti rozhodli o vystúpení svojej krajiny z Európskej únie. To by mohlo prilákať zahraničných turistov na nákupy do Británie a zvýšiť tržby módnej značky zo zahraničia. Burberry odhaduje, že oslabenie libry by mohlo zvýšiť zisk za celý rok do konca marca 2017 o približne 90 miliónov libier, ak kurz libry zostane na súčasnej úrovni.
Módna značka tento týždeň oznámila zmeny vo vedení. Generálnym riaditeľom firmy sa od budúceho roka stane Marco Gobbetti, ktorý vystrieda Christophera Baileyho. Bailey sa stane prezidentom spoločnosti a ponechá si aj kreatívnu úlohu.