Železnice pre vysoké teploty zvýšili kontrolu tratí

Za uplynulý týždeň evidovali železnice v dôsledku vysokých teplôt dva prípady deformácie koľaje.

(Zdroj: Ilustračné Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) v súvislosti s vysokými teplotami, ktoré vládnu od minulého týždňa, zvýšili počet a zintenzívnili kontroly na tratiach, ktoré spravujú. Kontroly sa týkajú koľají aj trakčného vedenia, keďže tie majú tendenciu vplyvom horúčav meniť svoje fyzikálne vlastnosti.

Ako v utorok informoval štátny prevádzkovateľ železničnej infraštruktúry, pri koľajach môže dochádzať k ich vybočeniu a pri trakčnom vedení k zvýšeniu pravdepodobnosti kolízie zberača rušňa s trakčným vedením.

"Len za uplynulý týždeň sme na tratiach ŽSR v dôsledku vysokých teplôt zaevidovali dva prípady deformácie koľaje, tzv. vybočenie. Takéto poruchy, súvisiace s geometrickým usporiadaním traťovej koľaje, si pre zachovanie bezpečnosti vyžadujú vylúčenie koľaje z prevádzky. V štrnástich prípadoch bolo nutné okamžite zaviesť zníženú rýchlosť vlakov na rizikových miestach," priblížila hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková.

Zamestnanci ŽSR vykonávajú pravidelné prehliadky tratí, a to buď pravidelnými pešími pochôdzkami, alebo jazdami na dráhových vozidlách v pravidelných intervaloch.

Okrem pravidelných peších pochôdzok sa v čase zvýšených teplôt, resp. pri predpoklade zvýšenia teploty koľajníc nad 40 stupňov, resp. teploty vzduchu nad 28 stupňov, vykonávajú teplotné pochôdzky.

Pri extrémnych teplotách okolo 40 stupňov môže teplota koľajnice dosiahnuť až 80 stupňov. Na určených úsekoch sa vykonáva denne meranie teploty vzduchu a koľajníc. V určených miestach merania sa zaznamenávajú teploty dvakrát denne okolo poludnia, ktoré sa evidujú v záznamníku.

"Ďalším z preventívnych opatrení, ktoré ŽSR využívajú v čase vysokých teplôt, je zavádzanie teplotných pomalých ciest, a to hlavne v úsekoch, kde by vplyvom vysokej teploty mohlo dôjsť k zníženiu stability koľaje. Tieto sa zavádzajú najmä v denných hodinách, v čase predpokladaných vysokých teplôt," uviedla Pavliková.

Ak je bezpečnosť železničnej prevádzky akokoľvek ohrozená, zamestnanci železníc sú povinní vykonať pešiu prehliadku, resp. mimoriadnu kontrolnú jazdu prideleného úseku tratí i mimo pravidelnej predpísanej prehliadky, a to i v mimopracovnom čase.

ŽSR vďaka týmto opatreniam dosiaľ nezaznamenali žiadnu mimoriadnosť, či dokonca nehodu, ktorá by priamo súvisela s extrémnymi horúčavami. Podnik predpokladá, že počas trvania vysokých teplôt aj v nasledujúcom období sa preventívne dopravné obmedzenia budú opakovať.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 530
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 751
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 080
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 070
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 175
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 635
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 629
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 439
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 429
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 051

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.