Slováci nechávajú v sekáčoch tisíce eur, chcú sa hrabať a robiť si selfie

Second handov je čoraz viac, neponúkajú len 50-centové kúsky, ale aj prešité oblečenie z kvalitných materiálov.

Bratislavský second hand Nosene je iný ako ostatné, oblečenie je úhľadne uložené, nepadá z vešiakov a vonia.(Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

Použité oblečenie si kupujú manažéri, ale aj mladí ľudia, ktorí sa chcú vzoprieť veľkým obchodným sieťam.

BRATISLAVA. V preplnenom sekáči v bratislavskej Petržalke sa hrabe asi tridsať ľudí. Študentky v rifliach, ale aj ženy v kostýmoch obkolesujú stojany so sukňami, tričkami a kabelkami. Míňajú vešiak za vešiakom, niečo je široké, niečo vyblednuté, iné si berú do kabínky.

Je večer krátko pred záverečnou. Skoro všetci mlčia, počuť iba pokladňu, vešiaky a oblečenie, čo spadne na zem. Stále sa niečo zošuchne, „handry“ sú na seba príliš natlačené. Pokladníčka účtuje trinásť eur za dve plné tašky, ktoré si odnáša spokojná žena.

„Do sekáčov chodím pravidelne, hlavne keď majú akcie,“ hovorí 27-ročná Miroslava Nagyová, ktorú už v obchode poznajú po mene. Väčšinou si kupuje veci za euro či 50 centov, môžu to byť saká, blúzky, šaty – čokoľvek.

„Sú to veci, ktoré by som bežne kúpila za nehorázne ceny. Takto som stále in a moja peňaženka to až tak nepocíti. Akurát musím bojovať s priateľom o miesto, lebo kým jeho šatník pravidelne zosekávam, ten svoj rozširujem,“ smeje sa Miroslava.

Pred sekáčom stojí aj 31-ročná Petra Kováčová, ktorá ide nakupovať pre svoju 70-ročnú starú mamu.

„Znie to možno smiešne, ale moja babka sekáče zbožňuje. Stále hovorí, že má málo vecí, a pritom ich má plnú skriňu. Parádi sa každú nedeľu, keď ide do kostola a potom je celá natešená, že ju ostatné babky pochválili,“ hovorí Petra.

Jej stará mama sa však nikdy neprizná, že si niečo kúpila v second hande, ostatní by to vraj nepochopili.

„Neraz som ju začula, ako hovorí, že jej veci kúpili vnučky alebo príbuzní a pritom si ich sama vybrala v second hande.“

Prečítajte si tiež:Prečítajte si tiež: Textile House: Značkami sme posadnutí, hľadáme ich aj v sekáčoch

Hrabať sa chcú všetci

Second handy v posledných rokoch naberajú opäť na popularite a najmä vo väčších mestách pribúdajú stále nové a nové. Lákajú ľudí rôzneho veku a postavenia, hrabú sa v nich mamičky na materskej, ale aj ľudia, čo sú od hlavy po päty oblečení v značkovom.

„My máme klientelu stabilnú, ale je pravda, že nám v poslednom období narastá záujem najmä zo strany mladej generácie. Mladí ľudia sú voľnomyšlienkari a nechcú, aby ich ovplyvňovali veľké obchodné siete a diktovali im, aké farby a strihy majú nosiť. Preto prídu radšej do sekáča,“ hovorí o rastúcej obľúbenosti sekáčov Milada Hanzalíková, obchodná riaditeľka Textile House.

V ďalšej časti textu sa dozviete, aké zisky majú najväčšie second handy, koľko v nich ľudia dokážu nechať peňazí pri jednom nákupe a ako sa sekáče v budúcnosti zmenia.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  2. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  6. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  9. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  10. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  1. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  2. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  3. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  4. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  5. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  6. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  7. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  8. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  9. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  10. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 352
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 7 135
  3. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 126
  4. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 773
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 5 763
  6. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 5 375
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 539
  8. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 529
  9. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 3 096
  10. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 2 402

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Vychovala sebeckých synov. Obetavá Baba z ľadu zaujala v USA

Film ocenili na festivale Tribeca.

KOMENTÁRE

Pravicová vláda nebude. Môže za to Kotleba s Ficom?

Sulík s Matovičom odkázali, že Fico je väčšie zlo než extrémizmus.

KULTÚRA

Prvý bozk gayov. Aké revolučné filmy nakrútil Jonathan Demme

Režisér Mlčania jahniat mal 73 rokov.

Neprehliadnite tiež

Skylink mení svoje logo, zaplatí zaň do dvoch miliónov eur

Nové logo je inšpirované štylizovaným kaleidoskopom, ktorý má symbolizovať programovú pestrosť ponuky Skylink.

Šéf nemeckého Ifo bilancuje sto dní Donalda Trumpa vo funkcii

Clemens Fuest nepovažuje za veľmi pravdepodobné, že Trump začne obchodnú vojnu.

Volkswagen zvažuje predaj motocyklovej firmy Ducati. Koľko môže stáť?

Predaj by mal pomôcť Volkswagenu vyrovnať straty spojené s emisným škandálom.

O zaistení pozemkov U. S. Steelu vedeli skôr, než súd rozhodol

Majetok jedného z najväčších podnikov v krajine súd zaistil bez toho, aby to poriadne vysvetlil.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop