VW by mal za emisný škandál zaplatiť miliardy dolárov

Celkovo by mala firma v USA zaplatiť 10,2 miliardy dolárov.

Ilustračné foto.(Zdroj: SITA/AP)

DETROIT. Nemecká automobilka Volkswagen sa dohodla, že v Spojených štátoch zaplatí vyše 10 miliárd USD s cieľom urovnať spor súvisiaci s emisným škandálom, ktorý vypukol minulý rok v septembri. Informovala o tom agentúra AP, ktorá sa odvolala na dva zdroje oboznámené so situáciou.

Podľa spomínaných zdrojov, ktoré si neželali byť menované, by Volkswagen mal zaplatiť celkovo okolo 10,2 miliardy USD (8,96 miliardy eur), z čoho väčšina peňazí sa použije na kompenzácie 482.000 vlastníkov áut s naftovým motorom, ktorých sa škandál dotkol.

Jeden zo zdrojov dodal, že dohoda je zatiaľ predbežná a jej podmienky sa môžu do termínu, keď by ich mal zverejniť sudca rozhodujúci v kauze zmeniť. Konečný termín oznámenia podmienok dohody je stanovený na utorok 28. júna.

Najväčší objem financií je určený na úpravu áut, prípadne ich spätné odkúpenie firmou a na vyplatenie kompenzácie dotknutým vlastníkom. Tí si môžu vybrať, či auto predajú Volkswagenu za cenu platnú pred zverejnením škandálu 18. septembra minulého roka, alebo si ho nechajú a automobilka v ňom urobí potrebné úpravy.

V každom prípade ale dotknutí majitelia takýchto áut dostanú odškodné od 1000 do 7000 USD v závislosti od veku vozidla. Časť peňazí vyplatí VW americkým úradom ako pokuty a časť ako príspevok na program určený na zmierňovanie environmentálnych škôd.

Právni zástupcovia vlastníkov áut, samotnej automobilky a amerických vládnych agentúr vrátane Agentúry na ochranu životného prostredia (EPA) sa zatiaľ nedohodli na krokoch, ktoré Volkswagen bude musieť urobiť, aby dal autá do požadovaného stavu. Ako jeden zo zdrojov dodal, v žiadnom prípade to nebude lacná záležitosť.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  3. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  4. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018
  7. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  9. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  1. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  2. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  4. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  5. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  6. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  7. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  8. Accessible Urban Living
  9. RPSP – A good intention ruined by execution
  10. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 7 718
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 5 424
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 424
  4. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 2 986
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 261
  6. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 2 045
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 848
  8. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 790
  9. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 578
  10. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 1 526

Téma: Autá Volkswagen


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kiska vymenuje za ústavných sudcov Laššákovú aj Mamojku

Spor o ústavných sudcov sa ťahá už viac ako tri roky. Prezident po rozhodnutí súdu vybral z kandidátov, ktorých zvolil Smer.

KOMENTÁRE

Stretne sa notár s poslankyňou a je z nich Ústavný súd

Kiska si po rozhodnutí Brňáka a spol. povedal, že si doň aspoň utrie topánky.

Neprehliadnite tiež

Érsekovi sa nepáči ďalší Počiatkov IT tender, dáva mu červenú

Informačný systém výstavby mala dodať spoločnosť Asseco za 64 miliónov eur.

Pellegrini: Základný problém Slovenska je veľký rezortizmus

Politici sa vraj musia prestať hašteriť o krátkodobých cieľoch a majú sa zaujímať o to, čo bude v roku 2030.

Časť skrachovanej nízkonákladovky Air Berlin prebral easyJet, dovolila to EÚ

Európska komisia uviedla, že táto akvizícia nevyvoláva obavy z narušenia hospodárskej súťaže.

Slovenského správcu domén SK-NIC kúpila britská firma

Britská firma avizuje, že v budúcnosti plánuje rozšíriť svoj slovenský tím.

Europarlament predĺžil fungovanie Európskeho fondu pre strategické investície

Investície chcú prioritne nasmerovať na tvorbu pracovných miest.