Chcete robiť v automobilke? Štátne kurzy vám nepomôžu (rozhovor)

Ak by ľudia mali záujem o vzdelanie, na trhu práce by mohlo vzniknúť 30-tisíc nových pracovných ciest.

Náborový manažér Branislav Holík z personálnej agentúry McRoy.(Zdroj: McRoy)

Náborový manažér BRANISLAV HOLÍK z personálnej agentúry McRoy hovorí, ak by ľudia mali záujem o vzdelanie, zamestnávateľom by to určite pomohlo. "To však iba za podmienky, že by daní ľudia boli ochotní za prácou aj cestovať".

Automobilky dnes hľadajú stovky ľudí. Čo by potenciálni uchádzači mali spraviť, aby získali pracovnú pozíciu?

„Závisí od toho, o akú pracovnú pozíciu ide. Ak sa chce totiž niekto zamestnať ako zvárač-špecialista, na žiadanej a  dobre platenej pozícii bodové zváranie plastov a rúr, musí mať na tento post kvalifikáciu a prax. Ak by mal záujem o operátora výroby, tu nemusí mať žiadnu špecifickú kvalifikáciu, stačí zaškolenie, prax je bonusom. Podobné je to pri vodičoch vysokozdvižného vozíka, kde stačí mať kvalitný kurz. Platí totiž, že na množstvo pozícií nemajú firmy dostatok ľudí, preto často stačí chuť pracovať v kombinácii s ochotou sa na danú pozíciu zaškoliť.“

Stačí absolvovať rekvalifikačný kurz?

„Tu je dôležitá pozícia, o akú ide. V prípade vodiča vysokozdvižného vozíka stačí kvalitný kurz. Túto požiadavku často  nespĺňajú kurzy organizované štátom, kedy uchádzač, obrazne povedané, uvidí vysokozdvižný vozík iba cez okno, podobné je to s jednoduchou kontrolou kvality, s operátormi výroby a podobne. Ak ale chce byť niekto opravárom zložitejších strojov a zariadení, elektrikárom, zváračom, programátorom CNC stroja, tu jednoduchý kurz nestačí."

Prečítajte si tiež:Prečítajte si tiež: Chcete pracovať v automobilke? Pozrite sa, na ktoré pozície stačí rekvalifikačný kurz
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C48AF na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C48AF na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 723
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 930
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 113
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 831
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 678
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 445
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 100
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 020
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 855
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 471

Téma: Medzinárodný menový fond


Článok je zaradený aj do ďalších tém Rozhovory z denníka SME

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.