V tuneli Višňové je vyrazených už cez 3 600 metrov

Úsek stavia taliansko-slovenské konzorcium spoločností Salini Impregilo S.p.A. a Dúha, a. s. Prešov.

Práce na tuneli Višňové sa po viacnásobných odkladoch konečne rozbehli.(Zdroj: PAVOL ĎURČO)

BRATISLAVA. Na úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala sa intenzívne pracuje, pričom momentálne sa robia raziace práce na zatiaľ najdlhšom tuneli Višňové. Ako informovala hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Michaela Michalová, aktuálne je vyrazených spolu 3 654,3 metra. Po dokončení bude každá z tunelových rúr merať 7,5 kilometra.

"Razí sa metódou ADECO RS na oboch portáloch, na štyroch čelbách. Táto špeciálna metóda je v našej krajine použitá prvýkrát. Ide o celoprofilové razenie, pri ktorom sa tunelová rúra razí v celej šírke. Vďaka tejto metóde sa pri budovaní sekundárneho ostenia ušetrí takmer polovica času," priblížila Michalová.

Skrátenie času

V súčasnosti sa robí prekládka existujúcej štôlne na východnom portáli, na skúšobných častiach tunela sa realizuje betonáž základových pásov pre sekundárne ostenie ako aj reprofilácia a profilácia profilu na ostávajúcich častiach tunela. Začali i práce na Stredisku správy a údržby Žilina, na jeho stavebnej časti.

"Takisto začali práce aj na príprave územia pre križovatku Lietavská Lúčka, realizujú sa i prekládky inžinierskych sietí pod diaľnicou," doplnila hovorkyňa.
Úsek D1 Lietavská Lúčka-Višňové-Dubná Skala začína v križovatke Lietavská Lúčka s diaľničným privádzačom Žilina, ktorý odkloní dopravu z cesty I/18 v meste Žilina a v Strečnianskej úžine. Končí v križovatke Dubná Skala.

Po vybudovaní tohto úseku sa motoristi vyhnú zápcham na ceste prvej triedy pod hradom Strečno. Cesta zo Žiliny do Martina sa podľa NDS skráti približne o 15 minút. "Žilinčanom diaľnica pomôže s odbremenením dopravy v jej mestských a prímestských častiach", konštatovala Michalová.

Dvojrúrový diaľničný tunel Višňové začali raziť vlani v júni. Bude súčasťou diaľničného obchvatu Žiliny - 13,5-kilometrového úseku D1 Lietavská Lúčka - Dubná skala, ktorého výstavba má stáť takmer 410 miliónov eur bez DPH a hotová má byť do konca roka 2019. Úsek stavia taliansko-slovenské konzorcium spoločností Salini Impregilo S.p.A. a Dúha, a. s. Prešov.

Platený z eurofondov

Výstavba diaľničného úseku Lietavská Lúčka - Dubná skala je financovaná v dvoch fázach z Kohézneho fondu. Prvá fáza z Operačného programu Doprava (2007-2013) a druhá fáza z Operačného programu Integrovaná Infraštruktúra (2014-2020). Celková výška nenávratného finančného príspevku z Európskej únie je 383,3 milióna eur.

Tunel Višňové popod pohorie Malej Fatry bude vychádzať na jednej strane nad obcou Višňové pri Žiline a na druhej pod Dubnou skalou pri Vrútkach. Štôlňu prerazili už v roku 2001 a od roku 2003 bola zakonzervovaná.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Hitparáda štiav
  2. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  5. Malé knedličky, veľké dojmy
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  8. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  9. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  10. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 360
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 9 762
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 410
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 793
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 674
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 426
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 465
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 927
  9. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 176
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 146

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Film roka vyhlásili dvakrát, Oscara má Moonlight (minúta po minúte)

Muzikál La La Land vyhral šesť cien, ale na konci večera sa udial veľký trapas.

KULTÚRA

Oscar nemá logiku. 5 dôvodov, prečo vyhral Moonlight

Mal šťastie, že nie je sci-fi.

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. S tvrdou silou nemáme šancu.

TECH

Nokii sa podarilo vstať z mŕtvych. Ukázali Nokiu 3310

Majú Android, nízku cenu a dobrý hardvér.

Neprehliadnite tiež

Matečnú vyznamenali Francúzi za zásluhy v agrosektore

Ide o jedno z najvýznamnejších francúzskych štátnych vyznamenaní.

Na letisku v Kráľovej prerušili prevádzku, na plochu vnikol bager

Incident na malom letisku 35 kilometrov od hlavného mesta pravdepodobne súvisí so sporom o pôdu.

Ceny ropy sa vrátili k rastu

Dôvodom boli správy o raste zásob ropy v USA.

Boeing otvorí v Európe prvý závod, vybral si na to Britániu

Vyrábať sa tu majú ovládače vztlakových pristávacích klapiek na krídla.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop