V tuneli Višňové je vyrazených už cez 3 600 metrov

Úsek stavia taliansko-slovenské konzorcium spoločností Salini Impregilo S.p.A. a Dúha, a. s. Prešov.

Práce na tuneli Višňové sa po viacnásobných odkladoch konečne rozbehli.(Zdroj: PAVOL ĎURČO)

BRATISLAVA. Na úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala sa intenzívne pracuje, pričom momentálne sa robia raziace práce na zatiaľ najdlhšom tuneli Višňové. Ako informovala hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Michaela Michalová, aktuálne je vyrazených spolu 3 654,3 metra. Po dokončení bude každá z tunelových rúr merať 7,5 kilometra.

"Razí sa metódou ADECO RS na oboch portáloch, na štyroch čelbách. Táto špeciálna metóda je v našej krajine použitá prvýkrát. Ide o celoprofilové razenie, pri ktorom sa tunelová rúra razí v celej šírke. Vďaka tejto metóde sa pri budovaní sekundárneho ostenia ušetrí takmer polovica času," priblížila Michalová.

Skrátenie času

V súčasnosti sa robí prekládka existujúcej štôlne na východnom portáli, na skúšobných častiach tunela sa realizuje betonáž základových pásov pre sekundárne ostenie ako aj reprofilácia a profilácia profilu na ostávajúcich častiach tunela. Začali i práce na Stredisku správy a údržby Žilina, na jeho stavebnej časti.

"Takisto začali práce aj na príprave územia pre križovatku Lietavská Lúčka, realizujú sa i prekládky inžinierskych sietí pod diaľnicou," doplnila hovorkyňa.
Úsek D1 Lietavská Lúčka-Višňové-Dubná Skala začína v križovatke Lietavská Lúčka s diaľničným privádzačom Žilina, ktorý odkloní dopravu z cesty I/18 v meste Žilina a v Strečnianskej úžine. Končí v križovatke Dubná Skala.

Po vybudovaní tohto úseku sa motoristi vyhnú zápcham na ceste prvej triedy pod hradom Strečno. Cesta zo Žiliny do Martina sa podľa NDS skráti približne o 15 minút. "Žilinčanom diaľnica pomôže s odbremenením dopravy v jej mestských a prímestských častiach", konštatovala Michalová.

Dvojrúrový diaľničný tunel Višňové začali raziť vlani v júni. Bude súčasťou diaľničného obchvatu Žiliny - 13,5-kilometrového úseku D1 Lietavská Lúčka - Dubná skala, ktorého výstavba má stáť takmer 410 miliónov eur bez DPH a hotová má byť do konca roka 2019. Úsek stavia taliansko-slovenské konzorcium spoločností Salini Impregilo S.p.A. a Dúha, a. s. Prešov.

Platený z eurofondov

Výstavba diaľničného úseku Lietavská Lúčka - Dubná skala je financovaná v dvoch fázach z Kohézneho fondu. Prvá fáza z Operačného programu Doprava (2007-2013) a druhá fáza z Operačného programu Integrovaná Infraštruktúra (2014-2020). Celková výška nenávratného finančného príspevku z Európskej únie je 383,3 milióna eur.

Tunel Višňové popod pohorie Malej Fatry bude vychádzať na jednej strane nad obcou Višňové pri Žiline a na druhej pod Dubnou skalou pri Vrútkach. Štôlňu prerazili už v roku 2001 a od roku 2003 bola zakonzervovaná.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  2. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  4. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  6. Inteligencia vo všetkom
  7. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  8. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  9. Čo sa môže stať, keď šetríte na zateplení?
  10. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie
  1. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  3. Apartmány s výnosom až 4% v lyžiarskom stredisku Obergurgl
  4. Finále súťaže CEWE Fotokniha roka 2016
  5. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  6. Východniari investujú do bývania spomedzi regiónov najviac
  7. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  10. Pôžička, ktorá odmeňuje? Nie, nepomýlili sme sa
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 22 138
  2. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 9 625
  3. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 8 672
  4. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 7 218
  5. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 4 052
  6. 5 krokov k vlastnému bývaniu 3 926
  7. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 904
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 796
  9. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku 1 608
  10. Budú Slováci čoskoro ovládať svoje domácnosti cez smartfón? 1 574

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Až teraz sa začína boj o Európu. Le Penová sa na Macrona teší

Macron vidí Francúzsko ako krajinu, ktorá má všetko. Le Penová program stavia na kritike.

SVET

Minúta po minúte: Francúzi dovolili, podľa odhadov postupujú Macron a Le Penová

Le Penová označila postup za historický výsledok.

KOMENTÁRE

Voľby vo Francúzsku. Čo vlastne prospeje ľuďom?

Napäté voľby zakrývali podstatnejšiu tému.

SVET

Macron k politike pristupuje ako k startupu (profil)

Emmanuel Macron bol bankárom aj ministrom hospodárstva.

Neprehliadnite tiež

Medzinárodný menový fond vyzdvihol ekonomické výsledky Slovenska

Išlo predovšetkým o výsledky hospodárenia.

Érsek potápa súťaž na vlaky do Bystrice, obnovuje rýchliky do Košíc cez Zvolen

Ministerstvo dopravy zrušilo vo februári súťaž na vlaky medzi Bratislavou a Banskou Bystricou. Mali priniesť lepšie služby a nižšie ceny

Richter: Máme záujem pracovať so znevýhodnenými skupinami

Minister zdôraznil, že je potrebné sa zamerať na absolventov evidovaných na úradoch práce.

Mihál: Školil som ženy z úradu práce, nik im nevysvetlil nový zákon

Minister práce Ján Richter chce do konca roka nezamestnanosť znížiť na 7-percent.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop