V tuneli Višňové je vyrazených už cez 3 600 metrov

Úsek stavia taliansko-slovenské konzorcium spoločností Salini Impregilo S.p.A. a Dúha, a. s. Prešov.

Práce na tuneli Višňové sa po viacnásobných odkladoch konečne rozbehli.(Zdroj: PAVOL ĎURČO)

BRATISLAVA. Na úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala sa intenzívne pracuje, pričom momentálne sa robia raziace práce na zatiaľ najdlhšom tuneli Višňové. Ako informovala hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Michaela Michalová, aktuálne je vyrazených spolu 3 654,3 metra. Po dokončení bude každá z tunelových rúr merať 7,5 kilometra.

"Razí sa metódou ADECO RS na oboch portáloch, na štyroch čelbách. Táto špeciálna metóda je v našej krajine použitá prvýkrát. Ide o celoprofilové razenie, pri ktorom sa tunelová rúra razí v celej šírke. Vďaka tejto metóde sa pri budovaní sekundárneho ostenia ušetrí takmer polovica času," priblížila Michalová.

Skrátenie času

V súčasnosti sa robí prekládka existujúcej štôlne na východnom portáli, na skúšobných častiach tunela sa realizuje betonáž základových pásov pre sekundárne ostenie ako aj reprofilácia a profilácia profilu na ostávajúcich častiach tunela. Začali i práce na Stredisku správy a údržby Žilina, na jeho stavebnej časti.

"Takisto začali práce aj na príprave územia pre križovatku Lietavská Lúčka, realizujú sa i prekládky inžinierskych sietí pod diaľnicou," doplnila hovorkyňa.
Úsek D1 Lietavská Lúčka-Višňové-Dubná Skala začína v križovatke Lietavská Lúčka s diaľničným privádzačom Žilina, ktorý odkloní dopravu z cesty I/18 v meste Žilina a v Strečnianskej úžine. Končí v križovatke Dubná Skala.

Po vybudovaní tohto úseku sa motoristi vyhnú zápcham na ceste prvej triedy pod hradom Strečno. Cesta zo Žiliny do Martina sa podľa NDS skráti približne o 15 minút. "Žilinčanom diaľnica pomôže s odbremenením dopravy v jej mestských a prímestských častiach", konštatovala Michalová.

Dvojrúrový diaľničný tunel Višňové začali raziť vlani v júni. Bude súčasťou diaľničného obchvatu Žiliny - 13,5-kilometrového úseku D1 Lietavská Lúčka - Dubná skala, ktorého výstavba má stáť takmer 410 miliónov eur bez DPH a hotová má byť do konca roka 2019. Úsek stavia taliansko-slovenské konzorcium spoločností Salini Impregilo S.p.A. a Dúha, a. s. Prešov.

Platený z eurofondov

Výstavba diaľničného úseku Lietavská Lúčka - Dubná skala je financovaná v dvoch fázach z Kohézneho fondu. Prvá fáza z Operačného programu Doprava (2007-2013) a druhá fáza z Operačného programu Integrovaná Infraštruktúra (2014-2020). Celková výška nenávratného finančného príspevku z Európskej únie je 383,3 milióna eur.

Tunel Višňové popod pohorie Malej Fatry bude vychádzať na jednej strane nad obcou Višňové pri Žiline a na druhej pod Dubnou skalou pri Vrútkach. Štôlňu prerazili už v roku 2001 a od roku 2003 bola zakonzervovaná.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  4. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  5. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  6. Splnený sen
  7. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  8. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  9. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur
  10. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman
  1. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  2. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  3. Vysoká hra o súdne trovy
  4. Pozvánka na verejnú diskusiu o obnove Pisztoryho paláca
  5. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  6. Návšteva zo Southwestern University of Finance and Economics
  7. Medzinárodná letná škola EDGE 2017
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Ako na refinancovanie hypotéky
  10. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 12 384
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 12 253
  3. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 4 126
  4. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 917
  5. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 2 950
  6. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 502
  7. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 1 846
  8. Splnený sen 1 818
  9. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 1 572
  10. Koniec štátnym príspevkom pre mladých 1 305

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

O župu, ktorá sa rozprestiera od Moravy po Maďarsko, má záujem len šesť kandidátov

Trnavskému kraju robia dobré meno kúpele, víno, ale aj golfové ihriská.

SVET

Svätá vojna v českej politike. Ako Okamura bojuje o voličov

Má japonský pôvod, tak predsa nemôže byť rasista.

Neprehliadnite tiež

Štát dáva státisíce na to, aby vyškolil opatrovateľky pre Rakúšanov

Úrady práce už tretí rok preplácajú ľuďom preškoľovacie kurzy, ženy chodia najmä na opatrovateľský.

Travel Service ovládne ČSA, môžu prilákať viac Ázijčanov

Obe letecké spoločnosti lietajú aj zo Slovenska. České aerolínie spájajú Bratislavu s Košicami

Fico potvrdil národné lety do Košíc. Čo o nich zatiaľ vieme?

Národné aerolínie od minulého roka presadzuje koaličná SNS.

Mikloš: Stredná Európa sa môže ubrániť hroziacim pascám reformami

Krajinám strednej Európy totiž podľa Mikloša hrozí takzvaná "dvojitá pasca".