V tuneli Višňové je vyrazených už cez 3 600 metrov

Úsek stavia taliansko-slovenské konzorcium spoločností Salini Impregilo S.p.A. a Dúha, a. s. Prešov.

Práce na tuneli Višňové sa po viacnásobných odkladoch konečne rozbehli.(Zdroj: PAVOL ĎURČO)

BRATISLAVA. Na úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala sa intenzívne pracuje, pričom momentálne sa robia raziace práce na zatiaľ najdlhšom tuneli Višňové. Ako informovala hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Michaela Michalová, aktuálne je vyrazených spolu 3 654,3 metra. Po dokončení bude každá z tunelových rúr merať 7,5 kilometra.

"Razí sa metódou ADECO RS na oboch portáloch, na štyroch čelbách. Táto špeciálna metóda je v našej krajine použitá prvýkrát. Ide o celoprofilové razenie, pri ktorom sa tunelová rúra razí v celej šírke. Vďaka tejto metóde sa pri budovaní sekundárneho ostenia ušetrí takmer polovica času," priblížila Michalová.

Skrátenie času

V súčasnosti sa robí prekládka existujúcej štôlne na východnom portáli, na skúšobných častiach tunela sa realizuje betonáž základových pásov pre sekundárne ostenie ako aj reprofilácia a profilácia profilu na ostávajúcich častiach tunela. Začali i práce na Stredisku správy a údržby Žilina, na jeho stavebnej časti.

"Takisto začali práce aj na príprave územia pre križovatku Lietavská Lúčka, realizujú sa i prekládky inžinierskych sietí pod diaľnicou," doplnila hovorkyňa.
Úsek D1 Lietavská Lúčka-Višňové-Dubná Skala začína v križovatke Lietavská Lúčka s diaľničným privádzačom Žilina, ktorý odkloní dopravu z cesty I/18 v meste Žilina a v Strečnianskej úžine. Končí v križovatke Dubná Skala.

Po vybudovaní tohto úseku sa motoristi vyhnú zápcham na ceste prvej triedy pod hradom Strečno. Cesta zo Žiliny do Martina sa podľa NDS skráti približne o 15 minút. "Žilinčanom diaľnica pomôže s odbremenením dopravy v jej mestských a prímestských častiach", konštatovala Michalová.

Dvojrúrový diaľničný tunel Višňové začali raziť vlani v júni. Bude súčasťou diaľničného obchvatu Žiliny - 13,5-kilometrového úseku D1 Lietavská Lúčka - Dubná skala, ktorého výstavba má stáť takmer 410 miliónov eur bez DPH a hotová má byť do konca roka 2019. Úsek stavia taliansko-slovenské konzorcium spoločností Salini Impregilo S.p.A. a Dúha, a. s. Prešov.

Platený z eurofondov

Výstavba diaľničného úseku Lietavská Lúčka - Dubná skala je financovaná v dvoch fázach z Kohézneho fondu. Prvá fáza z Operačného programu Doprava (2007-2013) a druhá fáza z Operačného programu Integrovaná Infraštruktúra (2014-2020). Celková výška nenávratného finančného príspevku z Európskej únie je 383,3 milióna eur.

Tunel Višňové popod pohorie Malej Fatry bude vychádzať na jednej strane nad obcou Višňové pri Žiline a na druhej pod Dubnou skalou pri Vrútkach. Štôlňu prerazili už v roku 2001 a od roku 2003 bola zakonzervovaná.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Turistický nosič pre malého dobrodruha?
  2. Aký bude váš doplnkový dôchodok
  3. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte?
  4. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť?
  5. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity!
  6. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku?
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  8. Jednoduchá mobilná tlač z vášho smartfónu, alebo tabletu?
  9. Vďaka úveru na rekonštrukciu môžete ušetriť tisícky EUR
  10. Zažite vašu vysnívanú dovolenku na Bali
  1. Turistický nosič pre malého dobrodruha?
  2. Kúpte si nehnuteľnosť v 5* luxusnom rezorte v zálive Sistiana
  3. Odmeny za diplomové práce na Stavebnej fakulte STU v Bratislave
  4. Zmluva o nájme pre ambasádu USA neoprávnene zaradená do programu
  5. 4* projekt víl a apartmánov priamo na pobreží, Chorvátsko
  6. Slováci rozhodli o najlepšom!
  7. AAA Auto má nový úver pre živnostníkov
  8. Aký bude váš doplnkový dôchodok
  9. Kúpeľňa - profesionálne informácie pri jej zhotovení
  10. V Prešove sa dnes tankuje za euro. Aj prémiové palivá
  1. Aký bude váš doplnkový dôchodok 9 130
  2. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity! 5 118
  3. Od 1. júla už prestanete chodiť na poštu! 4 998
  4. Neobvyklý objav, ktorý umožňuje zvládnuť angličtinu za 2 týždne 4 962
  5. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a. 3 849
  6. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť? 3 823
  7. Jarabinky Grande odštartovali predaj zaujímavými cenami bytov 3 337
  8. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte? 3 274
  9. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku? 3 236
  10. V Prešove sa dnes tankuje za euro. Aj prémiové palivá 2 545

Téma: Doprava


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Milióny na štadióny míňajú svoj cieľ

V Košiciach má v roku 2019 vďaka štátnej dotácii stáť nový futbalový štadión. Klub však skrachoval, a je otázne, kto na ňom bude hrať.

KOMENTÁRE

Vláda sa futbalu vysmieva rovno do tváre

Štadión s licenciou UEFA jednoducho netreba, lebo nemá využitie.

Neprehliadnite tiež

Ako narastú platy vo Volkswagene a čo s obednou pauzou (príklady)

Finálna dohoda je pri tretej tarifnej triede vyššia o 280 eur oproti poslednej ponuke Volkswagenu.

Štrajk sa končí, odborári sa dohodli s Volkswagenom

Pracovať prestali zamestnanci firmy v utorok ráno. Štrajk dokopy trval šesť dní.

Agentúra Fitch potvrdila ratingy nemeckej poisťovne Allianz

Prevádzkový zisk poisťovne za rok 2016 bol stabilný.