V tuneli Višňové je vyrazených už cez 3 600 metrov

Úsek stavia taliansko-slovenské konzorcium spoločností Salini Impregilo S.p.A. a Dúha, a. s. Prešov.

Práce na tuneli Višňové sa po viacnásobných odkladoch konečne rozbehli.(Zdroj: PAVOL ĎURČO)

BRATISLAVA. Na úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala sa intenzívne pracuje, pričom momentálne sa robia raziace práce na zatiaľ najdlhšom tuneli Višňové. Ako informovala hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Michaela Michalová, aktuálne je vyrazených spolu 3 654,3 metra. Po dokončení bude každá z tunelových rúr merať 7,5 kilometra.

"Razí sa metódou ADECO RS na oboch portáloch, na štyroch čelbách. Táto špeciálna metóda je v našej krajine použitá prvýkrát. Ide o celoprofilové razenie, pri ktorom sa tunelová rúra razí v celej šírke. Vďaka tejto metóde sa pri budovaní sekundárneho ostenia ušetrí takmer polovica času," priblížila Michalová.

Skrátenie času

V súčasnosti sa robí prekládka existujúcej štôlne na východnom portáli, na skúšobných častiach tunela sa realizuje betonáž základových pásov pre sekundárne ostenie ako aj reprofilácia a profilácia profilu na ostávajúcich častiach tunela. Začali i práce na Stredisku správy a údržby Žilina, na jeho stavebnej časti.

"Takisto začali práce aj na príprave územia pre križovatku Lietavská Lúčka, realizujú sa i prekládky inžinierskych sietí pod diaľnicou," doplnila hovorkyňa.
Úsek D1 Lietavská Lúčka-Višňové-Dubná Skala začína v križovatke Lietavská Lúčka s diaľničným privádzačom Žilina, ktorý odkloní dopravu z cesty I/18 v meste Žilina a v Strečnianskej úžine. Končí v križovatke Dubná Skala.

Po vybudovaní tohto úseku sa motoristi vyhnú zápcham na ceste prvej triedy pod hradom Strečno. Cesta zo Žiliny do Martina sa podľa NDS skráti približne o 15 minút. "Žilinčanom diaľnica pomôže s odbremenením dopravy v jej mestských a prímestských častiach", konštatovala Michalová.

Dvojrúrový diaľničný tunel Višňové začali raziť vlani v júni. Bude súčasťou diaľničného obchvatu Žiliny - 13,5-kilometrového úseku D1 Lietavská Lúčka - Dubná skala, ktorého výstavba má stáť takmer 410 miliónov eur bez DPH a hotová má byť do konca roka 2019. Úsek stavia taliansko-slovenské konzorcium spoločností Salini Impregilo S.p.A. a Dúha, a. s. Prešov.

Platený z eurofondov

Výstavba diaľničného úseku Lietavská Lúčka - Dubná skala je financovaná v dvoch fázach z Kohézneho fondu. Prvá fáza z Operačného programu Doprava (2007-2013) a druhá fáza z Operačného programu Integrovaná Infraštruktúra (2014-2020). Celková výška nenávratného finančného príspevku z Európskej únie je 383,3 milióna eur.

Tunel Višňové popod pohorie Malej Fatry bude vychádzať na jednej strane nad obcou Višňové pri Žiline a na druhej pod Dubnou skalou pri Vrútkach. Štôlňu prerazili už v roku 2001 a od roku 2003 bola zakonzervovaná.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  3. Legendárna Transsibírska magistrála
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  8. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  10. Top First moment dovolenky na leto 2018
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 13 508
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 8 913
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 962
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 4 806
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 539
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 1 920
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 766
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 634
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 580
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 976

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Komédia na súdoch: prečo nie sú prípady Majského a Čuňu uzavreté

Treba sa pýtať, kde sme – ako súdruhovia z NDR – urobili chybu.

ŠPORT

Slovenskí hokejisti prehrali s Rusmi po predĺžení na turnaji v Nórsku

Slovákom patrí priebežne tretie miesto.

KOMENTÁRE

Prečo sa v kostoloch nediskutuje

Chromík a Kuffa kázali proti Istanbulskému dohovoru. Vraj veď násilie na ženách nikto nechce.

Neprehliadnite tiež

BMW postaví v Česku nové skúšobné centrum, budú v ňom testovať aj autonómne riadenie

Automobilka BMW má aktuálne tri testovacie centrá v Bavorsku, Francúzsku a vo Švédsku.

Křetínského EPH bude v Taliansku najväčším výrobcom elektriny z biomasy

Transakcia je súčasťou strategického plánu skupiny. Ide o druhú investíciu do oblasti energetického využitia biomasy po britskom projekte Lynemouth.

Tauris: Test spišských párkov mohol byť zmanipulovaný

Podľa spoločnosti to má dokazovať aj mlčanie jeho autorov, ktorí doteraz nezverejnili svoju metodiku.

Najväčšiu kúpnu silu mali vlani Luxemburčania, Slováci sú pod priemerom EÚ

Spotreba obyvateľov Luxemburska bola o 32 percent vyššia, ako bol priemer v Únie.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.