Ukončenie výstavby úseku R2 sa posúva na jeseň

Šéf NDS zdôraznil, že s ukončením stavby počítajú v danom termíne a dnes vyvíjajú na zhotoviteľa tlak, aby si splnil všetky svoje zmluvné povinnosti.

Róbert Auxt(Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

ZVOLENSKÁ SLATINA. Stavba rýchlostnej komunikácie R2 medzi Zvolenskou Slatinou a Vígľašom - Pstrušou by mala byť ukončená v polovici novembra 2016. Oproti plánu sa tak posúva asi o päť mesiacov. Dôvodom sú niektoré technické problémy, súvisiace s výstavbou, ako aj nedodržanie fakturačných termínov zo strany subdodávateľov.

"Na začiatku výstavby to bol dosť náročný pyrotechnický prieskum, ktorý stavbu zdržal. Na stavbe sa totiž našlo dosť veľa nevybuchnutej munície z obdobia 2. svetovej vojny. Navyše, vo februári tohto roku došlo na určitých miestach k záplavám, ktoré nedovoľovali plynule pokračovať vo výstavbe. Ale momentálne vidíme najväčšie problémy vo fakturáciách subdodávateľov," uviedol na dnešnom kontrolnom dni na stavbe R2 generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Róbert Auxt.

Šéf NDS zdôraznil, že s ukončením stavby počítajú v danom termíne a dnes vyvíjajú na zhotoviteľa tlak, aby si splnil všetky svoje zmluvné povinnosti. Má sa to odzrkadľovať aj v častejších kontrolách.

Čo sa týka zatiaľ "vynechaného" úseku okolo Zvolena, ktorý sa mal pôvodne viesť severne od mesta a čiastočne aj v katastri Sliača, štúdiu realizovateľnosti pripravuje v súčasnosti Dopravoprojekt.

Dnes kontrolovaný úsek R2 začína križovatkou Zvolenská Slatina s privádzačom cesty I/50 pred obcou Zvolenská Slatina. Ďalej pokračuje severne od tejto obce, ako aj obce Vígľaš a končí pred križovatkou Pstruša pri miestnej časti obce Vígľaš - Pstruša. Za ňou pokračuje nadväzujúci úsek Pstruša - Kriváň, ktorý pre motoristov otvorili vlani.

Projekt je spolufinancovaný zo Štrukturálneho fondu Európskej únie. Vysúťažená suma je 82,3 milióna eur bez DPH. Zhotoviteľom stavby je združenie Corsan-Corviam Construcción, S.A., Chemkostav IS, s. r. o. Celková dĺžka úseku je 7,8 km.

Na trase sa nachádza spolu sedem trvalých mostných objektov, z toho jeden nadjazd nad rýchlostnou cestou a 3500 m protihlukových stien. Najnáročnejšie sú most nad potokom Hradná, ktorý je dlhý 206,8 metra, a most nad Slatinou a železničnou traťou dlhý 460,6 metra.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  2. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  3. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  5. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  6. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  7. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  8. Modern luxury next to the Blue Church
  9. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  1. Moskva alebo Petrohrad? 7 224
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 4 774
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 861
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 148
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 651
  6. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 650
  7. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 356
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 202
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 075
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 056

Téma: Fotky, Fotografie a fotogalérie


Článok je zaradený aj do ďalších tém Slovensko

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čo sa deje v Smere? Fico drží Kaliňáka aj za cenu, že stranu pochová

Premiér umlčal hlasy, ktoré volali po personálnych zmenách v jeho strane.

EKONOMIKA

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia tvrdia, že podobne kroky neplánujú.

DOMOV

Rakúšania kontroly obhajujú migrantmi, Slováci tomu nerozumejú

Rakúšania stále náhodne kontrolujú.

DOMOV

Esbéeskar môže v obchode šacovať. Ak je to dobrovoľné

Ak zariadenie zapípa, pracovník SBS by mal zákazníka požiadať o blok.

Neprehliadnite tiež

Dolárových milionárov pribúda, najbohatším regiónom zostáva Severná Amerika

Desatina najbohatších ľudí na svete vlastní takmer 88 percent celkového svetového bohatstva.

Šéf odborov Volkswagenu: Strach o miesta v Škode je zbytočný

V českých médiách sa v októbri objavili špekulácie, že koncern by mohol presunúť časť produkcie Škody Auto do Nemecka.

USA nesúhlasí s prevzatím Time Warner spoločnosťou AT&T

Nesúhlas vlády s akvizíciou prekvapil mnohých na Wall Street.

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.