ŠTOKHOLM. Švédsky odevný reťazec Hennes & Mauritz (H&M) zaznamenal v máji oživenie predaja po nezvyčajne chladnom jarnom počasí v Európe, ktoré malo negatívny vplyv na jeho odbyt. Informovala o tom agentúra Reuters.
Celkové tržby druhej najväčšej odevnej siete na svete (po španielskom Inditexe) v lokálnych menách v máji vzrástli medziročne o 9 % napriek poklesu predaja o 1 % v Nemecku, ktoré je najväčším trhom švédskeho reťazca.
Analytici, ktorých oslovila agentúra Reuters však očakávali, že sa májový obrat H&M zvýši o 10 %.
H&M zároveň uviedol, že jeho tržby v období marec-máj, teda v 2. kvartáli finančného roka 2015/16, vzrástli na 46,9 miliardy švédskych korún (5,03 miliardy eur) zo 45,9 miliardy SEK v rovnakom období vlani. Zaostali však za odhadmi analytikov, ktorí H&M predpovedali v 2. kvartáli tržby v priemere 47,7 miliardy SEK.
Reťazec v tejto súvislosti pripomína, že mesačné výsledky predajcov oblečenia môžu podliehať veľkým výkyvom v závislosti od počasia. A práve nezvyčajne chladné počasie sa podpísalo pod slabý marcový a aprílový predaj novej jarnej kolekcie.
Niektorí analytici však majú obavy, že slabý rast predaja môže byť tiež signálom spomaľovania dopytu po oblečení na kľúčových trhoch.