Luxusná značka Ralph Lauren hľadá inšpiráciu u H&M, odevného reťazca pre masy

Dôvodom je rýchlosť, s akou dokáže H&M reagovať na nové trendy.

Modelka predvádza kreáciu z jesennej kolekcie 2016 značky Ralph Lauren. (Zdroj: TASR/AP)

NEW YORK. Americká sieť obchodov s luxusným módnym tovarom Ralph Lauren hľadá inšpiráciu u švédskeho reťazca Hennes & Mauritz (H&M), ktorý ponúka cenovo dostupné odevy pre širokú masu klientov.

Dôvodom je rýchlosť, s akou dokáže H&M reagovať na nové módne trendy, konštatuje agentúra Bloomberg.

Zredukovanie skladových zásob

Stefan Larsson, nový generálny riaditeľ americkej spoločnosti, ktorý predtým pracoval práve pre H&M a značku Old Navy, odevného reťazca Gap, chce dosiahnuť, aby sa nové modely Ralph Lauren dostali od návrhov na pulty obchodov už za 9 mesiacov, a nie za 15, ako je to teraz.

Táto stratégia umožní sieti luxusných obchodov zredukovať skladové zásoby, čo znamená, že nebude potrebovať tak často výpredaje za znížené ceny, aby sa zbavila tovaru, ktorý už vyšiel z módy.

Trh si žiada zmeny a nový prístup módnej značky, ktorá tradične plánovala svoje kolekcie ďaleko dopredu a dúfala, že klientom sa bude páčiť, čo pre nich vymyslela.

Ralph Lauren má za sebou - a podľa výsledkov za 1. kvartál aj pred sebou - slabý rok. Analytici odhadujú, že jeho tržby tento rok klesnú v priemere o 4 %. Larsson však očakáva, že po dokončení reorganizácie sa tržby stabilizujú, pravdepodobne už v roku 2018.

Larsson sa stal šéfom vlani v novembri, keď na poste vystriedal zakladateľa firmy Ralpha Laurena. Cieľom jeho programu je zvýšiť odbyt aj ziskové marže.

Zrušenie pracovných miest

Počíta pritom so zrušením 1000 pracovných miest a zatvorením neziskových obchodov. Zruší tiež "tri úrovne riadenia" a zjednoduší štruktúru spoločnosti. Sieť obchodov Ralph Lauren má podľa neho šancu oživiť nielen značku ako takú, ale zároveň prebudovať celú dodávateľskú sieť.

Ralph Lauren bol nútený ponúknuť klientom veľké zľavy, aby ich prilákal do obchodov, čo odráža aj závislosť módneho priemyslu ako celku od výpredajov.

Módna značka podniká teraz veľmi agresívne kroky, aby znížila skladové zásoby a podiel príjmu z výpredajov na svojich tržbách. V krátkodobom časovom horizonte to bude mať negatívny vplyv na zisk spoločnosti, pripustil finančný riaditeľ Bob Madore.

Firma sa v rámci reštrukturalizácie sústredí na marketing a tri kľúčové značky: Ralph Lauren, Polo a Lauren. A pracuje na zlepšení on-line predaja. No hoci módny dom plánuje obmedziť výpredaje, úplne ich nezruší. Klienti si zvykli na sezónne zľavy, ale po zavedení zmien by v skladoch malo zostať menej nepredaného tovaru.

"Vidíme jasnú cestu vpred, chceme využiť potenciál a naštartovať rast značky, jej tržieb a zisku," povedal Larsson. "Vyžaduje si to však čas," dodal.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  2. Hitparáda štiav
  3. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  4. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  5. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  6. Malé knedličky, veľké dojmy
  7. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  8. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  9. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  10. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 702
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 841
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 359
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 478
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 414
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 5 281
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 503
  8. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 647
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 446
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 189

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Británia sa rozhodla, hranice aj pre Slovákov chce zatvoriť už v marci

Theresa Mayová chystá obmedzenie voľného pohybu oznámiť v rovnaký deň, kedy oficiálne spustí rokovania o brexite.

DOMOV

Prieskum Polis: Voľby by vyhral Smer, SNS preferencie klesli

Do parlamentu by sa dostalo aj KDH.

Neprehliadnite tiež

Premiéri krajín V4 sa stretnú k téme nekvalitných výrobkov vo Varšave

Fico v Trnave zdôraznil, že chcú reagovať na niečo, čo nemôžeme akceptovať, aby z nás robili občanov 2. kategórie.

UPC zvyšuje ceny internetu a televízie. Čo môžete robiť?

Káblová spoločnosť mení služby a ceny uprostred viazanosti, ľudia sa búria.

Briti budú múdri a ak budú ľudí potrebovať, pustia ich (rozhovor)

Analytik Next Finance Jiří Cihlář tvrdí, že Veľká Británia si po brexite bude zamestnancov z cudziny vyberať.

Medzi sto najatraktívnejších regiónov Únie patrí aj Bratislavský kraj

Konkurencieschopný región je taký, ktorý dokáže firmám aj obyvateľom ponúknuť atraktívne a udržateľné prostredie na život a prácu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop