Auxt: Druhá rúra v tuneli Branisko bude nutná

Diaľničiari sa chcú pozrieť aj na úseky diaľnic, o ktorých sa doteraz veľmi nediskutovalo.

Západný portál tunela Branisko.(Zdroj: wikimedia/cc/Rauenstein)

BRATISLAVA. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) by sa chcela viac sústrediť na cestné stavby, ktoré Slovensko v súčasnosti potrebuje riešiť. Chce sa teda zamerať na úseky, kde je najvyššia intenzita dopravy.

To je podľa zastupujúceho generálneho riaditeľa NDS Róberta Auxta napríklad prípad diaľnice D3 na severe Slovenska, kde sú denné intenzity aj cez 30.000 áut.

Diaľničiari sa však chcú pozrieť aj na úseky diaľnic, o ktorých sa doteraz veľmi nediskutovalo. Napríklad na tunel Branisko na diaľnici D1, ktorý funguje s jednou tunelovou rúrou. Bude ho totiž potrebné rozšíriť.

Článok pokračuje pod video reklamou

"Momentálne to vychádza tak, že v roku 2023 - 2024 by ďalšia rúra bola nutná," odhadol Auxt na štvrtkovom (9. 6.) Stretnutí lídrov slovenského stavebníctva. Tunel Branisko je dlhý takmer 5 kilometrov a v prevádzke je od roku 2003. Cez pravú tunelovú rúru prechádza momentálne doprava obojsmerne.

V určení priorít a zoptimalizovaní výdavkov by mal NDS pomôcť predovšetkým koncept hodnota za peniaze (value for money). Diaľničiari ho chcú využívať nielen pri veľkých projektoch, ale chcú ho zaviesť skoro do dennej praxe. "Sľubujeme si od toho, že vieme zoptimalizovať a prioritizovať v podstate aj menšie projekty," opísal Auxt. Napríklad práce spojené s prípravou a projektovaním stavieb.

NDS totiž súčasne vykupuje pozemky pod viacerými stavbami a aj takými, ktoré sa nebudú stavať ani v najbližších piatich či desiatich rokoch. "A práve tieto zdroje sa dajú použiť napríklad v iných projektoch, ktoré sú možno prioritnejšie a dajú sa realizovať rýchlejšie," dodal.

Diaľničná spoločnosť chce tiež vo väčšej miere využívať vlastné zdroje, ako sú príjmy z mýta či elektronických diaľničných známok. Dôvodom je aj fakt, že eurofondy na diaľnice už nebudú také ako v minulosti.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  2. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  3. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  4. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  5. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  6. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  7. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  9. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  10. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie
  1. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  2. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  3. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
  4. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
  5. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  6. Šariš obliekol svoje pivá do unikátneho šatu
  7. Chcete zažiť skvelú dovolenku 2018? Na toto netreba zabudnúť!
  8. Events you should not miss during your visit in Bratislava
  9. Modernizácia rozvodov tepla v Medzeve, Slavošovciach a Plešivci
  10. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  1. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 49 978
  2. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 22 983
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 17 336
  4. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 16 903
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 11 555
  6. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 6 936
  7. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 6 206
  8. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 6 100
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 5 580
  10. Volkswagen je vďaka bonusom dostupnejší 3 137

Téma: Diaľnice


Článok je zaradený aj do ďalších tém Slovensko

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Robili radikálne reformy. Nemali inú možnosť

Krajiny, ktoré s trhovými reformami otáľali, sú dnes na tom horšie ako Poľsko, tvrdí Leszek Balcerowicz, autor radikálnych reforiem zo začiatku 90. rokov.

Píše Miroslav Kocúr

Pozvať Kuffu na festival Lumen je problém

Miera nekontrolovanej nenávisti dosahuje stále nové maximá.

PÍŠE PETR ŠABATA

Prečo je také mrzuté, že sa Kiska rozhodol pre odchádzanie

Kiskovo nasadenie v straníckej politike bude skôr symbolické a nedostatočné.

Neprehliadnite tiež

Biznis s kanceláriami v Bratislave vynáša. Láka to investorov

Bratislava už láka realitných investorov viac ako Praha. Kancelárie im vedia zarobiť viac ako peniaze v banke.

Pivo v plechovke vydrží menej, ukázal test

Český denník testoval s odborníkmi štrnásť vzoriek svetlého ležiaka.

Richter chce viac kontrolovať eseročky. Odborníci hovoria o šikane

Ministerstvo práce si chce posvietiť na jednoosobové firmy.

Volkswagen chce s Fordom vyrábať úžitkové vozidlá

Spolupráca by mala viesť k tomu, že vozidlá budú plniť kritériá na množstvo škodlivín.

Vláda má vôľu vyhlásiť voči dlžníkom sociálnej poisťovne generálny pardon

Dankovi sa zároveň nepáči, že dlhy vymáhajú súkromní exekútori.