SME
Sobota, 24. október, 2020 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky

Auxt: Druhá rúra v tuneli Branisko bude nutná

Diaľničiari sa chcú pozrieť aj na úseky diaľnic, o ktorých sa doteraz veľmi nediskutovalo.

Západný portál tunela Branisko.Západný portál tunela Branisko. (Zdroj: wikimedia/cc/Rauenstein)

BRATISLAVA. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) by sa chcela viac sústrediť na cestné stavby, ktoré Slovensko v súčasnosti potrebuje riešiť. Chce sa teda zamerať na úseky, kde je najvyššia intenzita dopravy.

To je podľa zastupujúceho generálneho riaditeľa NDS Róberta Auxta napríklad prípad diaľnice D3 na severe Slovenska, kde sú denné intenzity aj cez 30.000 áut.

Diaľničiari sa však chcú pozrieť aj na úseky diaľnic, o ktorých sa doteraz veľmi nediskutovalo. Napríklad na tunel Branisko na diaľnici D1, ktorý funguje s jednou tunelovou rúrou. Bude ho totiž potrebné rozšíriť.

Skryť Vypnúť reklamu

"Momentálne to vychádza tak, že v roku 2023 - 2024 by ďalšia rúra bola nutná," odhadol Auxt na štvrtkovom (9. 6.) Stretnutí lídrov slovenského stavebníctva. Tunel Branisko je dlhý takmer 5 kilometrov a v prevádzke je od roku 2003. Cez pravú tunelovú rúru prechádza momentálne doprava obojsmerne.

V určení priorít a zoptimalizovaní výdavkov by mal NDS pomôcť predovšetkým koncept hodnota za peniaze (value for money). Diaľničiari ho chcú využívať nielen pri veľkých projektoch, ale chcú ho zaviesť skoro do dennej praxe. "Sľubujeme si od toho, že vieme zoptimalizovať a prioritizovať v podstate aj menšie projekty," opísal Auxt. Napríklad práce spojené s prípravou a projektovaním stavieb.

NDS totiž súčasne vykupuje pozemky pod viacerými stavbami a aj takými, ktoré sa nebudú stavať ani v najbližších piatich či desiatich rokoch. "A práve tieto zdroje sa dajú použiť napríklad v iných projektoch, ktoré sú možno prioritnejšie a dajú sa realizovať rýchlejšie," dodal.

Skryť Vypnúť reklamu

Diaľničná spoločnosť chce tiež vo väčšej miere využívať vlastné zdroje, ako sú príjmy z mýta či elektronických diaľničných známok. Dôvodom je aj fakt, že eurofondy na diaľnice už nebudú také ako v minulosti.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  3. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  4. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  5. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  6. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  8. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  9. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  10. Zelená Bratislava
  1. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  2. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  3. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  4. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  6. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  7. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  8. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 18 459
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 13 820
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 174
  4. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 13 042
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 225
  6. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 385
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 836
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 938
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 777
  10. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 757
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Slovensko

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Diaľnice
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Krajčí testoval, potom rokoval. Verí, že Slovensko bude príkladom (minúta po minúte)

Na Slovensku pribudlo 2890 pozitívne testovaných na koronavírus a 25 úmrtí pacientov s Covid-19. Na Orave a v Bardejove pokračuje celoplošné testovanie na Covid-19.

Minister Marek Krajčí v Tvrdošíne.
Predseda Národnej rady Boris Kollár.
Odberové miesto v dolnokubínskej nemocnici.

Prečo sú tu vojaci, nemajú čo robiť? Veľká reportáž z Oravy

Na testy čakali ľudia v chladnom počasí aj hodinu.

Celološné testovanie na Orave.

Neprehliadnite tiež

Únia začala budovať trh so spoločnými dlhopismi, dopyt bol rekordný

Podľa expertov je otázkou, či bude podobne veľký záujem aj o ďalšie spoločné dlhopisy EÚ.

Európska centrálna banka vo Frankfurte.
Ilustračná fotografia.

Letisko v Bratislave prišlo o značné príjmy, schému pomoci hodnotí pozitívne

Letisko intenzívne komunikuje s ministerstvom dopravy o ďalšom postupe.

Koronavírus výrazne ovplyvnil letecký priemysel.

V Nemecku opäť prudko stúpa dopyt po toaletnom papieri a dezinfekcii

Aj v Nemecku rastú počty nakazených, hoci je na tom lepšie ako iné európske krajiny.

Ilustračná fotografia.