BRATISLAVA, PRAHA. Nespokojný český zákazník nahlásil prepravnú spoločnosť Uber úradom. Stalo sa tak potom, čo za jazdu Uberom zaplatil niekoľkonásobne viac, než si pôvodne myslel.
Uber si totiž v časoch, keď je doprava hustejšia a na cestách je menej áut - taxikárov, účtuje niekoľkonásobok cestovného, a teda nie len základnú sadzbu za prejdené kilometre.
Český zákazník, ktorý pracuje v marketingovej spoločnosti, sa službou UberPop zviezol v januári. Po zistení, že zaplatil viac, než pôvodne mal, sa zviezol alternatívnou službou ešte 16-krát. Spolu so zamestnancom exekútorského úradu.
Okrem toho, že vodiči o sebe počas jazdy prezradili, že nemajú potrebné doklady na vykonávanie takejto práce, zamestnanci úradov zaznamenávali aj to, že autá neboli označené ako taxi a nemali ani taxametre.
Podnety poslal zákazník spolu s právnikmi na finančný úrad, živnostenský úrad či do poisťovní. Taktiež na Českú obchodnú inšpekciu, a to preto, že Uber sa podľa právnikov dopúšťa nekalých obchodných praktík.
Uber sa podľa českého webu idnes.cz od potenciálnych daňových únikov svojich vodičov dištancuje.
"Daňové povinnosti, odvody alebo dodržiavanie pravidiel cestnej premávky sú zodpovednosťou daného vodiča. Uber ako technologická platforma nemá do týchto záležitostí právo zasahovať," uviedla pre idnes.cz marketingová riaditeľka Uberu Barbora Polachová.