Dialničiari stále nevedia, ako urobia križovatku Triblavina, ľudia sa búria

Ministerstvo hľadá riešenia, s ktorými by sa stotožnili aj predstavitelia petície, ktorá bola kvôli križovatke spísaná.

Križovatku Triblavina stavia pre Národnú diaľničnú spoločnosť spoločnosť Porr za 23,7 milióna eur.(Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) stále pracuje na optimálnom riešení križovatky Triblavina na diaľnici D1.

"Samotný návrh by sme verejnosti radi predstavili v najbližších týždňoch," uviedla hovorkyňa NDS Michaela Michalová.

Snahu pokračovať v rokovaniach s verejnosťou, ktoré by pomohli nájsť kompromis pri zlepšení dopravnej situácie v tejto lokalite, ešte v máji avizoval štátny tajomník rezortu dopravy Viktor Stromček.

Zohľadňujú aj petíciu

Ministerstvo dopravy informovalo, že naďalej hľadajú riešenia, s ktorými by sa stotožnili aj predstavitelia petície, spustenej v apríli, za prestavbu diaľnice D1 a križovatky Triblavina so súbežnými kolektormi a v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013.

Pôvodne navrhované riešenie diaľnice D1 a križovatky Triblavina so šiestimi pruhmi, so súbežnými kolektormi po oboch stranách diaľnice, sa totiž v nadväzujúcom projekte pre stavebné povolenie mení na diaľnicu s ôsmimi pruhmi bez kolektorov.

Proti týmto zmenám spustili ešte vo februári obyvatelia Bernolákova, Chorvátskeho Grobu a Ivanky pri Dunaji petíciu, pretože sa obávajú dennodenného kolapsu dopravy.

Kvôli zmenám sa obrátili na kontrolórov

Petičný výbor o kompromisných návrhoch zo strany NDS či rezortu dopravy nevie, no upozorňuje, že ak by k nim došlo, bolo by potrebné dodržať zákon, zmeniť územný plán Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) a celý proces by sa tak vrátil na začiatok.

"Chceme, aby pokračoval legitímny proces výstavby, ktorý bol schválený v roku 2013," uviedol zástupca petície a starosta bratislavských Vajnôr Ján Mrva.

Pre zmeny v križovatke Triblavina podal petičný výbor v apríli podnet už na Najvyšší kontrolný úrad (NKÚ) SR a Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO). Požadujú v ňom, aby úrady preskúmali zbytočné vynakladanie finančných prostriedkov na projektovú dokumentáciu, ktorú nebude možné realizovať.

"NDS aj zástupcovia ministerstva dopravy niekoľkokrát informovali všetkých zúčastnených o zmenách v križovatke Triblavina aj o dôvodoch, pre ktoré sa udiali," argumentuje rezort dopravy.

Vraj by vznikli zápchy ako na Prístavnom moste

NDS začiatkom mája zverejnila komplexnú dokumentáciu ku križovatke Triblavina, ktorá má verejnosti poskytnúť odborný pohľad, prečo sa pôvodne navrhované riešenie mení.

NDS ešte na aprílovom verejnom rokovaní na Úrade BSK uviedla, že prestavba podľa pôvodného navrhovaného riešenia by spôsobila problémy v doprave.

Riešenie, ktoré sa v minulosti dostalo aj do územného plánu BSK, už podľa NDS nie je aktuálne a znamenalo by také dopravné problémy, aké sú napríklad na bratislavskom Prístavnom moste.

Spoločnosť zároveň uviedla, že stavebné práce v križovatke Triblavina sú realizované v súlade s právoplatným stavebným povolením. Ako tvrdí, zmenu technického riešenia na tejto stavbe navrhla tak, že nerozširuje územie pre diaľnicu nad rámec vydaného územného rozhodnutia.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  2. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  3. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  4. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  10. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  1. Študenti stredných a vysokých škôl môžu získať na účet 1000€
  2. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  3. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  4. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  5. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  6. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  7. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  8. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  9. Leto nekončí!
  10. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 068
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 189
  3. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 020
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 826
  5. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 1 614
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 309
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 303
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 199
  9. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 128
  10. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 757

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Mesačnú dcéru našla v nemocnici so zlomenou nohou. Tvrdia, že si to urobila sama

Po odbere krvi ostala mesačnej Liliane modrina na päte a zlomená stehenná kosť.

KOMENTÁRE

Aj z Ameriky sa môže stať Rusko

Liberálnu Ameriku neznepokojuje obava, že Rusko bude riadiť svet.

DOMOV

Plavčan zostane ministrom do konca augusta

SNS neodpovedala, či je za otáľaním vyčkávanie na koaličnú radu.

ŠPORT

Sú senzáciou našej ligy, za odmenu mávajú opekačky

FC Nitra prekvapuje a je na čele Fortuna ligy.

Neprehliadnite tiež

Slovensko vyhralo arbitráž o gemerské ložisko mastenca

Išlo o dlhodobý spor o 239,7 milióna eur proti spoločnostiam Eurogas a Belmont Resources.

Ford zavádza v Británii šrotovné, za staré auto dáva zľavu 2000 libier

Šrotovné môže podporiť predaj áut v čase, keď sa dopyt po nových vozidlách začína citeľne znižovať.

BMW je najziskovejšou automobilkou na svete

Na druhom mieste sa umiestnilo Suzuki a na treťom mieste Daimler.

Fico sa chválil: Môžme byť v jadre Európskej únie

Nezamestnanosť prestala byť najväčším problémom Slovenska, povedal na tlačovej konferencii Fico.