Dialničiari stále nevedia, ako urobia križovatku Triblavina, ľudia sa búria

Ministerstvo hľadá riešenia, s ktorými by sa stotožnili aj predstavitelia petície, ktorá bola kvôli križovatke spísaná.

Križovatku Triblavina stavia pre Národnú diaľničnú spoločnosť spoločnosť Porr za 23,7 milióna eur.(Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) stále pracuje na optimálnom riešení križovatky Triblavina na diaľnici D1.

"Samotný návrh by sme verejnosti radi predstavili v najbližších týždňoch," uviedla hovorkyňa NDS Michaela Michalová.

Snahu pokračovať v rokovaniach s verejnosťou, ktoré by pomohli nájsť kompromis pri zlepšení dopravnej situácie v tejto lokalite, ešte v máji avizoval štátny tajomník rezortu dopravy Viktor Stromček.

Zohľadňujú aj petíciu

Ministerstvo dopravy informovalo, že naďalej hľadajú riešenia, s ktorými by sa stotožnili aj predstavitelia petície, spustenej v apríli, za prestavbu diaľnice D1 a križovatky Triblavina so súbežnými kolektormi a v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013.

Pôvodne navrhované riešenie diaľnice D1 a križovatky Triblavina so šiestimi pruhmi, so súbežnými kolektormi po oboch stranách diaľnice, sa totiž v nadväzujúcom projekte pre stavebné povolenie mení na diaľnicu s ôsmimi pruhmi bez kolektorov.

Proti týmto zmenám spustili ešte vo februári obyvatelia Bernolákova, Chorvátskeho Grobu a Ivanky pri Dunaji petíciu, pretože sa obávajú dennodenného kolapsu dopravy.

Kvôli zmenám sa obrátili na kontrolórov

Petičný výbor o kompromisných návrhoch zo strany NDS či rezortu dopravy nevie, no upozorňuje, že ak by k nim došlo, bolo by potrebné dodržať zákon, zmeniť územný plán Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) a celý proces by sa tak vrátil na začiatok.

"Chceme, aby pokračoval legitímny proces výstavby, ktorý bol schválený v roku 2013," uviedol zástupca petície a starosta bratislavských Vajnôr Ján Mrva.

Pre zmeny v križovatke Triblavina podal petičný výbor v apríli podnet už na Najvyšší kontrolný úrad (NKÚ) SR a Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO). Požadujú v ňom, aby úrady preskúmali zbytočné vynakladanie finančných prostriedkov na projektovú dokumentáciu, ktorú nebude možné realizovať.

"NDS aj zástupcovia ministerstva dopravy niekoľkokrát informovali všetkých zúčastnených o zmenách v križovatke Triblavina aj o dôvodoch, pre ktoré sa udiali," argumentuje rezort dopravy.

Vraj by vznikli zápchy ako na Prístavnom moste

NDS začiatkom mája zverejnila komplexnú dokumentáciu ku križovatke Triblavina, ktorá má verejnosti poskytnúť odborný pohľad, prečo sa pôvodne navrhované riešenie mení.

NDS ešte na aprílovom verejnom rokovaní na Úrade BSK uviedla, že prestavba podľa pôvodného navrhovaného riešenia by spôsobila problémy v doprave.

Riešenie, ktoré sa v minulosti dostalo aj do územného plánu BSK, už podľa NDS nie je aktuálne a znamenalo by také dopravné problémy, aké sú napríklad na bratislavskom Prístavnom moste.

Spoločnosť zároveň uviedla, že stavebné práce v križovatke Triblavina sú realizované v súlade s právoplatným stavebným povolením. Ako tvrdí, zmenu technického riešenia na tejto stavbe navrhla tak, že nerozširuje územie pre diaľnicu nad rámec vydaného územného rozhodnutia.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  2. Malé knedličky, veľké dojmy
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  6. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  7. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  10. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 144
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 919
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 961
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 358
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 938
  6. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 4 892
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 415
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 605
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 894
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 695

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

EKONOMIKA

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Sulík sa stretol s ministrom financií.

ŠPORT

Sagan: Keď idem so Slovákmi, navzájom sa motivujeme

Majstra sveta čaká prvý ostrý štart.

Neprehliadnite tiež

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop