Dialničiari stále nevedia, ako urobia križovatku Triblavina, ľudia sa búria

Ministerstvo hľadá riešenia, s ktorými by sa stotožnili aj predstavitelia petície, ktorá bola kvôli križovatke spísaná.

Križovatku Triblavina stavia pre Národnú diaľničnú spoločnosť spoločnosť Porr za 23,7 milióna eur.(Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) stále pracuje na optimálnom riešení križovatky Triblavina na diaľnici D1.

"Samotný návrh by sme verejnosti radi predstavili v najbližších týždňoch," uviedla hovorkyňa NDS Michaela Michalová.

Snahu pokračovať v rokovaniach s verejnosťou, ktoré by pomohli nájsť kompromis pri zlepšení dopravnej situácie v tejto lokalite, ešte v máji avizoval štátny tajomník rezortu dopravy Viktor Stromček.

Zohľadňujú aj petíciu

Ministerstvo dopravy informovalo, že naďalej hľadajú riešenia, s ktorými by sa stotožnili aj predstavitelia petície, spustenej v apríli, za prestavbu diaľnice D1 a križovatky Triblavina so súbežnými kolektormi a v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013.

Pôvodne navrhované riešenie diaľnice D1 a križovatky Triblavina so šiestimi pruhmi, so súbežnými kolektormi po oboch stranách diaľnice, sa totiž v nadväzujúcom projekte pre stavebné povolenie mení na diaľnicu s ôsmimi pruhmi bez kolektorov.

Proti týmto zmenám spustili ešte vo februári obyvatelia Bernolákova, Chorvátskeho Grobu a Ivanky pri Dunaji petíciu, pretože sa obávajú dennodenného kolapsu dopravy.

Kvôli zmenám sa obrátili na kontrolórov

Petičný výbor o kompromisných návrhoch zo strany NDS či rezortu dopravy nevie, no upozorňuje, že ak by k nim došlo, bolo by potrebné dodržať zákon, zmeniť územný plán Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) a celý proces by sa tak vrátil na začiatok.

"Chceme, aby pokračoval legitímny proces výstavby, ktorý bol schválený v roku 2013," uviedol zástupca petície a starosta bratislavských Vajnôr Ján Mrva.

Pre zmeny v križovatke Triblavina podal petičný výbor v apríli podnet už na Najvyšší kontrolný úrad (NKÚ) SR a Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO). Požadujú v ňom, aby úrady preskúmali zbytočné vynakladanie finančných prostriedkov na projektovú dokumentáciu, ktorú nebude možné realizovať.

"NDS aj zástupcovia ministerstva dopravy niekoľkokrát informovali všetkých zúčastnených o zmenách v križovatke Triblavina aj o dôvodoch, pre ktoré sa udiali," argumentuje rezort dopravy.

Vraj by vznikli zápchy ako na Prístavnom moste

NDS začiatkom mája zverejnila komplexnú dokumentáciu ku križovatke Triblavina, ktorá má verejnosti poskytnúť odborný pohľad, prečo sa pôvodne navrhované riešenie mení.

NDS ešte na aprílovom verejnom rokovaní na Úrade BSK uviedla, že prestavba podľa pôvodného navrhovaného riešenia by spôsobila problémy v doprave.

Riešenie, ktoré sa v minulosti dostalo aj do územného plánu BSK, už podľa NDS nie je aktuálne a znamenalo by také dopravné problémy, aké sú napríklad na bratislavskom Prístavnom moste.

Spoločnosť zároveň uviedla, že stavebné práce v križovatke Triblavina sú realizované v súlade s právoplatným stavebným povolením. Ako tvrdí, zmenu technického riešenia na tejto stavbe navrhla tak, že nerozširuje územie pre diaľnicu nad rámec vydaného územného rozhodnutia.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  2. Ako na refinancovanie hypotéky
  3. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  4. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  5. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  6. Splnený sen
  7. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  8. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  9. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur
  10. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman
  1. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  2. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  3. Vysoká hra o súdne trovy
  4. Pozvánka na verejnú diskusiu o obnove Pisztoryho paláca
  5. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  6. Návšteva zo Southwestern University of Finance and Economics
  7. Medzinárodná letná škola EDGE 2017
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Ako na refinancovanie hypotéky
  10. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 12 617
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 12 511
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 4 116
  4. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 3 789
  5. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 3 054
  6. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 515
  7. Splnený sen 1 912
  8. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 1 744
  9. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 1 478
  10. Koniec štátnym príspevkom pre mladých 1 241

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Pravidlá o konflikte záujmov má zlepšiť Glváč, ktorý tají svoje prepojenie s Bašternákom

Šéfa klubu Smeru navrhol do komisie na prípravu nových zákonov Andrej Danko. O dôvodoch, ktoré opozícia nechápe, mlčí.

EKONOMIKA

Vysoká zadlženosť, pravidelné zápchy. Ako žijú ľudia v trnavskom kraji

Kraju robia dobré meno kúpele či víno.

SVET

Filmárka Piussi: Babiš vyvoláva v Čechoch obrovský strach

Česká spoločnosť sa rozdelila na vítačov a náckov, tvrdí.

Neprehliadnite tiež

Štát dáva státisíce na to, aby vyškolil opatrovateľky pre Rakúšanov

Úrady práce už tretí rok preplácajú ľuďom preškoľovacie kurzy.

Travel Service ovládne ČSA, môžu prilákať viac Ázijčanov

Obe letecké spoločnosti lietajú aj zo Slovenska. České aerolínie spájajú Bratislavu s Košicami

Fico potvrdil národné lety do Košíc. Čo o nich zatiaľ vieme?

Národné aerolínie od minulého roka presadzuje koaličná SNS.