Dialničiari stále nevedia, ako urobia križovatku Triblavina, ľudia sa búria

Ministerstvo hľadá riešenia, s ktorými by sa stotožnili aj predstavitelia petície, ktorá bola kvôli križovatke spísaná.

Križovatku Triblavina stavia pre Národnú diaľničnú spoločnosť spoločnosť Porr za 23,7 milióna eur.(Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) stále pracuje na optimálnom riešení križovatky Triblavina na diaľnici D1.

"Samotný návrh by sme verejnosti radi predstavili v najbližších týždňoch," uviedla hovorkyňa NDS Michaela Michalová.

Snahu pokračovať v rokovaniach s verejnosťou, ktoré by pomohli nájsť kompromis pri zlepšení dopravnej situácie v tejto lokalite, ešte v máji avizoval štátny tajomník rezortu dopravy Viktor Stromček.

Zohľadňujú aj petíciu

Ministerstvo dopravy informovalo, že naďalej hľadajú riešenia, s ktorými by sa stotožnili aj predstavitelia petície, spustenej v apríli, za prestavbu diaľnice D1 a križovatky Triblavina so súbežnými kolektormi a v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013.

Pôvodne navrhované riešenie diaľnice D1 a križovatky Triblavina so šiestimi pruhmi, so súbežnými kolektormi po oboch stranách diaľnice, sa totiž v nadväzujúcom projekte pre stavebné povolenie mení na diaľnicu s ôsmimi pruhmi bez kolektorov.

Proti týmto zmenám spustili ešte vo februári obyvatelia Bernolákova, Chorvátskeho Grobu a Ivanky pri Dunaji petíciu, pretože sa obávajú dennodenného kolapsu dopravy.

Kvôli zmenám sa obrátili na kontrolórov

Petičný výbor o kompromisných návrhoch zo strany NDS či rezortu dopravy nevie, no upozorňuje, že ak by k nim došlo, bolo by potrebné dodržať zákon, zmeniť územný plán Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) a celý proces by sa tak vrátil na začiatok.

"Chceme, aby pokračoval legitímny proces výstavby, ktorý bol schválený v roku 2013," uviedol zástupca petície a starosta bratislavských Vajnôr Ján Mrva.

Pre zmeny v križovatke Triblavina podal petičný výbor v apríli podnet už na Najvyšší kontrolný úrad (NKÚ) SR a Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO). Požadujú v ňom, aby úrady preskúmali zbytočné vynakladanie finančných prostriedkov na projektovú dokumentáciu, ktorú nebude možné realizovať.

"NDS aj zástupcovia ministerstva dopravy niekoľkokrát informovali všetkých zúčastnených o zmenách v križovatke Triblavina aj o dôvodoch, pre ktoré sa udiali," argumentuje rezort dopravy.

Vraj by vznikli zápchy ako na Prístavnom moste

NDS začiatkom mája zverejnila komplexnú dokumentáciu ku križovatke Triblavina, ktorá má verejnosti poskytnúť odborný pohľad, prečo sa pôvodne navrhované riešenie mení.

NDS ešte na aprílovom verejnom rokovaní na Úrade BSK uviedla, že prestavba podľa pôvodného navrhovaného riešenia by spôsobila problémy v doprave.

Riešenie, ktoré sa v minulosti dostalo aj do územného plánu BSK, už podľa NDS nie je aktuálne a znamenalo by také dopravné problémy, aké sú napríklad na bratislavskom Prístavnom moste.

Spoločnosť zároveň uviedla, že stavebné práce v križovatke Triblavina sú realizované v súlade s právoplatným stavebným povolením. Ako tvrdí, zmenu technického riešenia na tejto stavbe navrhla tak, že nerozširuje územie pre diaľnicu nad rámec vydaného územného rozhodnutia.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  5. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  1. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  2. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  3. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  4. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  5. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť.
  10. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  1. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 863
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 3 615
  3. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 3 496
  4. Top First moment dovolenky na leto 2018 3 363
  5. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 2 936
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 739
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 483
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 812
  9. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 1 733
  10. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 1 553

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Dominik Hrbatý: Tenisti sú ako autisti, jeden telefonát im prehrá zápas

Náš tenisový šampión komentuje film Borg/McEnroe.

KOMENTÁRE

Kult Saakašviliho. Gruzínca, ktorý spasí Ukrajinu

Saakašvili postupne podľahol očareniu sebou samým.

DOMOV

Laššáková: Kiskov výber ma prekvapil, nečakala som to

Poslankyňa Smeru tvrdí, že Maďarič na sneme hovoril čiastočne aj z jej srdca.

Neprehliadnite tiež

Slováci vymysleli prístroj, ktorý ochráni včelstvá pred klieštikom

FOG je zariadenie pre elektronickú ochranu pred parazitmi a rôznymi chorobami včiel.

Slováci vymysleli prístroj, ktorý ochráni včelstvá pred klieštikom

FOG je zariadenie pre elektronickú ochranu pred parazitmi a rôznymi chorobami včiel.

Británia si želá nezmenené obchodné vzťahy s Úniou aj po brexite

Účet za brexit bude závisieť od obchodnej dohody.

Europarlament žiada nové opatrenia na zamedzenie daňových únikov

V europarlamente zriadia stály vyšetrovací výbor pre dane.