Pozrite si najhodnotnejšie značky na svete. Jednotkou už nie je Apple

Minuloročný víťaz, spoločnosť Apple, zostúpil na druhú pozíciu s poklesom svojej hodnoty o osem percent.

Ilustračné foto(Zdroj: SITA, AP)

BRATISLAVA. Najhodnotnejšou značkou pre rok 2016 sa stal s 229 miliardami amerických dolárov (USD) Google.

Hodnota značky sa tak zvýšila medziročne o 32 %. Vyplýva to z rebríčka BrandZ Top 100 najhodnotnejších značiek sveta 2016, ktorý zverejnili firmy WPP a Millward Brown. 

Apple si prvenstvo neudržal

Minuloročný víťaz, spoločnosť Apple, zostúpil na druhú pozíciu s poklesom svojej hodnoty o osem percent na 228 miliárd USD. Microsoft zostáva na tretej priečke s rastom o päť percent na 122 mld. USD.

Nováčikmi v prvej desiatke sú Facebook (5. miesto s rastom o 44 %) a Amazon (7. miesto pri raste o 59 %). Celková hodnota všetkých značiek v rebríčku Top 100 vzrástla medziročne o tri percentá a dosahuje 3,4 biliónov USD. 

Dáta a analýzy BrandZ naznačujú, že ostatný rok bol pre najmocnejšie značky sveta stabilným rokom, a to i napriek finančným tlakom v celom svete a ekonomickému poklesu v Číne.

Ako uviedli autori rebríčka, značky, ktoré sa sústredili na inovácie a následne ich zákazníkovi prezentovali prostredníctvom skúseností so značkou, dosiahli enormný rast. 

Značky sa rozširujú, čo vedie aj k problémom

Značky sa podľa analytikov dali do pohybu, aby vybudovali mnohostranný ekosystém, často pritom diverzifikujú do úplne nových kategórií.

"Rozšírením svojich značiek novými spôsobmi a vstúpením do nových kategórií zvyšujú značky z Top 100 svoj prienik a relevanciu v každodennom živote ľudí. Nesie to so sebou však i isté riziká: stierajú sa prechody medzi kategóriami a to môže viesť k zmäteniu značiek vo vlastnej identite," poznamenala globálna šéfka BrandZ v Millward Brown Doreen Wang. 

V rebríčku BrandZ Top 100 sa hodnotia značky, ktoré prichádzajú do priameho styku so spotrebiteľom, ale i tie, ktoré sa pohybujú v takzvanej oblasti business-to-business.

Konečné poradie je určené kombináciou dvoch faktorov. Ide o hodnotenie vyplývajúce z rozhovorov s viac ako troma miliónmi respondentov po celom svete a po druhé o dôslednú analýzu finančných a obchodných dopadov, ktoré má sama značka na rozvoj obchodu a rast podielu na trhu danej spoločnosti (za pomoci dát spoločností Bloomberg a Kantar Retail). Hodnotenie tiež berie do úvahy regionálne odchýlky. 

Najhodnotnejšie značky firiem pre rok 2016 
 

Poradie 2016ZnačkaHodnota značky 2016
  (vmld. USD)Zmena v hodnote značkyPoradie 2015
1Google229,19832%2
2Apple228,46-8%1
3Microsoft121,8245%3
4AT&T107,38720%6
5Facebook102,55144%12
6Visa100,810%5
7Amazon98,98859%14
8Verizon93,228%7
9McDonald’s88,6549%9
10IBM86,206-8%4
Zdroj: WPP a Millward Brown

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  4. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  5. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  6. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  8. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  9. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  2. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  3. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  4. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  7. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  8. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  9. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  10. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 681
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 577
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 112
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 021
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 376
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 588
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 586
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 461
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 450
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 028

Téma: Medzinárodný menový fond


Hlavné správy zo Sme.sk

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza. Veríme, že ju vyrieši so cťou.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Zákon na ochranu médií sa dá ľahko obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

DOMOV

Oligarchovia majú novú príležitosť, Markíza má byť na predaj

Hovorí sa aj o predaji denníka Nový čas.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.