Pozrite si najhodnotnejšie značky na svete. Jednotkou už nie je Apple

Minuloročný víťaz, spoločnosť Apple, zostúpil na druhú pozíciu s poklesom svojej hodnoty o osem percent.

Ilustračné foto(Zdroj: SITA, AP)

BRATISLAVA. Najhodnotnejšou značkou pre rok 2016 sa stal s 229 miliardami amerických dolárov (USD) Google.

Hodnota značky sa tak zvýšila medziročne o 32 %. Vyplýva to z rebríčka BrandZ Top 100 najhodnotnejších značiek sveta 2016, ktorý zverejnili firmy WPP a Millward Brown. 

Apple si prvenstvo neudržal

Minuloročný víťaz, spoločnosť Apple, zostúpil na druhú pozíciu s poklesom svojej hodnoty o osem percent na 228 miliárd USD. Microsoft zostáva na tretej priečke s rastom o päť percent na 122 mld. USD.

Nováčikmi v prvej desiatke sú Facebook (5. miesto s rastom o 44 %) a Amazon (7. miesto pri raste o 59 %). Celková hodnota všetkých značiek v rebríčku Top 100 vzrástla medziročne o tri percentá a dosahuje 3,4 biliónov USD. 

Dáta a analýzy BrandZ naznačujú, že ostatný rok bol pre najmocnejšie značky sveta stabilným rokom, a to i napriek finančným tlakom v celom svete a ekonomickému poklesu v Číne.

Ako uviedli autori rebríčka, značky, ktoré sa sústredili na inovácie a následne ich zákazníkovi prezentovali prostredníctvom skúseností so značkou, dosiahli enormný rast. 

Značky sa rozširujú, čo vedie aj k problémom

Značky sa podľa analytikov dali do pohybu, aby vybudovali mnohostranný ekosystém, často pritom diverzifikujú do úplne nových kategórií.

"Rozšírením svojich značiek novými spôsobmi a vstúpením do nových kategórií zvyšujú značky z Top 100 svoj prienik a relevanciu v každodennom živote ľudí. Nesie to so sebou však i isté riziká: stierajú sa prechody medzi kategóriami a to môže viesť k zmäteniu značiek vo vlastnej identite," poznamenala globálna šéfka BrandZ v Millward Brown Doreen Wang. 

V rebríčku BrandZ Top 100 sa hodnotia značky, ktoré prichádzajú do priameho styku so spotrebiteľom, ale i tie, ktoré sa pohybujú v takzvanej oblasti business-to-business.

Konečné poradie je určené kombináciou dvoch faktorov. Ide o hodnotenie vyplývajúce z rozhovorov s viac ako troma miliónmi respondentov po celom svete a po druhé o dôslednú analýzu finančných a obchodných dopadov, ktoré má sama značka na rozvoj obchodu a rast podielu na trhu danej spoločnosti (za pomoci dát spoločností Bloomberg a Kantar Retail). Hodnotenie tiež berie do úvahy regionálne odchýlky. 

Najhodnotnejšie značky firiem pre rok 2016 
 

Poradie 2016ZnačkaHodnota značky 2016
  (vmld. USD)Zmena v hodnote značkyPoradie 2015
1Google229,19832%2
2Apple228,46-8%1
3Microsoft121,8245%3
4AT&T107,38720%6
5Facebook102,55144%12
6Visa100,810%5
7Amazon98,98859%14
8Verizon93,228%7
9McDonald’s88,6549%9
10IBM86,206-8%4
Zdroj: WPP a Millward Brown

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  3. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  4. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  5. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  6. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  7. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  8. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  9. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  10. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 9 855
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 9 717
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 951
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 492
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 858
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 292
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 110
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 629
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 2 832
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 720

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prieskum Focusu: Smer mierne klesá, vládu by skladal ťažko

Ak by boli voľby tento mesiac, v parlamente by bolo osem strán.

DOMOV

Štúdia spochybňuje liek na cukrovku dovezený z Kuby

Najdôležitejšími výhradami sú nevýrazná účinnosť a otázna bezpečnosť.

SVET

Prečo vo Švédsku vidia krach multikulturalizmu

Švédsko priznáva problémy so začlenením utečencov.

Neprehliadnite tiež

Generali preveruje vyše desať krajín, z ktorých sa môže úplne stiahnuť

Medzi strategické ciele poisťovne je rast v Ázii.

Orange zaznamenal vlani nárast tržieb aj zisku

Čistý zisk skupiny Orange vlani vzrástol o približne desatinu.

Barclays sa vlani vrátila k zisku

Banka sa postupne zbavuje prevádzok, ktoré nie sú "jadrom" jej podnikania.

Tesla pred koncom roka skončila v strate

Za celý minulý rok skončila firma v strate takmer 675 miliónov dolárov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop